Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tyler gitarer


Debris

Anbefalte innlegg

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sier som Hetfield, SO FUCKING WHAT

Nei, du har rett.

Det blir liksom som om Fiat skulle kalle en modell 'Phantom' etter påvirkning av Rolls Royce fabrikatet.

Det burde være 'so fuckin' what' helt greit.

Men hvis ESP Edwards hadde hatt litt peiling, og ikke et porøst kålhode til å bestemme,

så hadde de funnet på et smart navn på varianten sin.

Eller er det bare DU som kaller den en Les Paul ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mister Stanley, siden du henger på et gitarforum, kanskje du har en gitar selv eller to du synes er litt OK? Lag gjerne en galleritråd, så finner du ut om det er noen som deler din smak i fasong, farge og detaljer, vet du.

Her er alle gitarer lov, fra den mest beskjedne Elkjøpgitar til dyre saker.

Japp, og det var nettopp derfor jeg stilte et par særdeles ENKLE spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å kjøpe meg en Tyler. Kom en brukt en til salgs på godlyd (retro) til rundt 18K, men den ble solgt før jeg fikk tenkt meg om. Blir nok en slik etterhvert! :)

Tipper det var den den ene gitarlæreren på skolen min kjøpte.. Han har lovet at jeg skal få prøve den. OM jeg gleder meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanley, ja, det er jeg klar over. Kanskje du egentlig vet svaret, i hvert fall for din egen del, og derfor undrer jeg meg litt over at du spør?

Når det gjelder "Les Paul" så har du selvsagt rett. Gibson eier ene og alene den betegnelsen, men merker, typer eller løsninger har gjerne en tendens til å bli allmengyldige.

Eksempler jeg kommer på i farten er for eksempel "Hammondorgel" som mange snakket om under "orgelbølgen" for en del år tilbake. Det at både Hammond, Phillips, Yamaha og en rekke fabrikanter lagde slike instrumenter, ble etter hvert relativt underordnet, kanskje til Hammonds fortvilelse.

Videre- begrepet "Walkman" ble gjerne brukt om små kassettspillere med hodetelefoner, helt uavhengig av produsent. Slik kommer det til å fortsette, Google.inc motsetter seg verbingen "to Google" eller "å google". Slikt er språkutvikling. Det har positive og negative sider.

LP- gitaren, med sin limte hals, og karakteristiske fasong, har i løpet av 56 år framstått som noe som er tidløst, og som kommer til å være med oss i mange år til. Det å arrestere alle som ikke er pinlig korrekte i forhold til begrepet blir flisespikkeri, beklageligvis. Selv forsøker jeg å arrestere alle som kaller en datamaskin for "harddisken". Det er et slit, men noen må jo passe på internettet.

Lykke til med politijobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jente (merk) prøvde å selge sandisk-ipoden sin. Det synes jeg er litt latterlig. Når folk snakker om

les paul, og stratmodeller synes jeg ikke det gjør noe. Er verre når en annen jente (haff..) prøvde å selge en fender

som ikke var en fender, selv om jeg hadde forklart henne det temmelig nøye over mail.

"Jo, det er en fender. Se!" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som har detaljkunnskap, kan gjerne gremme seg til man blir fortvilet, men jeg er redd man kjemper en fånyttes kamp.

Medfører sikkert riktighet, men når personer som vet (burde vite)

bedre 'gjemmer' seg bak å late som om enkelte ting er 'allmengyldige'

som du sier, da er man usedvanlig lite raffinert (les: veldig teit).

Men for all del... ESP Les Paul, Greco Les Paul, Kawai Les Paul, Fender Les Paul.......

Noe politi ønsker jeg overhodet ikke å være .

Som sagt, jeg spurte bare om noe.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha gitarnorge har fått en ny kranglepetter med 25 poster! :D gleder oss til fortsettelsen :) og når det er sagt, sjøl om man har en les paul custom så kan man ha flere gitarer som ikke er stuck in the 50`s? :)

He he, denne posten håper jeg "Stanley" svarer på! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.