Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Rock/Blues forsterker


Erling

Anbefalte innlegg

Ja, men tror uansett at jeg ikke kommer til å bruke 9000kr på en forsterker, dessverre. Men når vi er inne på Vox. Den litt eldre versjonen heter VOX AC30 CC2, mens den som ble introdusert nå nettopp heter AC30 C2, hva er forskjellen? Finner jo fine brukte CC2 for ca 6000kr på finn. Er de like gode som de nye versjonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er du som du selv sier "soveromsgitarist", kjøp deg en lavwatt's amp.

Det beste for "gilmourtonen" er clean amp og pedalvreng.

For BB King-tonen er det clean amp.

Rock funker best på en forsterker skrudd opp til brekkepungtet (lavwatts).

Det jeg vil tro er best for deg er en amp som brekker på et levlig pungt, men også har noenlunde høyt headroom. Da kan du lett legge til den vrengen du selv måtte ønske fra ønsket vrengpedal. Da tror jeg det blir lett for deg å få Gilmourlyden du leter etter. Personlig ville jeg sett etter:

Peavy Classic 15

Fender Blues Jr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en Deluxe Reverb, den kan du spille noenlunde lavt med. Da låter den clean, så kan du kjøre en fin pedal foran. Så bare cranker du den på gigs, da vrenger den fint :D

Har sett og tenkt på Deluxe Reverb '65 reiusse, men det faktum at den koster 12-13 000 kr ny ødelegger endel :/ Fantastisk forsterker men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett og tenkt på Deluxe Reverb '65 reiusse, men det faktum at den koster 12-13 000 kr ny ødelegger endel :/ Fantastisk forsterker men

Har sett pent brukte for 8000. Veldig kjekk og handy amp, som låter bra.

1x12" comboer er også fine, å teste ut høytalere på.

Det har ikke bare med lyden å gjøre, men også volumet.

Bytter du ut en Jensen på 95dB, med en Eminence på 101dB,

er det det samme som å gå fra Deluxens 22w til en amp på 88w.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, neste helg stikker jeg i gitarsjappe og prøver ut det de har av forsterkere, da blir det i hovedsak mellom Vox ac15/30 og Fender Blues Jr. og så skal jeg sjekke ut Deluxe Reverb, selvom den er litt dyrere enn jeg har planlagt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men tror uansett at jeg ikke kommer til å bruke 9000kr på en forsterker, dessverre. Men når vi er inne på Vox. Den litt eldre versjonen heter VOX AC30 CC2, mens den som ble introdusert nå nettopp heter AC30 C2, hva er forskjellen? Finner jo fine brukte CC2 for ca 6000kr på finn. Er de like gode som de nye versjonene?

Det er snakk om to modeller som lever side ved side - Custom og Custom Classic - Custom Classic er fortsatt laget i England og koster noen tusen ekstra. Det er vel litt ulike amp'er, både hva angår features og komponenter.

Det eksisterer også en Customshop/handwired modell (H2) og en hybrid utgave (VR)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.