Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Thrash innspilling


turboasmund

Anbefalte innlegg

Dette er den første låta jeg har spilt inn med ett ordentlig opptaks-program. Det er også første gangen jeg bruker EZdrummer, så er ikke så veldig dreven på det. Jeg har problemer med delay når jeg tar opp, så resultatet kunne nok vært ganske mye bedre.

Jeg har bare gitar selv og ikke kan jeg synge, så det er bare gitar + ezdrummer. Bruker Pod Farm for gitarlyden.

Låtå, med det midlertidige navnet Bloodpact, finner du her:

http://www.myspace.com/bloodpactthrash

Det må også nevnes at jeg suger på soloer :P

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kult dette, merker at jeg må sette på noe Kreator nå, fikk veldig vibber av det. Som du nok skjønner selv(og har blitt nevnt), så mangler lydbildet en del. Effekten vil jeg bare si at ikke helt falt i smak, men regner med at det ikke blir denne som blir brukt på ferdig resultatet. Dette er jo en demo, så dette duger absolutt. Skaff deg et skikkelig band, og få spilt inn flere låter i denne kategorien, for dette var helt klart fett å høre på! Soloen var ikke noe å klage på, thrash skal være skittent og raskt. Vokalist klarer du å skaffe til denne stilen, krever ikke så mye. Øv selv eller hent inn en eller annen fyr som liker samme musikk, synginga lærer han seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått å høre det falt i smak :D Hadde vært morsomt med bass, vokal og ordentlige trommer på.

Når du sier "effekten", hva tenker du på da?

Har foreløpig en bassist og trommis så jeg er på leting etter en til gitarist og en vokalist. Skulle gjerne prøvd å synge selv, men suger til sang og har heller ikke veldig mørk stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her var heftige greier. Glatt det kuleste jeg har hørt på metalfronten her inne.

Kunne nok med fordel ha huka tak i en fyr som kunne pynta opp på soloen, for den har et godt utgangspunkt men blir litt for flat.

Hvis det er noe jeg skal påpeke så er det at riffteknikken ikke er helt med deg her og der, men det hører du vel selv. Bedre å ta opp parti for parti slik at det blir ordentlig tight hvis du har tålmodighet til det. Men det er vel ikke akkurat så jævla viktig hvis dette bare skal brukes på gøy for å vise fram her inne.

Nei, gleder meg til å høre mer fra deg.

Endret av Roar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!

Jeg har veldig stort forbedringspotensiale på spillinga :P (men er greit fornøyd med utgangspunktet mitt i og med jeg ikke har spilt så altfor lenge) Det med soloen er veldig sant. Når det blir band satser jeg på at det ikke er meg som har hovedansvaret for soloene.

Jeg kunne sikkert til fordel brukt lenger tid, men delayen gjorde meg småforbanna. Tok en del tid og redusere den så mye jeg kunne, når jeg endelig var ferdig så var ikke tålmodigheten på topp.

Endret av turboasmund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sinnsykt fett!

Brukte du ESPen og 5150'en?

Hvordan spilte du inn? Hvilken mic/program brukte du? :)

Edit: Så nå at du bruker Pod Farm.

Fett. Bruker du UX1/UX2 da eller?

Endret av Anselmo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.