Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Att lacka en två tons bursth


Anbefalte innlegg

Hejsan

Tänkte visa er hur jag gör en två tons bursth. Jag andvänder airbrushspruta och klarlack med Stewart Macs Vintage Amberbets och Vattenbaserad svart airbrushfärg till den svarta bursten.

Först blandar jag den så den får typ vintagefärgat utseende alltså gulbrun och lackar hela kroppen 2-3 gånger sedan häller jag i mera bets så att den blir så mörk som jag vill ha den och går loss på kanterna av kroppen och en bra bit inn lägger på tills jag är nöjd i och med att den ska ha en svart burst ytterst, sedan går jag på med det svarta tills allt blir som jag vill ha det :lol: Nu får den torka 2-3 dagar sedan blir det mera klarlack och mällanslipningar tills allt är jämt och fint.

Hoppas det var till lite hjälp för den som vill prova själv.

Före

20100413464.jpg

20100413463.jpg

Och efter

20100413466.jpg

20100413465.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skrev først at jeg synes dette så ut som en tretone burst... Når jeg søker på totone og tretone burst finner jeg identiske gitarer, hva er riktig her? Er det antall farger i selve bursten eller totalt som gjelder?

Veldig fint, selv om burst ikke er det som passer best for min stil. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ressultatet ble veldig bra!:) ville vell kanksje hatt litt mer svart men det er hver sin smak:)

Jo det hadde virket bra med mer svart men i og med att den har Masurbjörkfaner på begge sidene

så vill jeg ikke gå så langt inn for da fremhever ikke masuren seg så bra når alle delene kommer på plass, vill att masuren skall synes så mye som mulig ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev først at jeg synes dette så ut som en tretone burst... Når jeg søker på totone og tretone burst finner jeg identiske gitarer, hva er riktig her? Er det antall farger i selve bursten eller totalt som gjelder?

Veldig fint, selv om burst ikke er det som passer best for min stil. :D

Nå var det ikke meg du spurte, men jeg svarer nå uansett jeg da :D

two-tone har en grunnfarge og en dekkende farge

0141102303_md.jpg

3-tone burst er laget med en grunnfarge og 2 dekkende farger

0141100300_md.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det var det jeg også tenkte. Virker logisk. Søk på vår kjøre venn Google tilsier derimot at det er helt tilfeldig hva som blir kalt hva.

Jeg håller med dere det er jo tre tons burst :blush:

Tenkte bare to farger i bursten :lol::lol: takk for att dere viser meg til rette he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert!

Men det krever jo litt investering i både utstyr og kunnskap å drive med airbrush-lakkering.

Noen som vet andre kilder til airbrush-utstyr og ikke minst egnet lakk her i Norge?

Ni har väl Airbrusher her på forumet som både kan pinstriping og airbrush.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser veldig bra ut :) Liker spesielt at treverket kommer så klart frem, og synes faktisk at den var finere før laget med sort.

Håller med deg men kunden hadde sparklet sidene og lagt spraysparkel på sidene så jeg var tvinget til og gjöre det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tar du for en slik lakkjobb?

Går med en liten plan om å lage en gitar til, og har ikke bestemt meg om jeg skal forsøke å lære meg lakkering selv, eller om jeg bør sette det bort. Sist gang satte jeg det bort til en som aldri har lakkert gitar før, og jeg hadde håpet på et bedre resultat enn det det ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er et frihåndsarbeide er det særdeles godt! Hvis du har brukt en mal i lakkeringen, så ser du at tykkelsen på både 2 og 3 lag (mørke brunt og sort) er ulik rundt kroppen, og at det er litt "slurv" (for å være pirkete) :) Uansett - det gir gitaren et godt preg, og den er nydelig.

Forøvrig enig med en annen er i forumet som sier at 2 lag er pener enn 3 lag.

Bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er et frihåndsarbeide er det særdeles godt! Hvis du har brukt en mal i lakkeringen, så ser du at tykkelsen på både 2 og 3 lag (mørke brunt og sort) er ulik rundt kroppen, og at det er litt "slurv" (for å være pirkete) :) Uansett - det gir gitaren et godt preg, og den er nydelig.

Forøvrig enig med en annen er i forumet som sier at 2 lag er pener enn 3 lag.

Bra jobba!

[/quote

Kan si att det her er gjort på frihand ,så ingen maller är brukt till det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.