Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker anbefalinger


Greener

Anbefalte innlegg

Hvorfor lurer du på det?

Jeg har prøvd den ja. Den måler seg ikke med ENGL Screamer, Fireball og de dyrer ENGL-forsterkere. Men ja, jeg syns det er en fin forsterker. Spesielt når man får den til 8k ink kabinett. ENGL kabinetter er kjent for å være solide, og bare kabinettet koster nesten 8k alene, helt nytt.

Nybegynner amp, kanskje ikke. Spørs på formålet. Men det er ikke så vanskelig å skru på disse forsterkerene.

Ville kjøpt en combo til den prisen, men det er, etter min mening, en helt grei forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, min feil. Har nok desverre ikke spilt nok på forsterkeren til å beskrive den med store detaljer. Har spilt litt, og fikk et inntrykk av at det er en god forsterker for penga når man får med kabinett ;p

Har lest tråden flere ganger, men gikk utfra at jeg husket kriteriene, noe jeg tydeligvis ikke gjorde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvordan er JCM800 volummessig, må man cranke den for å få godlyd av rørene? Den funker vel ikke til soveromsbruk?

Har sinnsykt lyst på en :P Den er vel som de fleste rørforsterkere, må vel til med en hotplate for å kunne spille på rimelig volum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter de gangene jeg har spilt på JCM800 så har jeg et inntrykk av at det er en amp som bør kjøres litt ja. Trenger ikke kranke den helt opp, men litt styrke er ganske greit.

Kanskje et fordel å gå for et mindre kabinett fremfor 4x12 da.

Vurderer selv å selge mitt 4x12 kabinett til fordel for 2x12 pga flere årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt sær, men jeg vil gjerne ha i pose og sekk. Nærmere bestemt liker jeg muligheten for å ha en god vreng i forsterkeren, men også at man kan spille ganske høyt på clean uten at det vrenger.

Grunnen til at jeg vektlegger Clean-delen er at jeg liker multieffektbokser med ampsimuleringer som Line6 Pod og lignende. Og da er det viktig at forsterkeren ikke ødelegger for jobben som ampsimuleringen gjør.

Fint om man kan si noe om evnene både som clean-forsterker og som vreng-forsterker når man anmelder/anbefaler.

Jeg har en Marshall MG15CD som jeg kjøpte fordi budsjettet var ultralavt, men jeg vil ikke anbefale den av andre grunner enn prisen, samt at den virker ganske solid konstruert. Clean-kanalen fungerer som clean bare på relativt lavt volum, og vreng-kanalen låter ikke bra. Om man er på jakt i bruktmarkedet kan man få denne for 500 kroner, og det er jo alltids noe. Og når man kjører den på lavt volum på Clean-kanalen og aktiverer FDD-kretsen som simulerer en tube amp, så låter den faktisk ikke så verst. Men det er jo et noe begrenset bruksområde. Bruker den med Line6 Pocket Pod 95% av tiden, og da fungerer den greit inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.