Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

en liten og god gitarforsterker


jealei

Anbefalte innlegg

heisann, jeg er på utkikk etter en liten hissigpropp av en forsterker, jeg spiller litt av hvert så det er viktig at clean lyden er varm og god, vreng er ikke så farlig siden jeg har en del pedaler for det, men forsterkeren må da ta pedaler godt, jeg ser også helst at forsterkeren har master volum og effektloop, jeg vil ikke helst ikke svi av mer enn 5000 på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...samtidig som mange av de trådene ikke svarer på spørsmålet som er i denne tråden her.

Jeg mener det spørsmålet ikke har blitt besvart så mange ganger før, nettopp fordi små forsterkere med varm cleanlyd ikke har tendens til å være så veldig pedalvennlige, og de pleier ikke å ha effektloop.

Du kunne vurdert spider IV-serien som kommer ut nå. Det er mange fordeler med den, men den har såvidt jeg vet ikke en varm cleanlyd. Har ikke hørt selve forsterkeren, så skal ikke spekulere for mye.

VOX VT-serien har nettopp gått ned ganske betydelig i veiledende pris, så den er en frekk løsning. 30W-varianten har en fin cleanlyd og er ganske allsidig, men har ikke effektloop den heller.

Noen som har virkelig gode tips til forsterkere de har positiv erfaring med?

Jeg elsker fender blues jr til den bruken, og brukt kan du få den innenfor budsjettet ditt, men den har heller ikke effektloop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med classic 30 ryker budsjettet som er satt opp noe innmari, men det er en fin amp, og hvis du ber til høyere makter kan den være mulig å finne brukt innenfor budsjettet. :P

Du har forsåvidt tilsvarende et master-volum siden du har pre og post-gain på "Lead Chanel", så den kan spille lavt, men den er overdimensjonert til tusen for bruken mener nå jeg. :) Knallbra fortserker, men kanskje ikke det Jealei er ute etter? Den er også rimelig tung å bære...

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, hva er poenget med effektloop hvis han skal bruke pedal til vreng?

Det er veldig ryddig, og mye mer fornuftig å koble effektene sammen med forsterkeren "permanent", samtidig som det ikke er alltid du bruker pedaler til vreng allikevel, og da er det greit å kunne ha en del effekter etter preamp på forsterkeren. Samtidig kan det være greit hvis man vil bruke et trådløst system eller hvis man vil ha muligheten til å bruke en annen preamp ved en annen anledning. Mange gode argumenter for effektloop, så jeg holdt meg til en del åpenbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opp til 5 lapper ville jeg vurdert Peavy Valveking 8. En helt fenomenal liten rakker, som duger godt til øvning, og oppmikking

For en som liker skikkelig brun rørlyd, så er den et godt valg.

Tiny Terror fra Orange er noe dyrere, men har også litt større spend i lydspekteret. Har dem begge, men foretrekker ofte å øve med den lille Peavy comboen, da jeg har blitt svært gla i dens særegne lyd.

Begge ampene er gode valg.

Av billigere sort, så fungerer Vox AD serien godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.