Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Roland!


yelf1

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis jeg hadde vært i ditt tilfelle, og hadde hørt/prøvd en amp jeg likte kjempegodt, så hadde jeg nok kjøpt AKKURAT den ampen, og ikke en som ligna...:)

selv har jeg ikke blitt overbevist om at røramper er så sinnsykt mye bedre enn transistor/modeleringsamper, men jeg har kun prøvd Blackstar HT-5S og Fender Champion 600 på lavr volum;)

Da har du ikke grunnlag for å uttale deg.

Saken er likevel den at for hobbygitarister med begrenset budsjett, kan det være like greit med en Cube e.l. En god røramp låter definitivt best, men den krever at den får jobbe på et visst volum (avh. av hvor kraftig den er.) for å låte optimalt. En røramp har heller ikke mange forskjellige lyd-presets, og krever derfor at man vet hva man vil ha. Forskjellige typer rør-forsterkere låter veldig forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Det er jeg enig i også. Cuben er en god amp. Alt og alle trenger ikke kjøpe seg røramp da ikke alle har behov for det.

Men ditt grunnlag for å uttale deg om røramper er ikke godt nok desverre.

som sagt.. noen har behov for røramper, andre ikke. Skjønner meg ikke på folk som bare skal anbefale andre å kjøpe røramp og drite i å kjøpe transistor. Er ihvertfall det inntrykket jeg har fått siden jeg jonet forumet for en del år siden.

Når det er snakk om 800kr, så er det egentlig bare å gi blaffen i å engang nevne rørforsterkere og gjøre trådstarter forvirret.

Til de pengene er det bare en god liten transistor som gjelder, og imo virker det som om Cuben er en noe han ville vært fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg har ikke lov/grunn til å si at han bør kjøpe en amp hvis han likte den???

Jeg snakket om at du ikke var sikker på at rør-amper var noe bedre enn transistor og modeleringsamper, og at du bare hadde prøvd en Blackstar og en Fender Champion på lavt volum. Da skal man ikke uttale seg så mye om hvor bra røramper er.

Ellers gjorde du ikke noe feil i mine øyne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nyttår folkens!!

Du, nå lurer jeg på en ting... Var borte på besøk idag, og prøvde gitar der.

Det var en Stagg da, mer veit jeg ikke, hadde akk samme formen som en SG.

-men, det var jo så.. Den var tilkobla en Roland MicroCube, og jeg hadde The Time Of My Life!!

Hehe.. Fikk et skikkelig bra inntrykk!

Det jeg da lurer på, er: Har Roland Cube 15x de samme effektene som MicroCuben?? Kom over en på Finn.no

skjønner'u.

På forhånd takk!

Kjøp deg en Cube eller MicroCube. De funker bra begge to. Dette segmentet som øvingsamp er konge, enten det heter Roland, Vox eller Marshall. Små transamper med effekter! Du slår av og på amp uten å måtte ta hensyn til rør oppvarming/avkjøling. Hvis noen blir irritert over at du spiller, så tar du bare på deg headset. Lite plass tar disse også. Og du har tilgjengelig det meste av effekter/sound uten at du tar all plassen på stuegulvet. Bruk og spill på ampen mens du venter på at potetene skal koke, eller at du bare venter på at klokka skal bli ett eller annet. Skal du spille i sammen med andre på GIGs blir dette segmentet for spett. Da går man til anskaffelse av en skikkelig røramp og bygger sound og effekter rundt denne etter smak og behag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en Cube eller MicroCube. De funker bra begge to. Dette segmentet som øvingsamp er konge, enten det heter Roland, Vox eller Marshall. Små transamper med effekter! Du slår av og på amp uten å måtte ta hensyn til rør oppvarming/avkjøling. Hvis noen blir irritert over at du spiller, så tar du bare på deg headset. Lite plass tar disse også. Og du har tilgjengelig det meste av effekter/sound uten at du tar all plassen på stuegulvet. Bruk og spill på ampen mens du venter på at potetene skal koke, eller at du bare venter på at klokka skal bli ett eller annet. Skal du spille i sammen med andre på GIGs blir dette segmentet for spett. Da går man til anskaffelse av en skikkelig røramp og bygger sound og effekter rundt denne etter smak og behag :)

Røddig tilbakemelding. :)

Blir en MicroCube ja gitt! Bestilte igår B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.