Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker anbefalinger


Greener

Anbefalte innlegg

  • 4 months later...

Noen erfaringer med vox ac15c2?

Jeg er en nybegynner på utkikk etter en røramp med god cleanlyd. Tar imot anbefalinger med takk. Budsjettet er opptil 5000, og jeg ser for meg å kjøpe noe brukt.

Forsterkeren må også ha nok "trykk" til å spille i band.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

AC15 spiller høyt nok for det meste :) Rull litt ned på volumpotten på gitaren hvis den begynner å kutte på høyere volumstyrker, så får du clean lyd.

Angående Mackie: Kjøpte noen billige 3" studiomonitorer. De funker helt fint, men ble for boksete lyd. Og for mye bass ift headroom, så neste gang så blir det minst 5" og bedre kvalitet fremfor små studiomonitorer. De skulle brukes til hjemmebruk, men pga den boksete og bassete lyden så ble litt av poenget vekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Det er nok mange som holder seg til tradisjonelle rørforsterkere her.

Jeg er nybegynner og syntes jeg like godt kunne prøve et nytt produkt:

Det er en VOX MV50 Clean forsterkertopp, og er så liten at jeg kan legge den i håndflata:

VOX-MV50Clean_Front.jpg

VOX-MV50Clean_Rear.jpg

Den inneholder en ny teknologi som heter Nutube.

Har sett mye bra om den på nettet og prisen er god.

Jeg er kjempefornøyd, men jeg har bare fått prøvd den med høretelefoner så langt. 

Jeg venter på høyttalerkabinettet...

 

Endret av Gitarcowboy
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 5 months later...
  • 11 months later...
  • 1 year later...

Til metall spillere anbefaler jeg Randall Satan 50 eller 100w hvis dere kommer over en... Sinnsykt bra voicet til metall. Spiller en 50w sjøl gjennom et 4x12 ombygd marshall cab. Trenger ingen pedaler for metall i det hele tatt, men en noisegate er fint, og en tubescreamer for extra push er Nice men ikke nødvendig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
55 minutter siden, mislykketmusikant skrev:

tenker du liten sak, troll? er ikke de små orange-ampene ganske hissige? terror, er det ikke det de heter?

Har hatt OR15. Meget bra amp, men veldig giret på ENGL, EVH, Mesa, H&K Triamp eller Marshall JVM. Har ikke dårlig tid, så tenker å bruke en del tid til research. 

Har vurdert små saker. Men har også vurderer større amper + en god load box (Captor X?) 😊 

Fireball har jo innebygget attentator, virker veldig praktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.