Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

IbanezRules


Gjest NicolaiF

Anbefalte innlegg

Gjest NicolaiF

Noen som har erfaringer med denne siden?

Tenkter på å kjøpe en gitar derifra.

Men er det noen sjanse på å bli tatt i tollen eller no sånt?

Vet at jeg må betale 25% moms, men er det ingenting annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bestilt fra den siden, så det kan jeg ikke si noe om.

Når det gjelder moms, stemmer det at det er 25% av verdi på gitaren pluss porto. I tillegg pleier det å være et gebyr på ca 200 kroner. Med mindre selgeren putter noe ulovlig oppi sammen med gitaren er det ingen grunn til at den skal bli "tatt" i tollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ?

Det er ikke toll på musikkutstyr.

Du gjør slik: (gitarens verdi+frakt) x 1.25 så har du hele prisen. Jeg kan ikke huske å ha betalt 200kr ekstra. Kjøpte selv sist uke :huh:

Kan være du mener 1000kr i moms?

Momsen blir jo større jo høyere verdi gitaren har.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ?

Det er ikke toll på musikkutstyr.

Du gjør slik: (gitarens verdi+frakt) x 1.25 så har du hele prisen. Jeg kan ikke huske å ha betalt 200kr ekstra. Kjøpte selv sist uke :huh:

Kan være du mener 1000kr i moms?

Momsen blir jo større jo høyere verdi gitaren har.

Det var vel kanskje moms, ja. Ble uansett skikkelig sjokka når det dumpet ned brev her fra no slags depot! Jeg var ikke klar over at det ville komme en såpass høy ekstrakostnad ved å importere gitaren...

Jeg hadde jo betalt en del i porto også. Jaja

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel kanskje moms, ja. Ble uansett skikkelig sjokka når det dumpet ned brev her fra no slags depot! Jeg var ikke klar over at det ville komme en såpass høy ekstrakostnad ved å importere gitaren...

Jeg hadde jo betalt en del i porto også. Jaja

Det er jo slikt som er greit å informere seg om før man bestiller fra utlandet. ;) Det er en ganske kjent sak at alle varer med en verdi over 200 kr er momspliktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo slikt som er greit å informere seg om før man bestiller fra utlandet. ;) Det er en ganske kjent sak at alle varer med en verdi over 200 kr er momspliktige.

I know. Men prisen på gitaren ble alt i alt rimelig likevel, så jeg angrer ikke. ;) Pengene var verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.