Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tyler gitarer


Debris

Anbefalte innlegg

Jeg har vært nysgjerrig på Tyler gitarer lenge.

Brukerne har virket som å ha et nærmest religiøst forhold til de, og jeg har lurt en stund på hva som kan være så spesielt med de..

Etter endel leting tok jeg "A leap of Faith" og kjøpte meg en 09`Studio Elite HD.

Har hatt den en stund nå og har ventet til "The honeymoon" var over for å skrive noe, men disse gitarene er rett og slett magiske!

Jeg sitter her med den følelsen nå at jeg likesågodt bare kunne solgt hele gitarsamlinga mi..

Ikke vet jeg hva slags voodoo Jim putter inn i disse gitarene, men noe er det!

Halsen, en såkalt 59` er den beste jeg noensinne har tatt i; Fet men likevel rask og smidig.

Gitaren er i et treslag som kalles Mamywo, som er en type Mahogny om jeg ikke husker feil.

Det som er unikt med den er at den kan låte både "twangy" og Les Paul fet via den Demeter designa midboosten, jeg har aldri eid en gitar som har

fikset disse ytterpunktene så bra.

Dette kan nok være en av grunnene til at mange sessiongitarister elsker de.

Jeg har hatt mye hiend ting som feks Tom Anderson, Suhr, Fender CS, Valley Arts, ESP CS osv men herregud som jeg angrer på at jeg ikke prøvde Tyler før for det er virkelig en klasse over!

Så selv om dere synnes headstocken er verdens styggeste så blir det antageligvis helt ubetydelig hvis dere prøver en :)

Er ganske så enig i dette:

“If you have to sell every other electric guitar you own to raise funds for a Tyler, do it.”

- Guitarist Magazine

Beklager å låte som en reklame, men jeg ble rett og slett Tyler-fanboy over natta hehe!

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er overrasket over at du ikke har prøvd Tyler før nå... virker som du har prøvd det

meste annet. Jeg er også dødsnyskjerrig på disse, som du sier finnes det en del

henrykte Tyler-eiere. Uansett... kan gi deg 9k for den siste suhren du kjøpte. Da er

du jo et stykke på vei til neste, eller? Du har adressen min :)

Synd man må ut med så mye penger for å teste disse, dessuten gaser jeg på en viss rosa

suhr med bølgebrett. Haff. Nå ødela du dagen min litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overrasket over at du ikke har prøvd Tyler før nå... virker som du har prøvd det

meste annet. Jeg er også dødsnyskjerrig på disse, som du sier finnes det en del

henrykte Tyler-eiere. Uansett... kan gi deg 9k for den siste suhren du kjøpte. Da er

du jo et stykke på vei til neste, eller? Du har adressen min :)

Synd man må ut med så mye penger for å teste disse, dessuten gaser jeg på en viss rosa

suhr med bølgebrett. Haff. Nå ødela du dagen min litt.

Er overasket selv, og som du sier har jeg prøvd mye.

Tror Tyler er det eneste av den typen gitarer jeg aldri har fått testet før nå, men det har jo en sammenheng med at det rett og slett ikke

er så mange av dem i omløp.

Suhr og Anderson f.eks er jo endel større og produserer flere gitarer enn Tyler.

Hvilken Suhr tenkte du på? :D Classic`en?

Her er`n forresten, Studio Elite HD i Black Shmear:

DSC09374.jpg

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overasket selv, og som du sier har jeg prøvd mye.

Tror Tyler er det eneste av den typen gitarer jeg aldri har fått testet før nå, men det har jo en sammenheng med at det rett og slett ikke

er så mange av dem i omløp.

Suhr og Anderson f.eks er jo endel større og produserer flere gitarer enn Tyler.

Hvilken Suhr tenkte du på? :D Classic`en?

Var vel mest ment som en spøk, men hvis du først skal begynne å selge unna suhrene dine

burde jeg kanskje begynne å spare litt. Du har jo hatt rimelige priser på ting du har solgt

tidligere. 9k for classicen er notert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som mener slikt.....

Hva er det som gjør denne 'SINNSYKT' fin ?

Gråfargen, formen på headstokken, logo'en som tydeligvis stammer (ekko),

den pussige kjøkkenbord-respatex pickguarden........?

Unnskyld meg, meg jeg forstår det bare ikke.

Om den er særdeles bra, tipper jeg de færreste kan uttale seg om, da

de antagelig ikke har prøvd den.

:mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som mener slikt.....

Hva er det som gjør denne 'SINNSYKT' fin ?

Gråfargen, formen på headstokken, logo'en som tydeligvis stammer (ekko),

den pussige kjøkkenbord-respatex pickguarden........?

Unnskyld meg, meg jeg forstår det bare ikke.

Om den er særdeles bra, tipper jeg de færreste kan uttale seg om, da

de antagelig ikke har prøvd den.

:mellow:

Må nok si meg litt enig. Det er fullt mulig at den er fantastisk bra, men personlig synes jeg gitaren er en av de styggeste jeg har sett på lenge. Og jeg synes faktisk at headstocket er ganske kult.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.