Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Triggtriggtrigg


Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Nå har jeg kjøpt meg EZ-drummer og drumkit from hell som jeg er svært fornøyd med.. men det jeg lurte på nå var;

Når jeg har spillt inn akkustiske trommer(ikke programert). Er det da mulig med ett program å få feks basstromma til å slå ut slik at hvert trommeslag kommer til MIDI så jeg kan bruke feks basstromme sampels'a fra DKFH?

Har sett at noen bruker drumagog. Men da jeg lastet ned prøveversjonen av det var det bare akkurat som å legge den til som en effekt på lydsporet. Jeg vil ha det over i MIDI slik at jeg kan rette på forsinkelsene det lager.

Håper dere skjønner hva jeg mener.

PS! Har for tiden ikke råd til triggermodul og triggere.. vet det hadde blitt mye enklere, men lommeboka sier desverre nei! :(

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor, jeg tror han mener noe annet. Han spiller inn et audiospor (ikke MIDI) med en vanlig akustisk stortromme, og ønsker å få stortrommeslagene som MIDI-mappinger slik at han kan både kan redigere hvert slag og også bruke EZdrummer som lydmodul... Altså vanlig trigging uten trigger... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Cubase.. ja, er nok ett sånnet pitch to MIDI program jeg trenger.. er det noen som veit om noen bra som funker til Cubase? trenger ikke nødvendigvis å være gratis..

Vet ikke om noe for Cubase, men satt og leste et gammelt MP i går der de forklarte hvordan gjøre dette i ProTools, men da må self basstromma ligge på et separat spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Nå har jeg kjøpt meg EZ-drummer og drumkit from hell som jeg er svært fornøyd med.. men det jeg lurte på nå var;

Når jeg har spillt inn akkustiske trommer(ikke programert). Er det da mulig med ett program å få feks basstromma til å slå ut slik at hvert trommeslag kommer til MIDI så jeg kan bruke feks basstromme sampels'a fra DKFH?

Har sett at noen bruker drumagog. Men da jeg lastet ned prøveversjonen av det var det bare akkurat som å legge den til som en effekt på lydsporet. Jeg vil ha det over i MIDI slik at jeg kan rette på forsinkelsene det lager.

Håper dere skjønner hva jeg mener.

PS! Har for tiden ikke råd til triggermodul og triggere.. vet det hadde blitt mye enklere, men lommeboka sier desverre nei! :(

Takk!

Drumagog funker fint til dette, du bør gi det en sjanse til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drumagog HADDE funket fint om man klarte å separere sporene (basstromma på ett spor, skarp på ett, osv...). Dette sliter jeg/bandet veldig med. Når vi spiller inn trommene får vi opp 5 spor eller noe, og alle sporene inneholder lyden fra alle mikkene. Vi bruker en Yamaha MG166C mixer og Cubase til å spille inn med. Noen som vet hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej. Hur mickar ni upp trumsettet? De trummor ni närmickar (antagligen baskagge och skarptrumman och någon mer om ni har fem kanaler totalt) kan ni få separerade genom att leka er fram med "sensitivity" och "resolution"-rattarna i Drumagog, om jag inte minns fel. Overheadmick-kanalerna blir det svårare med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Är du helt säker på att alla kanalerna är lika? Om de är helt lika så skulle jag vilja säga att chansen för att få det väldigt bra är liten. Det är möjligt att få till baskaggen genom att skära ut den med extrema EQ-settingar och Drumagog, det blir inte superbra, men det funkar. Bäst skulle nog dessvärre vara om ni bara gör om allt från begynnelsen och mickar upp trumsettet på en annan måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.