Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Suhr Pro S3 og indoorstorm.com


Stein-Ove

Anbefalte innlegg

Det blir uansett noen tusenlapper å spare på å importere selv.

Butikk er butikk, trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er. Hvis du liker en du dem har på Godlyd så ring Magne og si hva du kan tenke deg å betale. Hvis dere ikke kan ble enig så hent en selv USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tja det forutsetter jo at man sparer kostnader ved "masseproduksjon" noe som jeg ikke helt ser at Suhr oppnår med Pro serien da det ikke er noe vesens billigere for dem å produsere Pro gitarer. De er vel heller strategisk priset for å nå en annen del av markedet som i utgangspunktet ikke hadde kjøpt en Suhr og kanskje få tak i kunder som senere kanskje går for en Custom gitar. Ihvertfall, jævlig mye bra gitar for penga for de som kjøper.

De sparer jo tid på produksjonen når modellenes spesifikasjoner er fastsatte. De slipper jo å være avhengig av å vente på at kundene skal bestemme seg for specs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sparer jo tid på produksjonen når modellenes spesifikasjoner er fastsatte. De slipper jo å være avhengig av å vente på at kundene skal bestemme seg for specs.

Øøøø nei, en custom gitar blir ikke påbegynt før spec'en er klar og produksjonstiden er omtrent den samme. Suhr har ikke noen "masseproduksjon" av en størrelse som gjør at han virkelig kan spare penger på innkjøp logistikk osv. Kostnadsbesparelsene ved masseproduksjon er også ofte misforstått. Når man er en liten produsent er det tro det eller ei mange ganger dyrere å produsere mange av en ting enn det motsatte og man sitter igjen med mindre på bånnlinja per enhet siden prisnivået på hver enhet er lavere. Hvis John kunne velge ville han til enher tid tjene mer på å la gutta sine bygge Custom gitarer enn Pro gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøøø nei, en custom gitar blir ikke påbegynt før spec'en er klar og produksjonstiden er omtrent den samme. Suhr har ikke noen "masseproduksjon" av en størrelse som gjør at han virkelig kan spare penger på innkjøp logistikk osv. Kostnadsbesparelsene ved masseproduksjon er også ofte misforstått. Når man er en liten produsent er det tro det eller ei mange ganger dyrere å produsere mange av en ting enn det motsatte og man sitter igjen med mindre på bånnlinja per enhet siden prisnivået på hver enhet er lavere. Hvis John kunne velge ville han til enher tid tjene mer på å la gutta sine bygge Custom gitarer enn Pro gitarer.

Greit, jeg gir meg, du vet det vel du.

Men jeg skjønner ikke helt logikken din?

Når vi snakker om begrepet masseproduksjon her, er det jo ikke snakk om at de endrer noe på måten de bygger gitarene på. De bygger de jo på samme måten som tidligere, men med fastsatte spesifikasjoner. Vil det ikke da gå raskere å produsere de? Nå er jo ikke prisforskjellen så avskrekkende stor heller. Ta en titt på ebay da, majoriteten av Suhr som ligger ute der er jo Pro-gitarer.

EDIT: Kom til å tenke på en ting som muligens er relevant for min arumentasjon; bygges custom-modellene på bestilling fra kunder/forhandlere eller er det Suhr selv som bestemmer spesifikasjonene på hver gitar? Hvis sistnevnte er tilfelle, følger jeg deg på hva du sier.

Endret av oleb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det ikke da gå raskere å produsere de?

ææææ nei, det er jo ikke sånn at folk driver å endrer på spec'en på en custom gitar under produksjon. Produksjonen starter ikke før spec'en er klar. Begge deler er gitarer som består av omtrent de samme delen og produseres på de samme maskinene av de samme folk. Greit hvis de lakkerer 5 blå Pro gitarer samtidig så sparer de sikkert 20 schpenn i lakk setup time, men det er ingen besparelser som forklarer prisforskjellen du ser hos Godlyd. Kvaliteten på dele og håndtverket er det samme.

