Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Rock/Blues forsterker


Erling

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får sitere en post her lenger fremme Vox AC30 C2.

Den er helt grei, veldig allsidig (hvertfall innenfor rock,blues,country osv).

Ikke store forskjellen fra en CC2, kan tyde ut de samme lydene mangler fortsatt en brilliant switch til fordel og ulempe.

Er veldig godt fornøyd, var ute etter en CC2, men de er heeelt utsolgt.

C2 er igrunnen samme greia, litt andre settings, men fortsatt veldig fin sound i den syntes jeg :)

gjorde det som et blindkjøp og var kritisk, er i grunn ganske fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit, jeg vet ingenting om hvor utstyrt forsterkeren din er ved noen som helst setting uansett. Poenget var bare å oppklare den veldige vanlige misforståelsen om at volum knappen sier noe som helst om hvor høyt en forsterker spiller. - altså av typen "nå står den bare på 2, men den går helt til 10"

Det er som å tro at speedometeret på en bil forteller deg særlig mye om toppfarten :)

Skjønner ikke helt hvor du vil hen.. Du har helt sikkert rett, men ta poenget hans da.

Man trenger ikke pirke på alt på den måten der.

Når speedometeret viser 50, så vet du at bilen har mer å gå på. Spiller du på en forsterker med master volum på 1/10, så gjelder det samme. Man vet det er mer å gå på. Selv om det ikke sier hvor mye ampen har igjen osvosvosv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvor du vil hen.. Du har helt sikkert rett, men ta poenget hans da.

Man trenger ikke pirke på alt på den måten der.

Når speedometeret viser 50, så vet du at bilen har mer å gå på. Spiller du på en forsterker med master volum på 1/10, så gjelder det samme. Man vet det er mer å gå på. Selv om det ikke sier hvor mye ampen har igjen osvosvosv.

Du vet det er aldri helt feil å tydeligjøre noe på den måten da. Kan være opplysende for mange slikt. Men hvis du synes det var å henge seg opp i en filleting, så må jeg jo samtidig gi deg rett i det. Og jeg tok nå vel egentlig poenget?

Det var altså ikke meningen å henge ut noen, men mulig det fremsto slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peavey Classic 50 er notert. Men tenker på Vox AC15CC1 vs Vox AC15C1 og AC30 CC2 vs C2? Får begge to til ca samme pris, men siden ingen butikker har begge to inne får jeg ikke prøvd dem opp mot hverandre.

Kan legge til at jeg var i Oslo igår og prøvde AC15C1 og jeg likte den særskilt godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.