Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rørforsterker til 3000-4000?


StratRocker

Anbefalte innlegg

Hey.

Har lurt på Fender Frontman 212r.

Eneste med den er at den ikke har rør, så hvis noen har et veldig bra forslag til god røramp så blir det den istedenfor.

Spiller blues til hard rock. Har line6 floor pod og skal kjøpe fulltone gt-500.

Ville iallefall gått for en brukt, da har du litt bedre mulighet til og finne en grei rør forsterker.

Fender blues junior feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox AC4TV. Rørforsterker på 4 watt (kan skrus ned til 1 og 1/4 watt) som er perfekt til hjemmeøving. Noe utenfor budsjettet ditt (2500 kr), men du har sikkert ikke noe i mot å spare litt penger. Den funker fjell til bluesrock og med en boost/vrengpedal av noe slag kan den også duge til hardere rock. Fender Blues JR kan også være et godt alternativ.

Edit: Telemann sitt forslag om Peavey Classic 30 er også veldig godt. Sannsynligvis bedre også med mindre du har kjipe naboer. Mye bedre hvis du skal spille med band.

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er topp ville jeg sett på Orange Tiny Terror, eller Blackstar HT-5.

Hej, jag har sett att det har rekommenderats 5 wattare till folk som vill öva med band förut. Jag hade en Blackheart 5 watts-topp förut och den spelade inte tillräckligt högt för att fungera i bandsammanhang. Är det någon som har testat Blackstaren i replokalen tillsammans med en trummis? Håller den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, jag har sett att det har rekommenderats 5 wattare till folk som vill öva med band förut. Jag hade en Blackheart 5 watts-topp förut och den spelade inte tillräckligt högt för att fungera i bandsammanhang. Är det någon som har testat Blackstaren i replokalen tillsammans med en trummis? Håller den?

Tenkte jeg skulle teste min modda Champion 600 sammen med bandet i kveld for å se om det er nok headroom. Da selvfølgelig inn i et kabinett (4x12), og ikke ut fra 6" høyttaleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon, återkom med rapport :) .

Ok. Rapport fra gårsdagens eksperiment:

Kjørte min Modda Fender Champion inn i en 2x12" kasse på bandøving. Med vårt oppsett var det akkurat nok headroom. Ikke 100% clean lyd, men nesten. Litt mer pådrag på volumkontrollen, og crunchen var fantastisk. Etter 15-20 min var vi inne på en bluesjam der jeg fikk fantastisk lyd med full pupp på humbuckerne og overdrivepedalen. Alt sto på fullt, og plutselig: POFF! Det ble stille gitt, og begynte å ryke av forsterkeren. Er ikke sikker på hva som har blitt herpa. Enten sluttrinnsrøret eller transformatoren, og sikkert noe annet som har blitt ødelagt også pga varmen. Med andre ord: 5w sammen med band KAN funke, og lyden kan bli veldig bra om du ikke må ha 100% clean. Men når man presser utstyret såpass hardt må man regne med at holdbarheten blir noe dårligere... Men det er gøy så lenge det varer! Vil si at en forsterker på 15-30 watt kanskje er bedre egnet. Men mer enn 30 w trenger du ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.