Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bogner Alchemist


EinarG

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

Etter en del surfing, og leting etter feite amper på nett, kom jeg over disse videoene.

Tona er etter min mening helt super, og det er noe sånt jeg er ute etter når det kommer til mid-gain overdrive.

Etter å ha hørt en del sjekket jeg ut infoen på videoen, og det viser seg at effektene kommer fra ampen i tillegg.

Det er en selvstendig reverb og delay-unit i ampen! Er i utgangspunktet skeptisk til slikt, men nå i det senere har

folk bevist gang på gang at man ikke må ha dyre boutique enheter basert på 30-40 år gammel teknologi for å fet lyd.

Ampen har kontroller for reverb type, reverb level, delay type, delay level, delay repeats og tap tempo, i tillegg til alle ampkontrollene :)

Den kan også switches mellom 40 og 20 watt;)

Prisen for toppen er på litt over 10K i Norge, og det er ikke mye for en god amp!

Noen her som har erfaring med ampen, og vet om den er verdt pengene?

Livet er for kort til å ha dårlig tone gutta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei

Jeg har 1x12" komboen. Jeg liker ampen veldig godt og i den prisklassen er det vanskelig å finne noe bedre. Boost-funksjonen gjør mer eller mindre ingenting når den blir brukt på high-gain kanalen, men det får heller så være. Savner også tap tempo-knapp på fotbrettet, men dette er vel det som er å trekke for. Cleantonen er fantastisk (tenk vox med god bunn). Cleankanalen låter mye bedre på 40w enn 20w. Merker ikke noe særlig forskjell på drive-kanalen.

Jeg har bestilt meg et Scumback-element som jeg skal sette inn, men det er nok mer fordi jeg aldri blir helt komfortabel med hvor spisse vintage 30-elementene er. Både 2x12 kabinettet og 2x12-comboen har andre elementer, husker ikke helt hva.

Effektene er forøvrig line 6 og låter meget bra. DL4 er ikke en av de mer brukte delayene på markedet uten grunn og jeg mener delaymodelleringene er hentet herfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler litt bunn og mye mellomtone...

Ja, for det er sikkert ikke EQ på ampen. Og som kjent så er det jo ingen av leddene etter kabinettet (mikrofon, plassering av denne, EQing, komprimering, kvalitet på opptaksutstyr osv.) som har innvirkning på hvordan lyden blir på opptaket... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for det er sikkert ikke EQ på ampen. Og som kjent så er det jo ingen av leddene etter kabinettet (mikrofon, plassering av denne, EQing, komprimering, kvalitet på opptaksutstyr osv.) som har innvirkning på hvordan lyden blir på opptaket... :rolleyes:

Med tanke på at amp'en ikke klarer å levere på noen av de andre klippene hans så tror jeg at han må like en dritt tone da..

Men jeg personlig har ikke prøvd den så jeg kan ikke uttale meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bruker tross alt et 1960AX-kabinett med G12M elementer, som ikke akkurat er kjent for å være strålende når det kommer til "chug".
Det kabinettet han brukte på metallvideoen hadde Celestion G12-65 da, vet ikke hvor egnet det er til metal?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.