Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

er det sant at Mark Knopfler..


kroffer

Anbefalte innlegg

er det sant at Mark Knopfler har sagt at John Mayer er en av de mest talentfulle gitaristene nå om dagen? Var en raring som påsto det her om dagen og jeg kan æli talt ikke si jeg tror på det.. Liker ikke den godeste John'ern no spesiellt heller :P

noen som kan bekrefte/avkrefte?

mvh kristoffer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig et gitartalent i dag? Han har jo en egen stil som er passe avansert nok for det vanlige øret. Har jo hørt mange trekke fram (ikke gitarister altså) Fugees-fyren som en sabla god gitarist. Kanskje Knopfler har skjønt greia. Han trekker fram en gitarist som ikke alle gitarister ser på som en "gud", men en som er teknisk og smakfullt nok for allmennheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ? Jeg har hørt masse av musikken hans da kjeresten min er stor fan.. Det jeg er ute etter er om noen andre har hørt knopfler si dette om mayer eller om dette er noe tull en jeg kjenner går rundt og påstår.. Hvis godeste Mark har sagt det så bør vel flere ha hørt det? Hvis du tror dette er en disse-john-mayer-tråd så har du missforstått meg og jeg beklager for det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt mange rare historier om sunde. Clapton hadde visst spilt en konsert og sunde hadde hørt på. Så på kvelden hadde clapton tatt med seg gitaren og gått på et utested der han holdt en liten intim konsert. Og han skal ha sagt noe sånt som at om noen klarte å komme opp på scenen og spille bedre en han selv, så skulle den personene få gitaren han spilte på. Og då hadde sunde gått opp og spilt og clapton var pent nødt til å gi fra seg gitaren sin.

Artig historie men om den e sann tviler eg sterkt på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varianten jeg hørte var ifra en tidligere marinekollega, og da hadde han visstnok sett ett intervju med Knopfler, der intervjueren konfronterte ham og sa, at han var blitt kåret til en av verdens beste gitarister, og da svarte Knopfler : Nei, det er Øystein Sunde det. Dette var et engelskspråkelig intervju, så intvjueren skjønte visstnok ikke et kvekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Øystein Sunde greia, har hørt så mange rykter at hvis noen har noe audio eller video angående det så si ifra da ;)

Hører veldig mye på john mayer, og hvis knopfler har sagt det så sier jeg meg ikke veldig uenig med han. Mayer spiller utrolig kult, i tillegg til å være en utrolig bra songwriter og sanger.. men gitarspillinga er liksom waaay over nivået på "the regular mann med kassegitar"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.