Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitar Pro 6


Neros

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dataen møter ikke kravene til RSE :angry:

Er Guitar Pro 5 anbefalt? Den møter kravene til dataen min sånn at jeg kan spille RSE.

Jeg er litt usikker på hva slags maskin (PC) jeg egentlig kjører GP5 på hjemme, men det er vel en noen år gammel billig maskin (Cinet et-eller-annet) Uansett om ikke RSE gir et fantsastisk lydbilde, er trommer og bass mer enn godt nok til å øve inn låter..

Jeg fant min versjon på en kjent svensk sjørøverskute, men syntes at programmet er så genialt at jeg mener gutta bak dette produktet fortjener noen kroner fra meg..

Er litt skeptisk til om min gamle PC i garasjen evener å kjøre GP6, men om det ikke funker så får jeg heller oppgradere denne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått fiksa meg GP6 nå, var noe trøbbel med aktiviseringsserverene ellernoe i går. Er ikke helt overbevist med tanke på RSE2, men er smud, nytt interface, så. Har bare testa presets, og de låt ganske bæsj, får se om jeg får skrudd noe bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut med GP6 :) Apropos GP, veit noen om det finnes en mulighet for å UNNGÅ at GP stokker om på alt dersom man vil gjøre om et spor fra 6-strengs til 5-strengs bass? Greit at den flytter over toner fra C-strengen til G-strengen, men er en smule irriterende at den omrokkerer alt annet også...Som regel ligger ting riktig i fingra slik folk har laget taben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omvendt indeed...Fra 5 til 6 strenger er en ikkesak (særlig med tanke på at jeg ikke har en 6-er), men fra 6 til 5 fjerner GP på død og liv den DYPESTE strengen i tabvinduet (dersom man ikke transponerer og alle posisjoner omrokkeres), slik at om man ikke transponerer blir notasjonen til B-strengen borte, og notasjonen fra E-strengen havner på B-strengen isteden (og tilsvarende oppover). Jeg savner rett og slett en måte å fjerne C-strengen fra taben, og fremdeles beholde posisjonene. Det er litt pussig at programmet ved omgjøring fra 6 til 5 i utgangspunktet vil kødde med B-strengen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på om noen kunne hjelpe meg med et problem som jeg ikke har klart å finne ut av i Guitar Pro 5?

Jeg har forsøkt et par ganger å stemme om noen Guitar Pro-tabs fra en halvtone ned opp til normal EADGBE-stemming, ved å følge denne metoden:

Verktøymeny -> Track -> Properties, og deretter endre stemming på de 6 strengene til den gitaren jeg hadde i visningsområdet for tabulatur.

Da får jeg opp "Do you want to transpose the track into a new tuning?", og klikker Yes.

Problemet er at den tydeligvis ikke bare endrer stemmingen på de enkelte strengene, men flytter om på alle tallene som viser hvilket bånd som skal trykkes ned, slik at alle tonene beholder samme "pitch" som de hadde i utganspunktet. Det jeg er interessert i er at kun strengenes tonehøyde blir forandret, slik at jeg kan jamme med Guitar Pro-sporet med en gitar stemt i EADGBE. Hvordan gjøres dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt nytteverdien med dette programmet, men så har jeg ikke prøvd det heller :P

Men føler aldri at jeg trenger en digitalisert gitarlærer når jeg sitter og klimprer :P

Jeg tror du hadde endret oppfattning dersom du hadde prøvd dette programmet den gangen du tok tak i gitaren for første gang. Ungene hjemme bruker GP5 hver eneste dag (samme gjør jeg:-), og programmet gjør at de lærer inn låter styggfort. Nå går de også til en gitarlærer, men at de får en enorm lærdom ut av GP5 er det ingen tvil om. Og bare mulighet til å øve inn låter når trommisen, eller bassisten ikke har mulighet til å være med er jo bare genialt..

Noe fullgod erstattning for en gitarlærer er det nok ikke, men det er heller jaggu ikke langt unna... Dette programmet burde enhver nybegynner ha på sin PC...mener nå jeg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på om noen kunne hjelpe meg med et problem som jeg ikke har klart å finne ut av i Guitar Pro 5?

Jeg har forsøkt et par ganger å stemme om noen Guitar Pro-tabs fra en halvtone ned opp til normal EADGBE-stemming, ved å følge denne metoden:

Verktøymeny -> Track -> Properties, og deretter endre stemming på de 6 strengene til den gitaren jeg hadde i visningsområdet for tabulatur.

Da får jeg opp "Do you want to transpose the track into a new tuning?", og klikker Yes.

Problemet er at den tydeligvis ikke bare endrer stemmingen på de enkelte strengene, men flytter om på alle tallene som viser hvilket bånd som skal trykkes ned, slik at alle tonene beholder samme "pitch" som de hadde i utganspunktet. Det jeg er interessert i er at kun strengenes tonehøyde blir forandret, slik at jeg kan jamme med Guitar Pro-sporet med en gitar stemt i EADGBE. Hvordan gjøres dette?

Klikk "no" ;)

Jeg dobbeltklikker på navnet til instrumentet -> velger tuning -> ok -> no.

Endret av turboasmund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.