Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Att lacka en två tons bursth


Anbefalte innlegg

En sak til: Er disse små airbrushene riktig verktøy?

Har sett flere lakkeringsvideoer på youtube, der det virker som man bruker grovere sprøyter, ala denne videoen (sprayingen starter rundt 4:00 ute i videoen):

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En sak til: Er disse små airbrushene riktig verktøy?

Har sett flere lakkeringsvideoer på youtube, der det virker som man bruker grovere sprøyter, ala denne videoen (sprayingen starter rundt 4:00 ute i videoen):

Jo det går åsså men jeg synes den er unödig stor for og gjöre småjobb, tenk bare hvor mye farve han får slenge i söppla

som ikke blir brukt når man spröyter med underkoppsspröyte, jeg synes man har mere kontroll med airbrushspröyta + minimalt med

fargespill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var dyktig stor ja...

En slik er mere passende vil nå jeg si:

http://www.dino-power.com/products/DP-6306-mini-HVLP-spray-guns.html

Denne er bare ett eksempel jeg søkte fram i full fart, det finnes en masse tilsvarende i alle prisklasser.

Men denne har gode spesifikasjoner for slike små jobber.

Ja dem er bra , har en sånn jeg åsså men det er sjelden jeg bruker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Airbrush kan levere overraskende mye lakk, synes jeg. Er det snakk om detaljarbeid, kan man komme minst like langt med det som med en større sprøyte. Nå er jeg bare amatør på dette, men for mitt bruk har jeg tydd til airbrushen oftere enn det jeg har trodd, fordi man slipper med mye mindre lakkmengde (lite lakk som ikke treffe det man skal lakke), og tidsbruken er ikke veldig mye større. Med litt "romslig innstilling", har jeg for eksempel lakket buene på et sykkelstativ med airbrush. Jeg er sikker på at det hadde gått med fem ganger så mye lakk hvis jeg hadde brukt en vanlig overliggersprøyte. For meg er lakk veldig dyrt, og det er greit å ikke pøse lakk ut i luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Airbrush kan levere overraskende mye lakk, synes jeg. Er det snakk om detaljarbeid, kan man komme minst like langt med det som med en større sprøyte. Nå er jeg bare amatør på dette, men for mitt bruk har jeg tydd til airbrushen oftere enn det jeg har trodd, fordi man slipper med mye mindre lakkmengde (lite lakk som ikke treffe det man skal lakke), og tidsbruken er ikke veldig mye større. Med litt "romslig innstilling", har jeg for eksempel lakket buene på et sykkelstativ med airbrush. Jeg er sikker på at det hadde gått med fem ganger så mye lakk hvis jeg hadde brukt en vanlig overliggersprøyte. For meg er lakk veldig dyrt, og det er greit å ikke pøse lakk ut i luften.

'

Halt sant castor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Igjen, takk for gode råd. :)

Får håpe at jeg får bruk for alt dette snart. Jeg er midt i bytte av jobb og har det ganske hektisk om dagen. Men har skisser klare til en ny gitar som trenger en enkel burst-finish.

Mulig dette blir til høstaktivitet, erfaringsmessig er det mest snekring på meg i et par måneder om senvinteren/tidlig vår og om høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.