Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

The Blacksheeps plata


Curl-Head

Anbefalte innlegg

Tror du skal roe litt ned på fordommene Slash93. Vi har trossalt tilgang på det meste her oppe i nord, og det er ikke mange her som faktisk har rein...

Ene moderatoren her er jo fra Vardø, jeg selv fra Vadsø (det var en til her fra Vadsø også). Og vi har ikke plastikkgitarer og lever av rein... Tror du skal vite litt før du prater...

Men on-topic; albumet syns jeg er altfor serieprodusert.. Det er vellydende, men det er ikke mer enn det. Låtene skuffer, og har ett plastisk preg over seg... Kanskje det er sånn pop skal være nå, er ikke helt oppdatert på pop...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slik som "alle søringan e homo!"? Tror du skal rett og slett drite i fordommer her. Det at bandmedlemmene er fra Varangerbotn og Nesseby skal ikke ha en jævla ting å si når man anmelder en plate... Dessuten funker ironi jævlig dårlig over nett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble det forbudt å ha egne meninger? :)

Dette er et privateid diskusjonsforum der reglene er klare på hva man har lov til å si og ikke si.

Jeg var innom Narvesen i kveld og kjøpte "The BlackSheeps". Den står og putrer på stereoen, og jeg må si at sluttproduktet er omtrent hva jeg hadde forventet. En blanding av norske og engelske tekster, satt til spretten, melodisk pop-punk. Ikke helt min greie, men jeg synes platen er bra, alt tatt i betraktning. De har en lang vei å gå, men utgangspunktet er solid.

Jeg støtter bandet, noe jeg har gjort siden jeg jobbet med scenen da de spilte i Vardø i fjor. Agnete er en utrolig dyktig frontfigur med en kul stemme, og resten av bandet utvikler seg stadig i riktig retning.

Jeg ønsker de all lykke, og humrer litt over den surmagede kritikken de mottar fra soveromsgitarister rundt omkring i landet. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er det noen som blir angrepet her er det mister Slash. Musikken er jo på trynet! Det eneste som berger dem er at de er 14 år gamle, og har mye penger. Uten det hadde de ikke hatt en dritt. Jævla melodi grand prix asså. Uten MGP hadde ikke han derre duden i wig wam hatt jobb heller, også Rybak da.. Blir kvalm bare av tanken.

Skyt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, plutselig meg mot alle. Greit, jeg gir meg!

Har hørt halve plata på Spotify. De gjør en god jobb, de er flinke, de selger. Bare ikke min smak. Er ikke noe jeg har på iPoden, for å si det sånn.

Men de skal ha for å lage fengende låter som brenner seg fast.

De er ikke verdens beste, men talent har de jo..

Artig at dette kommer fra meg. Hører egentlig på stort sett alt mellom himmel og jord. Men akkurat dette med Blacksheeps og Rybak osv takler jeg ikke. Kan ha noe med at låtene går 24/7 på alle radiokanaler, blitt lei av dem, og har bygget opp fordommer. Men sånn er det :)

Forsåvidt en god respons. At du plutselig fikk enda mer pepper etter dett innlegget synes jeg var litt rart, men.. :D

Du skal forøvrig få lov til å si at det ikke er din cup of tea. :P Var bare første-utsagnet som ble litt usaklig...

Rybakk tåler ikke jeg heller. Irriterer meg grønn over at han faktisk er ganske talentfull (da har jeg ikke så mye å hakke på ham for).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som berger dem er at de er 14 år gamle, og har mye penger.

Jeg så The BlackSheeps live før de var med på MGP Jr., og de var et ganske bra live-band med en dyktig vokalist som traff alle tonene. Siden den gang har resten av bandet blitt tightere, spesielt trommisen, og trenger ikke hjelp fra studiomusikere på tross av den lille kontroversen rundt "Oro Jaska Beana".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen begynner å bli latterlig. Så gjennom reglene, men fant ikke noe om at man MÅ elske The Blacksheeps for å bli medlem?

Det er dine ord. Passe usaklige også, da jeg kun minner om at det er regler på forumet, og at man ikke kan si nøyaktig hva man vil. Om du vil tolke det som noe annet en en påminnelse er ikke mitt problem, og fra min side er det kun en påminnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... Detta er knall!

Jeg elsker heller ikke Blacksheeps, men mener at de fortjener kred. Det kan virke som at folk generelt, ikke bare her inne, blir så grusomt misunnelige på at noen klarer å holde hodet over vannet i norsk musikkliv at de må gulpe opp et eller annet gørr. Gørr som ingen hverken vil høre på eller lese om. Jeg for min del legger lang kabel i om folk her inne liker Blacksheeps eller ikke, men har man ikke mer å si i en musikkrelatert diskusjon, så er det kanskje bedre å ikke si noe. Smak er det nok ingen her inne som er interessert i å diskutere siden det bare blir krangling, tårer og utmelding.

Med dette er min, mest sannsynlig håpløse, oppfordring til alle videre poster i tråden om "The Blacksheeps plata". Snakk om plata og musikken til The Blacksheeps. Om du liker de eller ikke spiller ingen rolle, og har du et snev av musiker i blodet kan det umulig være vanskelig å se litt forbi sin egen smak...

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å vær ærleg så veit eg om ein heil del andre meir ukjente undergrunnsband frå Noreg, som etter mi meining er mykje betre enn The Blacksheeps.

Slik er det overalt. Det er ikke alltid den dyktigste som får mest suksess, det handler om timing, flaks, promotion, kontakter, sjarm/karisma osv.

De hadde selvfølgelig ikke vært der de er i dag hadde det ikke vært for MGPjr, det vet vi jo.

Jeg hører på skiva på spotify nå, og det er blandet drops.

Noe høres ut som fyllstoff eller rett og slett mangel på låtskrivertalent, men det er flere gode tilløp her.

De har en dyktig vokalist, men hun blir kanskje noe kjedelig i lengden, evt slitsom.

De låter tight, jeg vet ikke hvor mye de har jobbet med dette i studio, men alderen tatt i betraktning er resultatet imponerende.

Og som Morten var inne på, det låter vesentlig bedre enn det meste man hører av innspillinger her på gitarnorge.

Jeg ser liten grunn til å bli provosert av suksessen til bandet eller at de nå har skive ute, bare å kjøre på det.

Jeg har ikke lest noen anmeldelser, men hvis det stemmer at de har fått 5 og 6 på terningen så er det hinsides idiotisk.

En anmelder kan sikkert forsvare en femmer subjektivt sett (som jo likevel er feil), men en sekser??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det her med "De har bedre opptak enn de fleste her på forumet"-kommentarene kan gi seg. Dette bandet har sikkert blitt sponsa på masse penger. Noe vi på forumet ikke har. Kan ikke forvente at alle soloer som legges ut er av studiokvalitet, vi har ikke så jævlig god råd at det gjør noe.

Endret av ErlendB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.