Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strat pickup-anbefalinger


kruneh

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Warmoth-Strat som har det meste nå, bortsett fra pickuper og jeg ønsker derfor anbefalinger.

Jeg har gjennom 18 år med gitarspilling aldri eid en Strat og knapt nok spilt på en så jeg har ikke så mye preferanser.

Er ute etter klassisk Strat-lyd, men kanskje med litt ekstra trøkk eller output om du vil.

Jeg vil i utgangspunktet ha tre streite pickups, ikkeno Rails eller noe slikt.

Lite støy er høyt verdsatt, men er ellers ganske lett å ha med å gjøre.

Tror dog ikke at jeg kommer til å svi av x antall tusen på Kinman f.eks, men har forsåvidt ikkeno begrensett budsjett.

Jeg vil bare ha noen konkrete forslag så jeg har litt mer å surfe etter.

Takk for eders velvilje og tid!

Edit: De skal være svarte, og det hadde vært kult om de ikke var så glossy, litt sånn uten deksel :D

Og jeg er overrasket over hvor stor en Strat er, altfor stor faktisk. Føh.

Endret av kruneh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert!

Jeg tar imot alle forslag med takk.

Jeg har en Warmoth Tele utstyrt med Lundgren, et valg jeg er veldig godt fornøyd med, så jeg kunne sikkert gått i den gata nå og, men jeg vil gjerne orientere meg litt først.

Suhr og Tyler hadde jeg ikke tenkt på, så det var kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suhr FL og V60, div Lindy Fralin(..og sikkert Lollar og andre i den kategorien)

Tyler har også knallbra singlecoiler

EMG SA, men du skal kanskje ha mer trad utseende?

Fender singlecoiler er ikke blandt favorittene mine, rev ut et sett Customshop 50`s og satte inn Suhr FL i en strat og den "våkna" igjen :)

Mange som lager bra pickuper så mye handler rett og slett om hvor du legger deg i forhold til output, vintage/moderne..hva du tåler av støy osv

Klassiske singlecoiler støyer så hvis du har tenkt å bruke litt gain er det ikke dumt å se på EMG SA eller systemet til Suhr som gjør pickupene stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk.

Jeg har en BareKnuckle i en Tele, husker ikke hvilken modell- muligens country boy..?, men etter at jeg monterte den har jeg knapt spilt på den så kanskje på tide å sjekke litt mer i eget skap..

Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bruke EMG, men jeg hater støy så de bør med på lista.

Systemet til Suhr var temmelig kostbart og i overkant av hva jeg er villig til å bruke på dette.

Rent utseedndemessig så ønsker jeg egentlig klassiske single coils med en litt røff overflate, men for all, dette er ikke det viktigste.

Det ville bare stått litt mer i stil med den finishen jeg har klart å skrape isammen på gitaren...

Jeg har surfet mye på dette de siste dagene, men har fått litt mer å tenke på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DiMarzio var absolutt interessant.

Jeg takker for alle tips nok en gang.

Ellers har jeg funnet den som ser fetest ut, men er redd den ikke er akkurat det jeg leter etter lydmessig desverre.

Seymour Duncan Quarter Pound.

Olala, for en estetisk nytelse.

post-914-126678214069_thumb.jpg

Endret av kruneh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.