Det er sikkert flere grunner til at folk i større grad kvitter seg med Pro gitarene en med Custom gitarene. En av dem er jo at en Pro gitar i de fleste tilfeller er mye mer omsettelig siden folk flest spec'er helt sjyke ting som ingen andre vil ha på sine custom bygg og derved forever gruser omsettligheten.

Jeg skjønner ikke hva du tror spesifikasjonen har med kostprisen på gitaren å gjøre. Jeg snakker kun om det det koster Suhr å bygge gitarene.

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikk er butikk, trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er. Hvis du liker en du dem har på Godlyd så ring Magne og si hva du kan tenke deg å betale. Hvis dere ikke kan ble enig så hent en selv USA.

Har allerede spurt etter en bedre pris, men de var ikke villige til å slå av noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar kortere tid å lage 100 like ting,enn 100 ulike ting! TID ER PENGER.

Hvor har du sånt tull fra? Ikke fra noen skole håper jeg, da burde du be om penga tilbake. I tillegg er det en generalisering som er basert på en masse forutsetninger som du tydlighvis har liten erfaring med og ikke har tenkt noe særlig gjennom, og du har heller ikke vurdert om de gjelder for det vi snakker om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du sånt tull fra? Ikke fra noen skole håper jeg, da burde du be om penga tilbake. I tillegg er det en generalisering som er basert på en masse forutsetninger som du tydlighvis har liten erfaring med og ikke har tenkt noe særlig gjennom, og du har heller ikke vurdert om de gjelder for det vi snakker om her.

Nei ærlig talt Hr Gluke nå tror jeg det er du som er på bærtur her.. Å produsere like enheter i en linje, enten den er aldri så manuell er tidsbesparende. Faktisk så er det forbundet med store tids og kostnadsbesparelser å reparere like produkter i batch også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har vært med på det ved noe anledninger for flere år siden, må jeg si meg enig. Den største besparelsen er tid. Man jobber veelidig mye fortere hvis man gjør en liten tilmålt arbeidsoppgave mange ganger etter hverandre, enn hvis man skal gjøre mange forskjellige ting. Det er vel ganske godt bevist, fra rundt sånn T- fordens tid og framover.. Samlebånd er ikke utbredt uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel Einsteins så forklar meg hva som tar så mye kortere tid på en Pro enn på en Custom guitar. For sist jeg sjekket:

Treverk = plukkes fra samme stock

Utfresing av treverk = CNC maskinen bryr seg vel neppe om det er Custom eller en Pro gitar

Montering av treverk = begge deler var bolt on sist jeg sjekket

Lakk = her kan de spar noen få kroner på Pro gitarer hvis de kjører serier i samme fargesiden det vel skjelden er to like custom gitarer

Montering av elektronikk = gjøres av de samme folka og jeg kan ikke helt se at de monterer PUs fortere til en Pro en til en classic S

Montering av hardware = gjøres også av de samme folka men dem gjør det sikker dobbelt så for på en Pro da...

Plek = liket på begge

Setup = tja kanskje dem gir beng i Pro serien

Så vær så snill å fortell meg hvor det er Suhr sparer så jævlig mye tid når han skal produsere Pro gitarene. Jeg venter i spenning........

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede spurt etter en bedre pris, men de var ikke villige til å slå av noe.

well butikk er butikk andre veien også. Dem må være villige til å deal´e. Det er finanskrise for helvete. Bland aldri følelser og penger. Da regner du om dollarkursen, hører hva indoor skal ha i frakt ganger opp med 1,25 og flyr over fjøla selv. Den koster vel 2100 hos indoor, men prøv å prut den ned litt til, tror UPS tar et par hundre dollars til, men som den valutaspekulanten jeg er hadde jeg coolán litt, dollar under 5 så begynner vi å snakke billig......

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.