Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dele inn kjøp- og salgsforum


shv

Anbefalte innlegg

Heisann...

Lurer på om administratorer kan vurdere muligheten for å splitte opp kjøp og salgsforumet.

Det blir lagt inn nye annonser ganske ofte, og om man går inn på forumet for f.eks. å kikke etter gitarer så blir det veldig tungt å bla seg gjennom mange annonser på annet utstyr.

Mitt forslag er dele det inn i 3 deler:

Gitarer

Forsterkere/kabinetter

Annet gitarutstyr

Kommentarer/innspill til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann...

Lurer på om administratorer kan vurdere muligheten for å splitte opp kjøp og salgsforumet.

Det blir lagt inn nye annonser ganske ofte, og om man går inn på forumet for f.eks. å kikke etter gitarer så blir det veldig tungt å bla seg gjennom mange annonser på annet utstyr.

Mitt forslag er dele det inn i 3 deler:

Gitarer

Forsterkere/kabinetter

Annet gitarutstyr

Kommentarer/innspill til dette?

helt ening!

men om det blir for avansert, så hadde det vært fint om iverfall man kunne skille Kjøp og Salg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ 1 - Jeg synes det er mye mer fornuftig å dele i kjøp og salg, enn å ha altfor mange underkategorier (ihvertfall som en start)

Da blir alt sammen mye mer oversiktlig.

Jeg er litt usikker på hvor mye det vil bidra. Det er stort sett laaangt flere salgsannonser enn ønskes kjøpt annonser, og vil i så måte ikke bidra til å "rydde opp" slik at det bli enklere å scrolle seg igjennom annonsene. My 2 cents...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at noen tar opp dette. Det at forumet har et bra kjøp/salgsorum, er viktig, og noe som jeg har hatt stor glede av selv.

Jeg tror det er vanskelig å finne en organisering som gjør forumet mer oversiktlig.

Slik jeg ser det, er det to ting som gjør forumet overfylt og rotete.

1. Folk er slappe til å be om stenging av tråder. Det at vi flytter vekk uaktuelle salgtråder hjelper, men for å få flyttet vekk dette, trenger vi hjelp.

2. Elendige salgstråder. Det er masse av tråder av typen "Selger gitaren min, den er grønn, gi bud".

Slike tråder selger rett og slett ikke, og er bare "rot" på forumet.

Problemet er at det er masse jobb å moderere alle disse trådene, og man føler seg streng, grim og ekkel som moderator når man til stadighet må drive og hakke på dette. Jeg har bedre ting å bruke fritiden min på.

Dessuten, det er jo opp til hver enkelt å lage tråden. Vil man ha en annonse som ikke selger, så gjerne for meg. Men bra for Kjøp/salg er det ikke.

Hvordan ser dere for dere at en inndeling skal være?

1. Gitar

2. Forsterkere

3. Effekter

4 Annet

for eksempel?

En slik inndeling passer jo for den som er ute etter noe spesielt, en som bare har litt penger og har lyst på noe stash vil det passe dårligere for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser dere for dere at en inndeling skal være?

1. Gitar

2. Forsterkere

3. Effekter

4 Annet

for eksempel?

En slik inndeling passer jo for den som er ute etter noe spesielt, en som bare har litt penger og har lyst på noe stash vil det passe dårligere for.

En sånn inndeling vil etter min mening gjøre kjøp- og salgsforumet langt mer oversiktlig. Som nevnt så tror jeg at å skille mellom "ønskes kjøpt" og "selges" har svært begrenset effekt da det er stor overvekt av salgsannonser, selv om jeg også ser nytten av dette.

Nå vet ikke jeg hvor mye arbeid som evt. må til for å gjøre slike endringer, men det hadde ihvertfall gjort leting i annonser enklere.

Endret av shv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo at det blir mer oversiktlig. Ved å dele inn kjøp og salg skjer det nesten ingenting, da det er veldig få kjøp-annonser på forumet, så salgsforumet vil fortsatt være like uoversiktlig.

Inndelingen til Castor var veldig fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det skal være som det er jeg!

Dersom jeg skal selge alt stashet mitt, så må det etter enkelte forslag her bli 4 annonser, en for gitarene, en for forsterkerne, en for effektene og en for alt det andre...

Det synes jeg blir mer uoversiktlig enn en annonse med alt jeg vil selge.

En helt annen ting er at 'annonsørene' er for slappe til å oppdatere annonsene sine, og å få de stengt/flyttet, men hvordan gjøre noe med det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det skal være som det er jeg!

Dersom jeg skal selge alt stashet mitt, så må det etter enkelte forslag her bli 4 annonser, en for gitarene, en for forsterkerne, en for effektene og en for alt det andre...

Det synes jeg blir mer uoversiktlig enn en annonse med alt jeg vil selge.

Jeg synes nå at store ting som gitarer og forsterkere fortjener en egen annonse. Småplukk og annet utstyr kan nok samles i èn tråd, noe som også blir naturlig slik inndeling er foreslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så mye jobb, da? Tråder fra 2-3 mnd tilbake er vel å se på som inaktive?

Det er jo bare å opprette de nye kategoriene og beholde den gamle annonse-tråden som "gamle annonser". Så får brukere selv opprette nye tråder for utstyr de ønsker å selge. Det er jo gratis og koster jo bare noen tastetrykk å kopiere en annonse, så hvorfor ikke dytte alt arbeidet over på den som faktisk har laget annonsen? Etter 1-2 mnd kan alle tråder i det gamle kjøps/salgs-forumet stenges/slettes...

Edit:

Rettet skrivefeil, og nevner at jeg med tiden har blitt enig med Castor i alle avgjørelser siden han er så tøff og smart og jeg er medgangs-supporter.

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.