Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

G3'04


Steinern

Anbefalte innlegg

Ja, da er konserten ferdig. Hva syns dere om den?

Det er noe av det råeste jeg noengang har vært med på. Sinnsykt gode, jeg likte spesielt Vai veldig godt, men også Satch og Fripp. Det tok helt av, spesielt mot slutten. Sinnsykt tøft! :D

PS; er skikkelig overtrøtt nå... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HAHAHA! stakkars type! noen ropte BORING mens han spillte åsså begynnte alle å klappe:P Lurer åsså på hvem som ropte;P Fripp synes jeg var skikkelig dårlig, og vai imponerte mest, satriani var åsså bra, men ikke så bra som vai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aah, ja det var nice. Boring-kisen burde skytes, samme med fjortisene som satt noen rader bak og prata altfor høyt. Syns Vai imponerte mest ja, men den første Fripp soloen når alle sammen jamma.. grr! hehe :D trøtt nu ja. god natt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fripp var overhode ikke dårlig !!

Han var god han, men kanskje i feil selskap !

Feil mann fr G3 !

Vai imponerte stort, ingen over - ingen ved siden !!

og bandet til Satch imponerte, Matt Bissonette (bass) groova no infernalskt ... muligens mer imponert over han enn Sheehan ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duden med "Boring" uttrykket satt på høyre side... Og skulle mer enn gjerne fått seg en kraftig trøkk for min del. Umodent og helt klart en fatalist, for å bruke et ord fra det gode tiår.

Bungle tar selvfølgelig ikke riktig når han sier at noen groova mer enn Sheehan. Synes Bissonette type Gregg er mye bedre... Han spiller jo trommer, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Fripp var bra jeg, fint å høre på, men kanskje feil setting .... litt for experimentell for G3 kanskje .... men vakkert var det !!

Han hadde fortjent en lusing han som ropte boring i salen .....

Vai er Vai .... sterk opplevelse !! sammen med Sheehan og McAlpine!

Sheehan er jo bare helt rå på bass, men det viste vi jo hehe

Satriani var kjedelig, ventet meg mer av han!

definitivt feil å omtale Satch som GuitarHero !!

Men fyr'n groover for all del, kanon lyd syns nå jeg, digger Matt Bissonette på bass !!

Goggen satt på min venstre side og tok bilder som en gal man hehe...... brått og plutselig kom en sinna vakt og ville ha slutt på fotograferingen hehe...... han var morsk gett ... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke du som gikk i den blå Dancing/Keneally skjorta, Bungle?

Tror også at jeg satt like bak unge Hatomte. Hvis han til tider bar et rødt sjal på sitt hode... :P

Lyden var nesten ille til tider, nok diskant og whammy er ingen pen kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns lyden var upåklagelig der jeg satt !!

nope, jeg gikk i Dean Guitars t-skjorte ....

apropo Keneally: fikk melding fra Moosemart i går under konserten ...... "DOG" special edition CD/DVD (Mike Keneally band)

ble sendt på fredag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey . nå kommer Nilsefix sin store anmeldelse :P hehe . men jeg sitter i oslo , så har litt semi-dårlig tid osv ..

Jeg skjelver ca ennå over vai settet ... det skal være klart . Det var så bra at han beviser en gang for alle at han ER den beste .

Fripp gjorde en kul greie . Sinnsykt fine tepper , kule chorder . Veldig spesielt , men det er noe helt for seg selv, og krever at du LYTTER etter hva som skjer , ikke bare sitter å venter på at det skal komme på sølvfat. 1) når han fyren ropte boring ble jeg SKIKKELIG flau over at det kan skje , og følte at det gjorde skam på alle i salen 2) det satt noen IDIOTER 2 rader bak oss å snakka , håper ikke det var noen herfra.. faen at det går an å være så respektløs!

Så da , kjære vai. Kjørte det PERFEKTE settet , ALLE godlåtene :D Jeg kunne ikke drømt om noe så perfekt. Det var 100% energi , han gjentok seg ikke . Soloene var KNALL (juice!!! ny solo! :D) og han showa bra og fikk knall kontakt med alle. Jeg holdt faktisk på å begynne å grine under whispering a prayer . Var på kanten av sete HELE showet .. nyyydelig ... skjønte ikke at han sto der før ei stund etterpå ;) . Mannen har vært min gud i 3 år , plutselig står han der , jeg var helt ute av meg :D hehe ...

