Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Suhr Pro S3 og indoorstorm.com


Stein-Ove

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bestille en Suhr Pro S3 fra indoorstorm og lurer på om noen har noen erfaringer (gode eller dårlige) angående gitaren eller nettbutikken. Jeg har brukt ganske mye tid på å søke rundt etter informasjon om nettbutikken og det virker som at de aller fleste er veldig fornøyd med servicen fra indoorstorm. Jeg ønsker også at folk kommer med erfaringer fra Suhr sin pro-serie og selvfølgelig Suhr generelt om det er noe som folk synes er viktig. Er sinnsykt giret på denne gitaren siden jeg aldri har hatt en skikkelig kvalitetsgitar.

Takker for alle svar!

dsc_0034_8638.jpg

dsc_0035_8639_8641.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Suhr er skikkelig saker, som sikkert flere eiere klokker inn for å fortelle om. Har du sett den som ligger til salgs her på forumet?

Ja, hvis det er S1 du tenker på? Har selvfølgelig vurdert den, men når jeg først spanderer på meg en såpass grom gitar, velger jeg heller å betale litt ekstra for å få akkurat den jeg ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min Suhr hos Indoor, men det var leeeenge siden og før jeg ble kjent med Magne.

I dag hadde jeg seff handla hos Magne tvert men har ingen ting å klage over med servicen til Indoor. De er jævlig hyggelige som amerikanere flest, men butikk er butikk så de er kompis helt til the $$$. Jeg har ikke regnet på frakt og toll osv så jeg er usikker på hva du ender opp med å spare i dag. Noe som var litt kult var at UPS kom å leverte gitaren her på jobben, jeg når åpnet kassen og tok den opp så var den fortsatt perfekt stemt.

Pro serien til Suhr må vel være noe av det feteste man kan få i den prisklassen. De bygges akkurat som custom gitarene av de samme folka på det samme utstyret så ikke veit jeg hvordan Suhr kan tjene penger på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min Suhr hos Indoor, men det var leeeenge siden og før jeg ble kjent med Magne.

I dag hadde jeg seff handla hos Magne tvert men har ingen ting å klage over med servicen til Indoor. De er jævlig hyggelige som amerikanere flest, men butikk er butikk så de er kompis helt til the $$$. Jeg har ikke regnet på frakt og toll osv så jeg er usikker på hva du ender opp med å spare i dag. Noe som var litt kult var at UPS kom å leverte gitaren her på jobben, jeg når åpnet kassen og tok den opp så var den fortsatt perfekt stemt.

Pro serien til Suhr må vel være noe av det feteste man kan få i den prisklassen. De bygges akkurat som custom gitarene av de samme folka på det samme utstyret så ikke veit jeg hvordan Suhr kan tjene penger på de.

Hvem er Magne? Er det han som driver godlyd? Det blir uansett noen tusenlapper å spare på å importere selv.

Mange fine svar, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri handlet fra indoorstorm selv, men har vært i kontakt med dem før. Virker som svært hyggelige folk! Har også hørt kun positive ting om dem. Nå som dollaren er så lav kan det lønne seg stort å kjøpe fra statene.

Har forøvrig svært god erfaring med Godlyd :)

Når det gjelder Suhr; anbefales på det STERKESTE! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er Magne? Er det han som driver godlyd? Det blir uansett noen tusenlapper å spare på å importere selv.

Mange fine svar, folkens!

Magne og kona Deb driver Godlyd og analamateurs.no, super service begge steder. Vi pleier å treffes på NAMM, men siste året har det ikke blitt no :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pro serien til Suhr må vel være noe av det feteste man kan få i den prisklassen. De bygges akkurat som custom gitarene av de samme folka på det samme utstyret så ikke veit jeg hvordan Suhr kan tjene penger på de.

Forskjellen er vel bare det at modellene i Proserien har "låste" spesifikasjoner i motsetning til Customserien, der kunden kan velge spesifikasjoner selv? På den måten er Proserien lettere å "masseprodusere".

Over til tema; det skal godt gjøres å bli misfornøyd med en Suhr. Har en Custom Classic, og det er den beste gitaren jeg har eid. Den er rett og slett en nytelse på alle punkter; byggekvalitet, spillbarhet, lyd og oppsett. I tillegg låter den vanvittig bra akustisk.

Kjøpte min hos Godlyd (Magne), og kan trygt anbefale deg å kjøpe der.

Endret av oleb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er det egentlig å spare ved å kjøpe fra USA?

La oss se på et lite regnestykke:

S3 koster typisk 2300 dollar. Legg så til frakt og vi er i 2400. Med nåværende kurs på ca. 5,6 blir det da 13440. Så må man betale mva, 25%.

Da blir sluttsum 13440 * 1,25 = 16800,-

Klart, det er litt å spare, men samtidig mister man norsk 5 års reklamasjonsrett og evt. lokal oppfølging. Det blir jo en individuell sak hvor mye man verdsetter dette! :)

Magne og kona Deb driver Godlyd og analamateurs.no, super service begge steder.

Say what? Endret av shv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er vel bare det at modellene i Proserien har "låste" spesifikasjoner i motsetning til Customserien, der kunden kan velge spesifikasjoner selv? På den måten er Proserien lettere å "masseprodusere".

tja det forutsetter jo at man sparer kostnader ved "masseproduksjon" noe som jeg ikke helt ser at Suhr oppnår med Pro serien da det ikke er noe vesens billigere for dem å produsere Pro gitarer. De er vel heller strategisk priset for å nå en annen del av markedet som i utgangspunktet ikke hadde kjøpt en Suhr og kanskje få tak i kunder som senere kanskje går for en Custom gitar. Ihvertfall, jævlig mye bra gitar for penga for de som kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.