Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Indonesia Produsert


vally

Anbefalte innlegg

HEI.

Er det noen andre her som er tvilende til produksjonslinjen til Samick i Indonesia. Relativt dyre mod. av alle merker blir produsert der. 500 000 gitarer pr.år!!! Samt pianoer og nå flygel. Jeg har hatt Ibanez js 20 (jub. mod til Satriani) Gitaren skrek :fake: til meg da koffert lokket ble åpnet. Reklamen sa Alnico magneter i Pickups... Vel, bridge pickupen var det. Men ikke!!! den andre!! Potmeter støyet, lakk feilene var mer en synlige, sparemetall i alle deler. Crap, rett og slett. Og gitaren kostet 14000 norske kroner!!

Fikk nå en Washburn renegade til 9500 nok. Åpnet baggen og satt en stund før jeg turde snu den og se på baksiden av toppen... Å der var vi på igjen, Made in Indonesia!! Dette skulle være en gitar med karbonglass på gripebrett og stainless steel bånd. Jeg kjenner hver pore i treet mellom båndene i halsen? (hvor er karbonet?) Båndene avleirer med en gang. Floyd rose systemet er merket med underlige bokstaver, men der står floyd rose. Ikke floyd rose pat. Lakkfeilene er meget synlige på denne også. Jeg har en Vally art med emg pickups i. (Luke settet) Og de emg mikkene som sitter i denne washburn gitaren skal være hakker hvassere, 82/85. De låter rett og slett plastik?? En slags underlig hul mellomtone, og ikke i nærheten av låten fra vallyen..

Min teori er, emg mikkene er billig produsert i Indonesia.

Vib. systemet er billig Indonesia.

Carbonet har de glemt...

Potttene er av billig typen.

Groover mekanikken som står på er noe tynne flistrete stemmeskruer..

Styr unna Indonesia produserte gitarer, ingenting fra reklamen sier noe om at det er etterligning av mekanikk, hardware.. Er dette på kanten av hva som er lov. eller?? Noen som har synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kan ikke stemme. Jeg har hørt at de gitarene er mye bedre enn dem fra Amerika.

Jeg har hatt R7, R8, og CS Junior fra Amerika som jeg har kjøpt brukte for like mye.

eller mindre enn Indonesia Ibanezen.

Etter alt jeg har hørt så skal Ibanez være mye bedre enn dem. Ihvertfall for pengene,

men det kommer jo an på hva man liker.

Indonesia er en del av det store landet Østen, og der er alle veldig flinke til veldig

god kvalitet for pengene. I Amerika er det bare slavearbeid, og dårlig kvalitetskontroll på mexikanerne.

Har jeg hørt.....

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med noen kostbare gitarer laget av Samick, men de billige er vel som det meste annet i samme prisklasse. Jeg trodde egentlig ikke at de produserte gitarer i 10k prisklassen. Noe sier meg at de gitarene du har handlet er noe overpriset i forhold til hva merkenavn innehaverne betaler for produksjonen..

I den prisklassen får du jo gitarer laget i Japan eller USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kan ikke stemme. Jeg har hørt at de gitarene er mye bedre enn dem fra Amerika.

Jeg har hatt R7, R8, og CS Junior fra Amerika som jeg har kjøpt brukte for like mye.

eller mindre enn Indonesia Ibanezen.

Etter alt jeg har hørt så skal Ibanez være mye bedre enn dem. Ihvertfall for pengene,

men det kommer jo an på hva man liker.

Indonesia er en del av det store landet Østen, og der er alle veldig flinke til veldig

god kvalitet for pengene. I Amerika er det bare slavearbeid, og dårlig kvalitetskontroll på mexikanerne.

Har jeg hørt.....

He-he, Ja-da, men vi trenger ikke å dra det poenget alltid da. Ellers så må jeg begynne å fortelle om en Squier jeg har som er produsert i India av uhørt høy kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kan ikke stemme. Jeg har hørt at de gitarene er mye bedre enn dem fra Amerika.

Jeg har hatt R7, R8, og CS Junior fra Amerika som jeg har kjøpt brukte for like mye.

eller mindre enn Indonesia Ibanezen.

Etter alt jeg har hørt så skal Ibanez være mye bedre enn dem. Ihvertfall for pengene,

men det kommer jo an på hva man liker.

Indonesia er en del av det store landet Østen, og der er alle veldig flinke til veldig

god kvalitet for pengene. I Amerika er det bare slavearbeid, og dårlig kvalitetskontroll på mexikanerne.

Har jeg hørt.....

Trodde et sekund der at et annet medlem hadde fått låne kontoen din, men så oppdaget jeg at du bare var ironisk. :) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Har hørt det benyttet om en hybrid av glassfiber og karbonfiber. Man får bl.a. matter som er vevet med fibere i begge materialer. Kanskje noen lager Castorglass også tongue.gif

@ vally : Såvidt jeg kan skjønne er det ifølge markedsføringsloven ikke lov å annonsere/selge noe som "laget av materiale X, med finnesse Y og deler av merke Z" osv. uten at det faktisk stemmer.

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.