Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva blir det neste etter axe-fx?


Sorg

Anbefalte innlegg

DRJustice er inne på noe vesentlig. Har man nok regnekraft, og gjerne maskinvare som er "bra nok", er det ikke nødvendigvis noen fordel å ha mye mer regnekraft tilgjengelig.

Men, på den annen side, jeg har holdt på i databransjen ganske lenge, og kan ikke huske at noen har sagt "Jeg skulle ønske at jeg hadde litt mindre minne, eller CPU- kraft tilgjengelig, jeg".

Bortsett kanskje fra meg selv. Helt på slutten av da man kunne handle hjemmedatautstyr i forbindelse med jobb, kjøpte jeg en datamaskin til 60 000. Det er det dummeste datakjøpet jeg noensinne har gjort. Totalt overkill, og den tapte seg i verdi langt fortere enn det jeg nedbetalte. Det å kjøpe dyrere hardware enn det som er nødvendig, er heller ikke smart. :)

Utviklingen går framover med hurtigtogsfart, (så sant man ikke tenker på norske "hurtigtog"), og det er helt umulig å spå hvor vi er om noen år.

La oss tenke oss en skikkelig fin gitar, som man gjerne bruker la oss si 30- 40000 kroner på, og som man har brukt i mange år, man har spilt seg inn på den gitaren, er det veldig dumt å hive på dør bare fordi prosessoren i den er for liten. Det er en stor forskjell her mellom en datamaskin og en gitar. "Grensesnittet" er så uendelig mye mer komplisert, og det er egentlig ikke sammenlignbart i det hele tatt. Derfor min lille tanke om utskiftbar elektronikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har hatt en AxeFX Ultra i et halvårs tid og kan summere det opp på denne måten:

Jeg har alltid vært en utstyrsfreak. Jeg har kjøpt og solgt til den store gullmedaljen. Jeg har heller kjøpt noe og testet det for så å selge det hvis ikke jeg liker det. Jeg har hatt Fender, Marshall, Bogner, Engl, Hughes & Kettner og Mesa/Boogie-amper, alle av de dyrere klassene. Jeg har brukt de med og uten effekter foran.

For første gang har jeg ikke siklet på en eneste amp eller effekt på et halvår. Jeg har ikke vært i nærheten av interessert. Så fantastisk er AxeFXen for meg.

Og jeg er en KRESEN jævlig når det gjelder lyd!

Men det er smak og behag. Jeg har nå gjort utallige blindtester på folk med lydene jeg skrur i min AxeFX. Jeg har fortsatt tilgode å møte noen som klarer å skille den fra en røramp, og det er jo litt artig.

Sammen med en midi-kontroller fra Gordius (LittleGiant2) så har det også gjort live-hverdagen mye enklere. Jeg hadde den med meg på en festival vi gjorde i Frankrike for et par helger siden. Ganske digg å reise på tur med et 6U rack på hjul der jeg også har en skuff til fotbrettet og trådløssystem. Jeg hadde rett og slett med meg racket og to gitarkasser :)

Jeg vil ikke engang sammenligne det med Line6-produktene. Har vært igennnom de fleste podene og dette er en helt annen liga.

Når det gjelder pris så er det verdt å legge til at Fractal Audio kommer med veldig hyppige firmwareoppdateringer som inneholder nye funksjoner, amper, kabinetter osv. Alle firmwareoppdateringer er gratis, det har de alltid verdt. Det i sammenheng med et veldig godt produkt forsvarer prisen i mine øyne. Jeg betalte forøvrig rundt 15k for min inkl frakt og mva fra statene, noe som jo er mindre enn et skikkelig rørstack.

Endret av Dozerbabar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det eg og har opplevd. Har ikkje sikla på ein einaste amp det siste halvåret. Har faktisk mista heilt gitar-GAS i tillegg. :P Godt mogleg at eg har innsett med Axen at eg ikkje vert ein betre gitarist av betre gitarlyd/gitarar.

Prøvde Axen live sist helg, det sparka ræv som berre det. Lydmannen var skeptisk i starten, men vart tydeleg imponert av lyden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en grunn til IKKE å skaffe seg en. Halve moroa er jakten på nytt utstyr. I hvert fall for meg som er hobbygitarist/semiproff og driver med dette pga. genuin interesse for gitarer og det som følger med! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en grunn til IKKE å skaffe seg en. Halve moroa er jakten på nytt utstyr. I hvert fall for meg som er hobbygitarist/semiproff og driver med dette pga. genuin interesse for gitarer og det som følger med! :D

Jo, men all GAS`n shiftes til gitarer som jo er morsommere :D

Kjøper gitarer for alt jeg brukte på amper før hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.