Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

G3'04


Steinern

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så fripp viste seg bare å være en god gitarist når han dro på med soloen? HÆ!?? Og at han bare gjør det han gjør for å være spesiell? nei!! han gjør det jo for at han ER spesiell , og musikken er jo et utfall av det , ikke motsatt!!!!!

tenk degdere om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha henta Aftershow pass og hilst på Håkon (Hatomte) og kjøpt noe merchandise, var det på tide å bevege seg inn i salen. Bare synet av å se Thomas Nordegg fly rundt på scenen og fikse saker og ting var ubeskrivelig fett! :) Gikk nesten opp for meg at dette faktisk var The Real Deal.

Fripp gikk på scenen i god tid, og gjorde ikke så veldig mye ut av seg. Han satt bortgjemt i det ene hjørnet, og gjorde helt klart sin greie. Må si at jeg personlig syns det ble kjedelig i lengden, men respekterer det han gjorde. Fyren som ropte "Boring" osv. burde bli kasta ut. Til syvende og sist vil jeg vel tro det at Fripp ikke passet særlig godt inn i selve G3 settingen.

Så kom Vai på!

Ubeskrivelig følelse å se mannen komme inn på scenen. :wink:

Setlisten kunne nesten ikke vært bedre, og å høre så mange go' låter er utrolig morsomt. Desverre må jeg si at lyden var ganske så dårlig der jeg satt. Vai sin lyd var altfor skarp, og det ble relativt grumsete og udefinert når hele bandet dro på. Veldig synd igrunn, da jeg syns det ødela opplevelsen en god del. Likte heller ikke så godt "Aching Hunger" For The Love of God opplegget, men det er vel mer en smakssak ;-) Hvorfor endre noe som er perfekt er vel igrunn min holdning akkurat der.

Satriani dro på noe skikkelig etter min mening, og var vel den som spilte mest heavy. Han hadde en mye mer behagelig og varm lyd enn Vai, og var deiligere å høre på rent lydmessig. Han spilte en god del fra "Is There Love in Space", noe som var helt greit. Han spilte utrolig bra med masse energi, men det ble til tider litt mye repetering og shred.

Jamen ble vel en liten skuffelse, ettersom lyden nok engang var veldig udefinert. Låtene var OK, og King Crimson's "Red" og "Rocking In The Free World" som jeg personlig har et ganske så spesielt forhold til, falt best i smak. Synd at Fripp sin gitar var mikset så lavt.

...

Så var det tid for Aftershow opplegget.

Må vel si meg enig med Nils på de fleste punkter, men er vel igrunn fornøyd. Fikk tatt Steve Himself i hånda og fikk en nydelig signatur på JEMen, så jeg skal ikke klage. Satriani virket som en knakende kjekk kar, og virket like rolig og balansert som jeg hadde fått inntrykk av tidligere. Er ganske så spesielt å omgås sånne mennesker som Vai og Satch, og ble ganske så skjelven og litt surrete i toppen, for dette var jo tross alt ganske så stort :D.

Litt synd at ikke Dave Weiner :lol: møtte opp, ettersom jeg gjerne skulle hatt en signatur på EPen hans ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! det må jeg fortelle btw ..

Jeg gikk opp til Vai med P&W lp´en min , og bad om en signatur.. Så sa jeg "make it kinda big .. no , make it huge!" :P da begynte han å le , så tegna han en helt ENORM S og så kom de andre bokstavene litt sånn etter... "Thats about as HJUGE as i get it ! Its USA big!" :P hehehehe ... må konse litt for å se at det er en signatur ;)

Satriani tror jeg røyker grass ellerno :P han ser så skeiv ut i øynene :P hahaha ... Læx kar ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt ved siden av Nettrom, og hadde også Vai 1,5 meter unna, det var festligt.

Konserten var jo knall, synes hann Fripp kunne ha gjort noe annet i tjue minutter, uansett. Vai var klart best i dag, og da Sheenan løp inn på scenen var alt på topp, han er skikkelig kul bass type, med knall lyd. Av de tre var Vai klart best.

Men bandet til Satch synes jeg var best, det var skikkelig groovy, de rocka hemningsløst...

En annen ting: Etter konserten kasta jeg et plakter opp på scenen, som jeg gikk og så etter etter på. Jeg fant ikke mitt eget, men jeg så to plektere Vai hadde brukt, Biax som stod ved siden v meg, skjønte fort alvoren, og sammen med meg, maste vi høl i huet på gitartechen til Vai. Så tilslutt, endte vi begge opp med et plekter hver, det var gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NILSEFIX> Det var nok meg som spurte ut vai om låtene på den nye plata. + div annet som jeg lurte på. er jo ikke hver dag jeg snakker med steve vai =)

Var det du som var den lille gutten meg blondt hår ? mener å huske en med en passion&warfare LP.

Vai var hyggelig han, og jeg koste meg på konserten. Har forøvrig nettopp skrevet en mer utfyllende post på vai.com , så gitter ikke ta'n helt ut her!

-eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.