Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Rock/Blues forsterker


Erling

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ampen min er en vox ac15 cc1, med celestion blue speaker.

Hvis jeg velger å kjøpe en Vox kommer det nok til å bli en made in china.

Hva med min Fender Blues Deluxe som er til salgs for 5tusen? :)

Har sett salgstråden, skal ta meg en tur å få testa ut litt forsterkere. Men hvis jeg liker den kommer jeg nok til å kontakte deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om to modeller som lever side ved side - Custom og Custom Classic - Custom Classic er fortsatt laget i England og koster noen tusen ekstra. Det er vel litt ulike amp'er, både hva angår features og komponenter.

Det eksisterer også en Customshop/handwired modell (H2) og en hybrid utgave (VR)

Jeg fikk nyttig tilbakemelding fra em nordic - Alle Vox forsterkere blir laget i Kina etter 2005, også Handwired modellene. C modellene ER en ny versjon av CC som er omtrent borte fra markedet. Som nevnt tidligere i tråden - Kina modellene gjør nok jobben, når alt kommer til alt :) Men, jeg har begrenset peiling på Vox, så jeg kan ikke gjøre noen gode anbefalinger dessverre.

For mer om Vox : http://www.voxamps.com/history/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del erfaring med de originale JMI Vox ampene fra 60-tallet,

og jeg ville aldri kjøpt meg en Kina Vox.

De såkalte britisk lagde Alnico Blue, er også laget i Kina, når de kommer i Vox amper.

En viktig grunn er også at hele Voxen ble omkonstruert i forhold til originalen,

og ikke låter i nærheten av det de originale gjør.

Jeg har blitt like skuffa hver gang jeg har testa en ny Vox.

Britiske RI Voxer fra begynnelsen av 90-tallet er de som låter nærmest originalen,

de som er laget senere ser like ut på utsiden, er konstruert forskjellig inni,

og låter veldig forskjellig fra originalen.

Unntaket kan være handwired modellene.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det du snakker om?..

jeg mente at den spiller høyt nok til å gigge med da ditt kverulantum..! <_<

Oida.. jeg skal si..

Du vet spørsmålet er ikke helt urimelig. halvt mastervolum kan godt være full pupp i praksis - alt avhengig av hvor høyt inn-signalet ditt er osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit, jeg vet ingenting om hvor utstyrt forsterkeren din er ved noen som helst setting uansett. Poenget var bare å oppklare den veldige vanlige misforståelsen om at volum knappen sier noe som helst om hvor høyt en forsterker spiller. - altså av typen "nå står den bare på 2, men den går helt til 10"

Det er som å tro at speedometeret på en bil forteller deg særlig mye om toppfarten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.