Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Att lacka en två tons bursth


Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min mening med forrige post var egentlig å spørre om du gjør lakkeringsjobber for oss her på forumet, dersom noen spør :rolleyes:

jovisst kan jeg ordne det men frakten blir jo jävlig dyr tillbake ettersom den veger ca 3 ton :lol::lol:

men send meg ett PM så kan vi sikkert fixe det om ingen i Norge kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men send meg ett PM så kan vi sikkert fixe det om ingen i Norge kan.

Jeg har noen feil med sparkling og lakkering på den gitaren som jeg ble ferdig med for litt siden. Du kan se bildene på denne linken:

Har du noen ideer om hvordan jeg kan fikse dette på en enkel måte?

Jeg sender deg også en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert!

Men det krever jo litt investering i både utstyr og kunnskap å drive med airbrush-lakkering.

Noen som vet andre kilder til airbrush-utstyr og ikke minst egnet lakk her i Norge?

Her er ett par sider til lakk og utstyr her i Norge.

http://www.mamut.net/lillerolfs/shop/

Ligger ikke langt fra Arendal

scs ligger i Sandnes.

http://www.scs-norway.com/

http://www.airbrush.no/

Ligger i Lyngdal

Jeg har handlet hos alle disse, og det er bare gode erfaringer for min del :)

Her er det også en del fancy å finne.

http://www.houseofkolor.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for tips, airbrusher. :)

Har jo lyst til å forsøke meg på en burst-lakkering, men innser at dersom jeg bare skal lakke 1-2 gitarer så blir det en kostbar investering dersom man skal kjøpe utstyr fra spesialleverandørene...

Hvor dårlige er egentlig de rimeligste airbrush-variantene? Jeg grunnet nylig noen høyttalere med spraymaling fra Biltema og innser ihvertfall at spraybokser av den typen er uaktuelle. Der er det ujevn sprut så det holder.

Men så lenge jeg ikke skal motivlakkere, hva kan jeg slippe unna med for slik burst-lakkering med relativt god kvalitet? Snakker nå svært begrenset budsjett, altså.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, airbrusher. :)

Har jo lyst til å forsøke meg på en burst-lakkering, men innser at dersom jeg bare skal lakke 1-2 gitarer så blir det en kostbar investering dersom man skal kjøpe utstyr fra spesialleverandørene...

Hvor dårlige er egentlig de rimeligste airbrush-variantene? Jeg grunnet nylig noen høyttalere med spraymaling fra Biltema og innser ihvertfall at spraybokser av den typen er uaktuelle. Der er det ujevn sprut så det holder.

Men så lenge jeg ikke skal motivlakkere, hva kan jeg slippe unna med for slik burst-lakkering med relativt god kvalitet? Snakker nå svært begrenset budsjett, altså.

Jeg bruker biltemas airbrushspröyte og den virker bra til burster. siden kan du kjöpe bare dem airbrushfargene du skal ha på bursten og siden kjöpe 2k klarlakk på sprayboks og legge over til slutt. Det burde vere den billigste måten tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker biltemas airbrushspröyte og den virker bra til burster. siden kan du kjöpe bare dem airbrushfargene du skal ha på bursten og siden kjöpe 2k klarlakk på sprayboks og legge over til slutt. Det burde vere den billigste måten tror jeg.

Takk skal du ha. Regnet egentlig med at de rimelige airbrushene fra Clas Ohlson/Biltema fungerer til enkelt airbrusharbeid som dette.

Hva slags airbrushfarger bruker du? Hvor kjøper du dem?

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær klar over at Biltema har/har hatt to forskjellige airbrushmodeller. Kjøp den dyreste, det er den verdt!

Det er mulig den billige er på vei ut, finner den ikke lenger.

Tror jeg fant begge:

http://www.biltema.no/no/Sok1/Alle/?quicksearchquery=air+brush

Det som er litt kult med den billige er jo at den kan ta trykk fra "sprayboks", noe som gjør at jeg slipper å investere i kompressor også... Da ender jo hele løsningen på rundt 200 kroner(!)

Men er den ubrukelig, så er det jo liten vits...

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der dukket begge opp. Jeg har begge to, du kan få kjøpt den billigste veldig rimelig av meg.. Ikke brukbar i det hele tatt.

Hva er galt med den? Hva bruker du for å generere trykk på den "dyre"? Der trenger du vel en trykkslange i tillegg også?

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for dårlig sprøytebilde på den, den forstøver dårlig, og for dårlige justeringsmuligheter på dysen. Skal det være noen vits med en airbrush, bør den kunne justeres fra "passe til å lakkere småting" til oppunder "skrive med sprittusj- bredde, og det fikser ikke den billige. Når man da er i det prissjiktet som vi snakker om her, er det bare å kjøpe den dyre.

Jeg bruker en vanlig stor kompresser via en overgang, med trykkregulator, og skrur ned trykket til nesten ingenting. Det fungerer utmerket.

Nå skal det sies at jeg ikke har brukt den mye, men det lille jeg har testet, har fungert utmerket. Har for eksempel brukt den til å legge på ny klarlakk på noen skrammer på scooteren, og det fungerte utmerket. Har også lakkert et par småting med lakk fra punkterte spraybokser, da med større sprøytebilde, og det var også enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.