Answers var perfekt . det er en av de låtene jeg blir glad av uansett omstendigheter .. Bangkok var jævli kult! , gidder ikke å si noe om alle seff , for det blir langt. Men det var bare perfekt . Han ER best , håper ikke noen begynner å klange på det , for det var klart.

Mye kule showmanship triks i god gammel vai stil fikk alle til å smile ... det var sånn set-liste som dro fram alle følelser i deg iløpet av konserten .. sinnsyk opplevelse..

Så kommer stakkars Satch da.. Helt ok setliste igrunn . De låtene som har en melodi er forsåvidt ok , men med en gang Satriani går utenfor melodier , altså på soloer går alt i dass. Han gjentar seg selv HELE tida. Samme kjedelige blueslicka om og om igjen i det lange og brede. for ikke å SNAKKE om kjedelige legato løp og ALT for mye satch hyling.. ikke kult i det hele tatt..

Likte noe av det han gjorde på Is There Love in Space . og syntes også flying in a blue dream har en pen melodi .Men soloene (som det ble ALT for mange av) er helt like og jeg satt midt i settet og faktisk lurte på når det skulle være ferdig (noe jeg ikke hadde troddhåpet at jeg skulle gjøre) . Syntes satch blir for kjedelig rett og slett.... makan til repitisjoner ...

Jammen var kul nok .. syntes Ice #9 var en litt dum låt å ha på jammen , men det låt absolutt kult nok. Jeg ble KJEMPE imponert på King Crimson låta og syntes det var helt knall!! Konge... da satt jeg og Hallvard å rocka :D hehe .. mye kule semi-atonale ting .. :D wee...

og så Vai låta da , var best :D hehe ... of course..

Rocking in the Free World og var kul , satt å sang med og greier:D haha .. Tror de foran og bak meg trodde jeg var gal :P særlig på vai delen haaaahahah jeg var helt borte .. Konsert Blackout hehe..

.--

Så etter konserten møter jeg opp med Integrum .. Labber opp til en dør , får backstage pass og tasser inn en liten dør i veggen . spenningen var helt enorm :P .. Der inne måtte vi stå å vente en god stund :( og alle var veldig nervøse . Alle trakk seg lissom litt til hver sin dør ettersom hvilken de trodde Vai ville komme ut av ;) .. vi valgte feil .. hehe .. (inni det rommet var det en som var IDENTISK Yngwie ... bare tjukkere .. hehe ..)

Så etter litt kommer Vai ut , "hi im steve vai" .. og jeg blir helt sjokka :P hehe .. stå i samme rom som vai var bare helt rått .. heh .. han signerte litt stash for en haug folk før jeg labba opp og sa hei og fikk cder og lp signert og tok et bilde med meg og han ...

Hele opplegget var mye kjipere enn jeg hadde troddhåpet , for det var jævli mange folk der .. Så det ble ikke åpent for å snakke NOE med han bortsett fra hei og litt sånn , og det syntes jeg var sinnsykt synd :( for er så mye jeg ville spurt han om . Men sånn ble det jo IKKE ... :( god damnit ... Jeg fikk med meg at han gikk gjennom alle låtene til den neste skiva hans med en norsk kamerat som var der .. det var litt kult .. Så jeg har iallefall hilst på han (tror jeg hadde det sjukeste blikket i verden akkurat når han sa hei :P på bildet ser det ut som jeg har falt ned fra månen) var helt i sjokk .. Men han var ikke like hyggelig osv som jeg trodde . har hørt så mye om at han har snakka med mange og konsa på at alle får det de vil på aftershowene (samtidig som jeg har hørt motsatt fra andre aftershow) men det ble litt tamt ... Men det er jo litt fett og spesielt bare å ha tatt´n i handa og sagt hei uansett da :) og jeg har signert Ultrazone (danse danse :D)

Joe var der og , han var faktisk hyggeligere , men det hjelper jo ikke når han ikke er like god på gitar :D hehe ...

