Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Roland!


yelf1

Anbefalte innlegg

Godt Nyttår folkens!!

Du, nå lurer jeg på en ting... Var borte på besøk idag, og prøvde gitar der.

Det var en Stagg da, mer veit jeg ikke, hadde akk samme formen som en SG.

-men, det var jo så.. Den var tilkobla en Roland MicroCube, og jeg hadde The Time Of My Life!!

Hehe.. Fikk et skikkelig bra inntrykk!

Det jeg da lurer på, er: Har Roland Cube 15x de samme effektene som MicroCuben?? Kom over en på Finn.no

skjønner'u.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det er de samme.

Jeg tror 15en skal ha flere effekter.

Bare lurer, har du noen gang prøvd en fullblods rørforsterker? :rolleyes:

Nei, har ikke prøvd rare greiene hehe.. Tør ikke gå inn på en gitarforretning å prøve,

så blir bare prøvd om jeg treffer noen privat :blush:

Så på en 15x på samme vendingen som det Alfi27 viser meg, og den så ut som den går litt billigere

enn Micro'n.. Derfor jeg lurer, for på bildene er det mere duppeditter oppå Micro'n... (?) hehe..

Noen kulere forsterkere i den prisklassen altså, Guns? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke prøvd rare greiene hehe.. Tør ikke gå inn på en gitarforretning å prøve,

så blir bare prøvd om jeg treffer noen privat :blush:

Så på en 15x på samme vendingen som det Alfi27 viser meg, og den så ut som den går litt billigere

enn Micro'n.. Derfor jeg lurer, for på bildene er det mere duppeditter oppå Micro'n... (?) hehe..

Noen kulere forsterkere i den prisklassen altså, Guns? :)

Oj, du får ikke noen særlig rørforsterker for den prisen!

Jeg vet ikke helt til den prisen.

Gitarhuset har kampanje på Cube serien nå, de gikk veldig billig.

Det er egentlig en smaksak, men jeg vil anbefale deg å kjøpe en rørforsterker.

På en rørforsterker, har du ikke noen moddeleringer eller effekter, det har du på transistorene.

På rørforsterkenen, får du en mye bedre lyd.

Du burde seriøst dra til en foretning og prøve litt. :)

Edit: Sjekket nå, for 800 er det ikke så mange alterantiver.

http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=1120

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rørforsterker er ikke det naturlige valg i alle sammenhenger. En god rørforsterker er krem, ja. En billig/dårlig rørforsterker er ikke det. For en som ikke har spilt lenge, kan det være like greit å ha en modeling amp for å forske på forskjellige typer lyder.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rørforsterker er ikke det naturlige valg i alle sammenhenger. En god rørforsterker er krem, ja. En billig/dårlig rørforsterker er ikke det. For en som ikke har spilt lenge, kan det være like greit å ha en modeling amp for å forske på forskjellige typer lyder.

Er egentlig sånn jeg tenker og, for har et RÆVVA budsjett grunnet husprosjekter og ellers

familieliv, så da hadde det sikkert vært like greit å kjøpe en forsterker jeg allerede har prøvd

og funnet god nok i mitt sjikte :)

Så det er egentlig bare om jeg skal kjøpe micro eller 15x.. Er frista av microen, iogmed

alle mulighetene på den, til å bare "goofe" litt med lyder og annet rart i dødperioder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig sånn jeg tenker og, for har et RÆVVA budsjett grunnet husprosjekter og ellers

familieliv, så da hadde det sikkert vært like greit å kjøpe en forsterker jeg allerede har prøvd

og funnet god nok i mitt sjikte :)

Så det er egentlig bare om jeg skal kjøpe micro eller 15x.. Er frista av microen, iogmed

alle mulighetene på den, til å bare "goofe" litt med lyder og annet rart i dødperioder :)

Jeg vil anbefale den(Cuben) til ditt bruk.

Hvis du er kresen(Det er bra og være kresen) og merker at det ikke er noe for deg allikevel, kjøper du noe annet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 800 kr hadde jeg kjøtp en brukt toneport og anvendt PC + headphones.

Hehe, hadde vel du ja..! Jamen, da er vi over i det feltet hvor jeg har ENDA mindre peil på

utstyret, jo..! Hva i alle dager gjør en toneport'a?? :blush:

Gir en bunch effekter, og trenger bare og kjøres gjennom PC'n? Hørtes fiffig ut B)

Samme hver gang, jeg blir overrasket over hvor mange alternativer man har på elgitar-fronten jeg, ass!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært i ditt tilfelle, og hadde hørt/prøvd en amp jeg likte kjempegodt, så hadde jeg nok kjøpt AKKURAT den ampen, og ikke en som ligna...:)

selv har jeg ikke blitt overbevist om at røramper er så sinnsykt mye bedre enn transistor/modeleringsamper, men jeg har kun prøvd Blackstar HT-5S og Fender Champion 600 på lavr volum;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.