Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Rock/Blues forsterker


Erling

Anbefalte innlegg

Solgte akkuratt Valveking'en min og er nå på utkikk etter en ny. Jeg fikk 3000kr for peavey'n og er villig til å slenge inn ca 2000kr til selv. Da har jeg ca 5000kr og jeg kjøper mer enn gjerne brukt

Jeg er som noen kanskje vet veldig stor fan av David Gilmour og liker både clean og vreng lyden hans, veit jo selvfølgelig at jeg aldri vil komme i nærheten med mitt budsjett men har noen en forsterker å anbefale som har både en ren, varm og mild clean kanal og en skikkelig rocka gain kanal?

Har vurdert Fender Blues Jr, men den blir kanskje litt for mild? Har hørt mye positivt om Marshall JMT800 og forsterkere i den klassen, men har de like fin clean tone som gain?

Liker også godt å spille blues, sånn BB King style tone liker jeg veeldig godt.

Det er viktigere for meg med en fin clean kanal enn en fin vreng kanal, men vil jo gjerne ha begge deler, for 5000kr :P

Endret av Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du kan jo se på utstyrsguiden på Gilmourish.com. Som budsjettforsterker anbefaler han Peavey Classic 30 eller 50. Den tror jeg du får for 5000 brukt, eller noe i den duren. Han sier også at Marshall forsterkere genrelt ikke egner seg så godt til Gilmour-tonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Edge her på forumet selger jo en Fender Blues Deluxe for den summen.. Ellers så ligger det jo endel brukte VOX på finn. :)

Gilmour bruker jo forsåvidt clean amp og pedalvreng, er ikke noe vrengkanal inne i bildet der. :)

Fender og VOX er jo kjent for bra cleanlyd og vil derfor være et bra utgangspunkt. VOX'en er vel noe mer kresen på hvilke vrengpedaler du bruker.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du at du har penger til en mesa? hadde passa perf. til deg! :D

men jeg har jo en ac15.. en av de siste som er laget i england.. ga 9000,- for den.. kansje litt mye for deg? kunne solgt den..

den er ikke som andre ac15, har ikke så mye vreng og er litt smoothere på midrangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, spørsmålet er hvor mye jeg vil spytte i forsterkeren. En halv-vidrekommend soveromsgitarist trenger ikke det beste, men har alltid hatt lyst på VOX AC15. Mesa har jeg aldri prøvd ut, har alltid sett for meg at den forsterkeren er for mer metal aktig spelling. Hvordan kresen er Vox'n med vrengpedaler? Jeg har:

Ibanez Ts-9

MXR GT-OD

og skal kjøpe Big Muff Pi

Vil ikke disse passe?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den funker med alt.. har Marshall bluesbreaker pedal, ts-808, london fuzz, fulltone 69' og wah pedal.. har ikke vært noe problem med dem..

EDIT: Mesa er absolutt ikke bare metal.. Stillettoen er jo til metal, men lonestar 2x12 er noe av det beste til blues du får tak i nå. Funker konge til Gilmour ;)

Les litt her :)

Endret av Thorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

voxen kan jeg selge for 9000,- siden det var det jeg kjøpte den for.. må huske på at den er made in england ;)

jeg skal prøve å kjøpe meg en lonestar, i og med jeg trenger vrengkanal til Joe bonamassa/zz top greiene jeg driver med.. og en "SRV kanal" til clean :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er Vox du vil ha, anbefaler jeg deg å prøve de nye, selv om de er satt sammen i Kina. Det er likevel Vox som bestemmer hvilke deler som skal brukes og hvordan de skal skrus sammen. Kineserne gjør det de får beskjed om. Det kan jo hende du synes det låter bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.