Web Analytics
Jump to content

Rørforsterker til 3000-4000?

StratRocker
 Share

Recommended Posts

Hey.

Har lurt på Fender Frontman 212r.

Eneste med den er at den ikke har rør, så hvis noen har et veldig bra forslag til god røramp så blir det den istedenfor.

Spiller blues til hard rock. Har line6 floor pod og skal kjøpe fulltone gt-500.

Ville iallefall gått for en brukt, da har du litt bedre mulighet til og finne en grei rør forsterker.

Fender blues junior feks.

Vox AC4TV. Rørforsterker på 4 watt (kan skrus ned til 1 og 1/4 watt) som er perfekt til hjemmeøving. Noe utenfor budsjettet ditt (2500 kr), men du har sikkert ikke noe i mot å spare litt penger. Den funker fjell til bluesrock og med en boost/vrengpedal av noe slag kan den også duge til hardere rock. Fender Blues JR kan også være et godt alternativ.

Edit: Telemann sitt forslag om Peavey Classic 30 er også veldig godt. Sannsynligvis bedre også med mindre du har kjipe naboer. Mye bedre hvis du skal spille med band.

Edited by Mortius

Hvis det er topp ville jeg sett på Orange Tiny Terror, eller Blackstar HT-5.

Hej, jag har sett att det har rekommenderats 5 wattare till folk som vill öva med band förut. Jag hade en Blackheart 5 watts-topp förut och den spelade inte tillräckligt högt för att fungera i bandsammanhang. Är det någon som har testat Blackstaren i replokalen tillsammans med en trummis? Håller den?

Hej, jag har sett att det har rekommenderats 5 wattare till folk som vill öva med band förut. Jag hade en Blackheart 5 watts-topp förut och den spelade inte tillräckligt högt för att fungera i bandsammanhang. Är det någon som har testat Blackstaren i replokalen tillsammans med en trummis? Håller den?

Tenkte jeg skulle teste min modda Champion 600 sammen med bandet i kveld for å se om det er nok headroom. Da selvfølgelig inn i et kabinett (4x12), og ikke ut fra 6" høyttaleren.

Kanon, återkom med rapport :) .

Ok. Rapport fra gårsdagens eksperiment:

Kjørte min Modda Fender Champion inn i en 2x12" kasse på bandøving. Med vårt oppsett var det akkurat nok headroom. Ikke 100% clean lyd, men nesten. Litt mer pådrag på volumkontrollen, og crunchen var fantastisk. Etter 15-20 min var vi inne på en bluesjam der jeg fikk fantastisk lyd med full pupp på humbuckerne og overdrivepedalen. Alt sto på fullt, og plutselig: POFF! Det ble stille gitt, og begynte å ryke av forsterkeren. Er ikke sikker på hva som har blitt herpa. Enten sluttrinnsrøret eller transformatoren, og sikkert noe annet som har blitt ødelagt også pga varmen. Med andre ord: 5w sammen med band KAN funke, og lyden kan bli veldig bra om du ikke må ha 100% clean. Men når man presser utstyret såpass hardt må man regne med at holdbarheten blir noe dårligere... Men det er gøy så lenge det varer! Vil si at en forsterker på 15-30 watt kanskje er bedre egnet. Men mer enn 30 w trenger du ikke!