Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva blir det neste etter axe-fx?


Sorg

Anbefalte innlegg

Likesom utvikling på PCer, DVD, osv går det jo fort fremover med digitale prosessorer også... Tror dere fractal audio sitter med noe enda bedre allerede, men venter med å slippe det for å selge mest mulig at ultra og standard nå?

Slik jeg ser på axen nå virker det som man kan bruke resten av livet med den og likevel ikke teste alle mulighetene, hehe.. men er samtidig spent på hvor mange år det går før det kommer noe som slår axen..

håper hvertfall de forsetter med oppdateringer lenge før de slipper noe nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan se for meg ett enormt markedspotensiale med tanke på axe-fx... Tenk deg at du selger en basisunit, og deretter kan folk kjøpe amp/kabinett/effekter på internett, som deretter kan lastes ned og overføres til axen... 7000kr for kun axen, og 50-100kr per effekt/amp/kabinett?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo dere alleree inne på det jeg skrev om i en annen tråd:

Dette er visstnok noen andre kabinettsimuleringer.. Skjønner ikke helt poenget da jeg trodde axen hadde endeløse muligheter allerede..

www.redwirez.com/bigbox.jsp

Noen som har testet disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.redwirez.com/bigbox.jsp

Noen som har testet disse?

Jess da, laster dem inn i Axe-FX og bruker dem der. Axen har riktig nok "endeløse" muligheter, men den kan da ikke inneholde alle kabinetter og mikrofoner som finnes i hele verden. :)

MEEEN derfor støtter den installering av egne IRer, som f.eks. RedWire sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. og man kan kun ha 10 ekstra cabsimuleringer eller hva? hva med ekstra amp-, effekter, etc?

Det jeg mente var at jeg trodde med alle EQ-muligheter, osv at man skulle kunne få til den lyden man ville til slutt uansett... hvilke kabinett anbefaler du fra IR? spiller metall i band..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en gitar som er en blanding av en Variax og en Axe-Fx.

Da blir alt programert i gitaren etter egne specs ved hjelp av PC,

og da er det bare å plugge gitaren rett i PA,

med de gitarene, effektene, ampene, kabinettene, og oppmikking du ønsker.

Variaxe-Fx 3000x

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaaa... Jeg tror kanskje også det at det kommer f.eks 100W amper med AXE-FX preamp del, det hadde jo vært intressant :D

Litt som line6 sine modulasjonsamper...

Dessuten vil jeg også tro at Line6 hopper på lasset, og gjør modeleringene sine bedre enn de er i dag...

Er det en ting jeg ble overrasket over, når jeg begynte med gitar i 2008, var det det at teknologien ikke hadde kommet lenger... alt av "Billig" utstyr er rett og slett elendig! Iallefall alt digitalt (Bortsett fra noen få, veldig dyre unntak.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor bra er egentlig axe digitalt sett? er den bare veldig bra fordi vi har blitt vant med mye digitalt piss, og sitter de egentlig inne med noe mye bedre?

eks: de første PCene ble vi jo veldig imponerte over, men det tok ikke lang tid før de var avleggs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett hvor god du er til å skru lyd, kan du aldri få "Godlyd" ut av Line-6 modelleringsamper, pocket pods, pods, eller noe form for Guitar Rig, Amplitube eller lignende... etter min smak iallefall... Alt dette mangler en naturlig varme i lyden kun rørforsterkere kan gi deg... Jeg hører mye lovord om Axe FX, men jeg har aldri prøvd det selv, så det skal jeg ikke dømme, men jeg har prøvd både Guitar Rig 3 og 4, Pocket Pod, POD XT, Amplitube, Line 6 Røramp og Line 6 transistoramp. Og alle har helt grei øvingslyd, men kan ikke måle seg med en røramp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor bra er egentlig axe digitalt sett?

Prosessoren i en Axe-Fx er like kraftig som chipen i et middels skjermkort fra slutten av 90-tallet. Regnekraft bør ikke være noen utfordring mhp lydmodellering.

Pre-amps, AD/DA-konvertere osv er nok av høy kvalitet i forhold til f.eks Line6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosessorhastigheten er oppgitt i Gflops på hjemmesiden, til hele 2 Gflops. Greit nok å sammenligne med skjermkort, da de er gode til floating- point- operasjoner.

For å sammenligne med noe annet, da så vil en Intel Quadcore i "normalprissjikt" fra den gjeldende i-serien klare ca. 40- 50 Gflops.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør og legge til det at jeg tror Axe-FX har en så ekstrem pris av en grunn... At de på dette tidspunkt er monopolister.

Jeg tror det at hvis de hadde solgt uniten for 7-8000 kroner hadde de enda hatt god inntekt, og det er vel god gammeldags amerikansk kapitalisme som er inne å gjør at prisen er så grov. De vet at 20.000 kroner er på smertegrensa til de personene som er villig til å kjøpe uniten deres, og derfor setter de prisen akkurat der. Det kan også diskuteres om det er så bra at G66 har monopol på å selge den i europa også...

Kort og godt, så tror jeg det er bra for markedet når axe-fx får konkurranse.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.