Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

beste forsterker til 5-6000??


Anbefalte innlegg

Det er nå tross alt sånn at en lydmann er der som et hjelpemiddel FOR bandet' date=' og ikke motsatt' date=' og det VET jeg at mange lydmenn glemmer.[/quote'']

Og der bommet du BIG TIME. Lydmannen er likeverdig musikerene for å lage en helhetlig pakke som skal nå publikum. Så det er snakk om samarbeid for å få det til å fungere.

Jeg er uenig. Selvsagt må det være et samarbeid, men jeg mener likevel at lydmannen ikke er en del av bandet, og han har med å innrette seg etter bandets ønsker, akkurat som enhver annen innleid arbeidskraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men det med poden og midibrettet skjønner jeg ikke. Gitaryden du eventuelt får i monitor vil jo uansett være den samme som går ut....Mener du at man må høre lyden rett fra kabinettet for at det skal være no vits med røramp?

Akkurat omtrent det ja. Jeg har aldri følt at en monitor klarer å gjengi min gitarlyd på samme måte som kabinettet mitt gjør. Det klarer jo selvsagt ikke høyttalerflaten ut heller, men på scenen liker jeg ihvertfall å ha optimal lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå tross alt sånn at en lydmann er der som et hjelpemiddel FOR bandet, og ikke motsatt, og det VET jeg at mange lydmenn glemmer.

Og der bommet du BIG TIME.

Jeg tror jeg får si meg enig med Sandman når det gjelder lydmann :)

DA ønsker jeg deg lykke til i den virkelige verden :)

Da tror jeg vi heller sier "lykke til" i tHeMuTh|ns verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på...hvorfor reiser så mange band rund med egen tekniker? For at det skal bli dyrere for de og at de tjener mindre penger selv?

Eller fordi at det er greit å ha en lydmann som kjenner bandett, vet hvordan det skal låte og..kort sagt er en del av helheten for å skape den riktige lyden. Han vet at på den og den låta skal man bruke den og den effekten på vokal osv osv.

så....velkommen igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, the muthins verden er vel strengt tatt den vi lever i.

Det er riktig som du sier at lydmannen er leid inn av deg, og i utgangspunktet skal være et hjelpemiddel for bandet.

Men det er viktig å huske på at lydmannen bare vil ha så bra lyd som mulig, og for å få til det er vel SAMARBEID nøkkelordet. Hvis du kommer til en plass og sier at "jeg skal ha det sånn og sånn, dermed basta," bør du enten være stor nok til å kunne gjøre det, eller rett og slett ha mer peil enn lydmannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på...hvorfor reiser så mange band rund med egen tekniker? For at det skal bli dyrere for de og at de tjener mindre penger selv?

Eller fordi at det er greit å ha en lydmann som kjenner bandett, vet hvordan det skal låte og..kort sagt er en del av helheten for å skape den riktige lyden. Han vet at på den og den låta skal man bruke den og den effekten på vokal osv osv.

så....velkommen igjen

Saken er jo den at det er bandets, og ikke lydmannens uttrykk som skal gjengis. Ingen lydmann er uerstattelig, hvis ikke du gjør jobben for meg som jeg vil, så er det jo ikke verre enn at jeg finner en annen.

Men SELVSAGT må det samarbeides, og jeg trekker ikke en lydmanns kompetanse i tvil helt uten widerøe,men jeg forventer at en arbeidskraft som jeg betaler, og som jobber for meg gjør sitt ytterste for å oppfulle mine ønsker og behov, akkurat som enhver annen arbeidsgiver ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, the muthins verden er vel strengt tatt den vi lever i.  

Det er riktig som du sier at lydmannen er leid inn av deg, og i utgangspunktet skal være et hjelpemiddel for bandet.  

Men det er viktig å huske på at lydmannen bare vil ha så bra lyd som mulig, og for å få til det er vel SAMARBEID nøkkelordet. Hvis du kommer til en plass og sier at "jeg skal ha det sånn og sånn, dermed basta," bør du enten være stor nok til å kunne gjøre det, eller rett og slett ha mer peil enn lydmannen.

Det er ikke snakk om å være stor eller å ha peiling, det er snakk om at hvis ikke du klarer eller vil gjøre det jeg ber deg om, så finner jeg noen andre som klarer, eller i det minste prøver. Det er faktisk ikke verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=12738101&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=11886

her har du en slik jeg snakker om (er ikke sikker på om det er den her som her chorus, men men..)

Det her er faktisk modellen over den jeg snakket om. Denne har chorus (og reverb), og er på 2x80W, altså 160W.

kjøp nå-pris 5500.

En kammerat hadde en liknende på 2x40W, og den spilte høyt nok..

Tror denne forsterkeren er det du er ute etter. Hadde jeg hatt pengene skulle jeg kjøpt den sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.