Får eventuelt skrive "mer" og mer spesifikt når jeg kommer tilbake til Larvik .. jeg er egentlig (faktisk) i sjokk ennå .. sa jeg gleda meg mest av alle her til å se vai , tror jeg hadde rett :D hehe (seriøst :D)

Ohh for en kveld...

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fripp dro greiene sine ut i det lengste å fremst, for meg, som en grinete gammel gube med ekstremt behov for å virke eksentrisk.

Fripp: Virket som han prøvde å gjøre seg større enn de to andre. Det klarte han langt i fra. Noe kjedlig da han loopet de samme gitarsynth linjene i en halvtime.:)

:roll: herregud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt dessverre langt oppe bak på balkong,,, så mista litt av hovedinntrykket av å se dem rett foran deg, var såvidt jeg så fingrene gli oppover gitarhalsen.. :P

Men, enig med at han som ropte boring burde få en real ørefik. Helt respektløst. Men er også enig med at synth opplegget til Fripp varte for lenge. Det var veldig bra, og jeg likte det, men etter hvert så ble det til slutt litt kjedelig. Han burde brytet opp med litt mer variasjoner.

Og å kalle Robert Fripp for en gammel gubbe, synes jeg er helt borte. Som Nilsefix, herregud.

Fripp er veldig flink, og følte vel for å stille med et noe annerledes program på konserten, som jeg syntes funket bra som en kontrast mot gitarorgiene til vai og satriani. Dette er jo ikke en ung mann heller, han har vært med på mye! Men syntes han hadde litt for lite fokus. Burde vært med mer, særlig under jam'en. Han spilte jo litt, men burde hatt spotlight på seg mye oftere, og egentlig reist seg opp og kommet fram fra bak alle eskene... Men igejn, han er en gammel guru som har vært med på det meste, han trenger kanskje ikke løpe rundt på scenen, han har gjort det nok... :P

Ellers er jeg litt uenig med en del av dere her, synes faktisk Satriani var mer spennende enn Vai, men så har jeg kanskje litt mer feelingen for Satriani's musikk også. Men jeg sier ikke at Vai ikke var imponerende! :mrgreen: Og å høre for the love of god live var stort... :D

Men synes faktisk at lyden til Vai var skarpere, og mer slitsom å høre på, enn lyden til Satriani. Vet det er stikk motsatt enn i en annen post her. Men det har kanskje litt med hvor du sitter. Men de høyttalere som var satt opp så ut som de dekket det meste, med sine 90graders vinkler.

Uansett synes jeg at volumet var i høyeste laget. Såpass høyt at normalt rene, pene og klare toner ofte ble nærmest skingrende og sprakende. Gjerne de høye frekvensene. Synes de kunne dempet de litt mer. Hørte knitring i ørene etter det kraftigste til Vai. Jeg trengte den pausen! :P (pappa mente jeg hadde "childs ears"... :wink: )

Ellers syntes jeg konserten kicka ass for å si det på godt fjortiss. Selv om lyssettingen ikke var så veldig interresant, og bakteppet pretty basic, så var det musikken man kom for å høre. Og musikken man fikk. :D Men særlig stemningen syntes jeg var fantastisk,. spess når vai kom inn og publikum gikk i ekstase.. 8)

Vet ikke om alle fikk det med seg når vai slo ann med litt ironi på starten: "nice dump you got here"... :P ("rock sounds best in dirty dumps")

Alt i alt, VELDIG fornøyd..:D Men ble litt overkill med lyden, særlig etter topp 20 dagen før.. :P Lyden var så høy at man ofte mistet en del kontraster og nyanser i musikken. Greit med høy musikk, men jeg synes det ble for høyt.

Må bare legge til: eneste som irriterte meg undr konserten, var noen ganger volumnivået, og ellers respektløst publikum. Særlig de som kommer sent, og så bruker et kvarter på å sette seg! Har man kommet for sent inn og ting har starta, så kjapper man seg på plass! Istedet for å stå i trappa rett foran meg og blokkere utsikten! Var like før jeg skulle komme med en liten kjeftings..

Mvh,

Joachim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.