Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fake-gitar-tråden


Haakenstad

Anbefalte innlegg

Syns det er utrolig kjipt og dumt.. men hvordan kan man se om det er en fake? Bortsett fra å se på serienummeret?

På den der kan man se at logoen er utrolig klønete og stygt utført, stemmeskruene sitter skjevt, etc. Ofte er den del smådetaljer, som antall skruer på dekselet til skubbstaget, etc. Jeg er ikke noen Gibson-ekspert, men ofte er det en del andredetaljer som er feil (f.eks detaljer som bare finnes på LP Custom som plutselig befinner seg på en gitar som er merket Standard, etc)

Endret av fiskehode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klaget til finn.no på en øverste annonsen, teksten er endret etter det. Men jeg mener at det ikke bør stå Gibson Les Paul i overskriften, det bør neppe være nevnt i annonsen i det hele tatt.

Jeg er helt enig. Det skal ikke stå Gibson i overskriften når det ikke er det. Forøvrig er det vel heller ikke lov å selge falske merkevarer på den måten? Tror det hadde blitt bråk om jeg hadde begynt å selge falske Armani-dresser på finn, selv om jeg hadde opplyst om at de var falske.

Problemet er også at en eller annen kukk kan finne på å kjøpe den der, for så å prøve å selge den videre til en lettlurt stakkar som ekte vare.

Endret av fiskehode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer mest på er at de prøver å overbevise seg selv og oss andre om at disse instrumentene er minst like gode som ekte vare... Det gjelder for så vidt også kopier der det ikke står Gibson på headstocken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal høre om jeg kan kjøpe gitaren for penger jeg har kopiert på kopimaskinen på jobben. Mange jeg har snakket med er enige i at disse er like bra som ekte sedler (eller bedre!).

:lol:

Og ja, maksmekker. Det er faktisk ikke kødd! Utrolig nok... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.