Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

The Blacksheeps plata


Curl-Head

Anbefalte innlegg

Da har de kommet ut med den "supre" plata si som har fått 5'ere og 6'ere utallige steder, men er den virkelig så bra syns dere?

Eller er alle bare blitt "blindet" av at de er norske, i likhet med Max Manus filmen...

Skriv DIN mening!

(Albumet kan høres på Spotify)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kunne ikke brydd meg mindre.

Well, you just did... ;)

On topic:

Tror ikke man skal sammenligne Blacksheeps med Max manus siden mengden av norsk musikk som utgis glatt overgår mengden av norsk film som treffer lerretene rundt om i landet. Tror heller spørsmålet er om de får gode anmeldelser på bakgrunn av god musikk kontra at de er relativt unge, har veldig atypiske norske tekster ispedd samisk og ikke minst at de har veldig god produsenthjelp. Jeg tipper at det er en god blanding av alle disse faktorene. God musikk kan alltid diskuteres, men aldri bestemmes. Det fins alltid noen der ute som digger det du hater og vice versa.

Man kan argumentere godt i begge retninger her, men det er ikke til å stikke under en stol at The Blacksheeps har tonnevis med sjarm. Er Blacksheeps f.eks. det friske pustet som norsk musikk har lengtet etter? Det virker jo nesten slik siden de allerede har klart å selge til gull. 15000 personer har anskaffet seg plata. Jeg tipper at flerparten av disse er godt under myndighetsalder, men spiller det noen rolle? Er suksessen mindre av den grunn?

Jeg syns Blacksheeps er et veldig bra tilskudd til norsk musikk. Det viser at det faktisk er mulig for fjortisser med en låt om en feit hund å slå gjennom. Var jo ingenting annet jeg selv ville da jeg var fjorten, kvisete og sang om naboen...

Merker at dette ike var tidenes mest sammenhengende post, men jeg mener hva dere forstår...

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de hadde vært i 30-årene og laget den samme musikken, hadde nok ikke Dagbla og VG engang tatt seg bryet med å gi terningkast. Jeg mener .. musikken er jo ikke bra!

Dummeste posten jeg har sett på lenge. Det er snakk om 14 år gamle ungdommer som nettopp har gitt ut et debut album. Det er få som klarer det samme her i Norge, ihvertfall å selge godt med plater.

All creds til The Blacksheeps, med et helt kurant debut album. Irriterer meg bare over skrivefeilen i bandnavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da? Brydde seg mindre? Eller mer...? :rolleyes:

Spiller ikke noe rolle egentlig. Han tok seg bryet med å svare, noe som i og for seg er ironisk nok... :D

On topic:

Sitter å hører på plata nå. Syns deres versjon av "No milk today" er ganske så stilig! Siste vers på samisk...

Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal ha noe i mot The Blacksheeps. Hvis det ikke er værre enn at man ikke liker musikken så har ikke jeg så mye å si til det, men hvis man tror at de har solgt 15000 plater fordi de ikke har tilgang til annet enn reinsdyr så er jeg uenig. Det er et like godt argument som å si at Guns'n roses kun har solgt plater fordi de ikke hadde tilgang på annet enn Jack Daniels.

Syns vi alle skal glede oss over at det kommer nye band i norge som klarer å selge plater.

M

Endret av Greasykid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste posten jeg har sett på lenge. Det er snakk om 14 år gamle ungdommer som nettopp har gitt ut et debut album. Det er få som klarer det samme her i Norge, ihvertfall å selge godt med plater.

All creds til The Blacksheeps, med et helt kurant debut album. Irriterer meg bare over skrivefeilen i bandnavnet.

Ikke noe tvil om at det er talentfulle ungdommer det er snakk om. De kan synge, de kan spille. Mener bare at det ikke er den beste musikken på markedet. Og da spørs det om man velger å bedømme terningkast utifra alder eller utifra kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har både gitarlyd og vokallyd som overgår det meste jeg har hørt av brukerne på forumet her (inkludert meg selv).

Samtidig er de ganske originale og har en del sjarm (selv om jeg hater den første låte deres). Ser man bort ifra alderen er jeg forsatt litt imponert. Jeg melder meg nok ikke inn i en fanklubb, kjøper plata eller går på konsert, og det er ikke på nivå med Marit Larsen, men allikevel bra...

Skjønner at mange her synes det er tøft å ikke like dem (eller i hvert fall litt skummelt å ikke ta avstand fra dem), men uttalelser som "De får bare masse sympati fordi de er samer oppi Finnmark som ikke har tilgang på noe annet enn reinsdyr. Musikken sutter" er nok i beste fall litt trangsynt og umodent. Sorry Slash, men den må du lengre ut på vidda med. Forskjell på å like musikken og å annerkjenne at de faktisk gjør en god jobb innenfor sin sjanger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe tvil om at det er talentfulle ungdommer det er snakk om. De kan synge, de kan spille. Mener bare at det ikke er den beste musikken på markedet. Og da spørs det om man velger å bedømme terningkast utifra alder eller utifra kvalitet.

Du har satt deg ned og analysert musikk, produksjon og selve plata? Eller går du bare ut ifra at platen ikke er noe tess?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, plutselig meg mot alle. Greit, jeg gir meg!

Har hørt halve plata på Spotify. De gjør en god jobb, de er flinke, de selger. Bare ikke min smak. Er ikke noe jeg har på iPoden, for å si det sånn.

Men de skal ha for å lage fengende låter som brenner seg fast.

De er ikke verdens beste, men talent har de jo..

Artig at dette kommer fra meg. Hører egentlig på stort sett alt mellom himmel og jord. Men akkurat dette med Blacksheeps og Rybak osv takler jeg ikke. Kan ha noe med at låtene går 24/7 på alle radiokanaler, blitt lei av dem, og har bygget opp fordommer. Men sånn er det :)

Endret av Slash93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.