Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kris Rex - Holy Diver


Kris Rex

Anbefalte innlegg

Hadde en slags holy diver jeg fikk av en kompis en gang i tiden, og den var uten gitar, så nå har den blitt litt ordentlig! :lol:

Soloen er latterlig, faen tok første take, med masser av feil men den var kul likevel :wub:

Synes jeg fikk en jævli bra gitarlyd ut av dette.

Brukte en SM57 til å ta opp med. Prøvde å overbevise min onkel om at Guitar Rig ikke har sjangse mot mine opptak. Opp til dere!

Forsterker er Rocktron Piranha og VHT 2/50/2. Kab; 1960AX greenbacks, Gibson Les Paul.

Mikset i pro tools 8.0

Kom gjerne med tilbakemeldinger!

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=913490&songID=8933382

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompet fikk jeg fra en "kompis" gjennom wow :lol: Han og noen venner hadde spilt inn, så sendte de det over til meg.

Vet at de har lagt det på nettet, men vet ikke hvor.

Ble en ganske populær track da den ble laget.

Til troll, gitarene er litt tighte, fant ut at både originalen og på live så kjøres gitaren ganske tight. Og jeg liker gitarlyder med forholdsvis lite vreng og mye sustain :wub:

Takk for respons til dere som har svart =) Soloen min suger balle forresten. Skulle prøve å huske hvordan originalen var, det endte selvfølgelig opp med fatale konsekvenser...

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sende dere en pm i morgen om jeg får tid. =)

Hyggelig at folk liker coveren! Og ja Jens-K jeg skal spille inn en skikkelig solo! Er egentlig ikke noen shredder eller Yngve Malmstein, så noe magisk og Petrukki-aktig sjer vel ikke...hehe

Overtoner er noe enklere da elr pinch harms som det heter.

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka at det ligger på backingtracks-siden som nevnt.

Her er det bare å covre DIO! hehe

Jeg fikk det av en bekjent i WOW for en stund siden, dette tracket er noen år gammelt, og jeg kan bare huske hans navn i nettopp WOW =/ hehe

Jækla trivelig gjeng da=) Men sangeren er vel en som heter John såvidt jeg vet.

Skulle egentlig bare vise at: For min del så synes jeg at vanlig opptak fungerer bedre enn F.eks guitar rig. Men dette er bare min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.