Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

beste forsterker til 5-6000??


Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

siden du spiller metal så kan jeg anbefale Randall rg100sc. jeg har hatt en slik selv i et år ca og er VELDIG fornøyd med den.

å den spiller SINNSYKT høyt. trenger ikke skru mye på potmeteret før trommehinnene tar kveld. hehe

prisen ligger på ca 5500 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er poenget med at det absolutt skal være så jævla høyt?

burde ha skjønt det. en eller annen besserwisser skal prøve å sette alle på plass. uansett. metal skal da være høyt. vil han spille høyt så la han spille høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurerer jeg på...hvis han vil ødelegge øra til andre andre...skal han få lov til det? Det er jo en tynn linje å balansere hvor høyt du kan spille på en scene liksom (nå snakker vi ikke station turnerer her). For høy scenelyd og man dreper tonen ut, samtidig som man er med på å høyne lyttevolum på scenen...vond sirker

når det gjelder øvelokale...du skal ha RIMELIG svært øverom før du trenger å ha 100W. Selv har jeg 40W og det holder i massevis. Da kan jeg itillegg kjøre den ganske høyt og hard og få den til å låte ENDA fetere...uten at det er uhordelig høyt.

For jeg isier bare en ting...pass på hørselen deres.

En annen ting også...jo sterkere dere spiller jo mindre detaljer får dere med dere...alt blir bare en krøll og forvrenging inne i ørene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er hvor lavt forsterkeren kan spilles med bra lyd en av hovefaktorene jeg har lagt vekt på når jeg har sett etter ny amp. Jeg blir ikke imponert av 350W stack bare for moro.

Under 100W rør og maks 100W transistor burde da holde for de fleste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint at noen endelig innrømmer det ..

Folk som skal spille høyt spiller aldri bra :D hehe ..

Seff , noen mener det er gøy å få lov å cranke skikkelig på nå og da , men å kjøpe en amp etter hvor høyt den spiller er kvalmt nesten..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars gutt da. Her spør han om et spørsmål, også begynner folk å diskutere hvorvidt man skal spille høyt eller ikke...:) Uansett, jeg ville ambefalt deg en Marshal 250DFX, Randall ett eller annet med 2x12 100W, eller den jeg har: en Line 6 Psider 112 (funker bra for meg, og den har kuuul vreng. Nesten litt Vai og Satch vreng)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er poenget med at det absolutt skal være så jævla høyt?

burde ha skjønt det. en eller annen besserwisser skal prøve å sette alle på plass. uansett. metal skal da være høyt. vil han spille høyt så la han spille høyt.

Er du helt klin idiot... Hvordan tror du lydbilde på scene og ut i salen blir hvis du har gain på 10 og volum på 10...

Div. konsekvenser som oppstår...

-Du overdøver de andre.

-Skaper dårlig lydbilde(om noen år plages du av øre sus)

-Lydteknikker sitter og surmuler pga ditt lydnivå på scene..

Tro meg, dette har jeg opplevd noen ganger... Det blir slittsomt og spille hvis alt av amper er på for høyt vol... På scenen skal amp og monitor volum være passe høyt sånn at lydbilde på scene blir bra samt. at lydbilde ut blir bra...Hvis ikke blir det helt for jævli.

Samma f... hvilken musikk stil du spiller så må man tenke på lydbilde og lydnivå... Man blir ikke bedre og spiller som Van Halen fordi om at man flytter fjell med lydnivået man spiller med...

Her ble det sikkert mye rot.. men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurerer jeg på...hvis han vil ødelegge øra til andre andre...skal han få lov til det? Det er jo en tynn linje å balansere hvor høyt du kan spille på en scene liksom (nå snakker vi ikke station turnerer her). For høy scenelyd og man dreper tonen ut, samtidig som man er med på å høyne lyttevolum på scenen...vond sirker

når det gjelder øvelokale...du skal ha RIMELIG svært øverom før du trenger å ha 100W. Selv har jeg 40W og det holder i massevis. Da kan jeg itillegg kjøre den ganske høyt og hard og få den til å låte ENDA fetere...uten at det er uhordelig høyt.

For jeg isier bare en ting...pass på hørselen deres.

En annen ting også...jo sterkere dere spiller jo mindre detaljer får dere med dere...alt blir bare en krøll og forvrenging inne i ørene deres.

Takk The muthn... Du fikk meg til å komme på noe mer...

Når dere øver er ikke lurt å spille høyt som Themuthn sa...Du sjuler feil, det er det eneste.,...

HVis du øver lavt så hører du hvis noe ikke er som det skal være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for faen da, skjønner dere ingenting? Høyt volum er jo det eneste opprøret som er igjen i rocken! Ellers sitter jo tanta til beate og fanden og hans oldemor og hører på alle mulige versjoner av hva som helst som liksom skal kalles rock. Nå er det slik at enkelte uttrykksformer krever høyt volum, om det så bare er for å skremme tanta til beate og fanden på flatmark, så er det da ihvertfall noe!

Og han spurte vel for pokker ikke hva dere mener om at han skal spille høyt eller ikke, han spurte om hvilken amp han kunne få for 6 laken, som kan spille høyt, og jeg svarer: En brukt 5150-combo kan du kanskje få til den prisen hvis du er heldig. Fin cleancanal, massiv vreng med masse bunn.

OG DE SOM IKKE VIL HA ØRA SINE ØDELAGT KAN FOR FAEN GÅ HJEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn...det rocken krever mer ENERGI enn høyt volum. Det er ikke snakk om at man skal spille _lavt_ bare at man skal begrense seg litt og faktisk samarbeide med de andre musikerne og evnt lydmann for å skape en fet pakke til publikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.