Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Minikonkurranse: Billetter til konsert med Steve Lukather (fra Toto) på Rockefeller 30. juli


jonarve

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil se Lukather, fordi han har vært et av mine største idoler, kanskje det største, gjennom hele mitt liv. Han har også vært den største inspirasjonskildenmin, og var grunnen til at jeg begynte å spille gitar. Jeg har blitt fortalt at det å være på konsert med han er noe av det råeste når det kommer til musikalske ting.

Og når det i tillegg er den største helten min vi snakker om, er det vel kanskje noe av det råeste jeg kan gjøre overhodet.

Dessuten elsker jeg at han har masse boutique gear. CAA OD-100, CAE 3+ og en Bob Bradshaw Preamp og sin egen signatur fra musicman..

Han er en utstyrsfreak som meg, men han har funnet sin perfekte tone, noe jeg ikke har.

Jeg håper at denne konserten, hvis jeg får billettene, kan hjelpe meg nærmere min egen gitarlyd, i tillegg til at det vil være en opplevelse for livet.

Jeg digger at han bruker bitte små ”tear drop” plektere, sånn at han får brukt fingrene sine når han spiller også, dette gir en unik ”Lukather tone”.

Mange tror han bruker en Fuzztone. Men han bruker faktisk bare Bradshaw preampen og en custom laget tubescreamer inniblandt. (faren til en kamerat av meg snakket med han backstage engang, da han var i riggeteamet den kvelden.)

Som han selv sa: “there is almost no hit in the 80’s that i didn’t had something to do with” (eller noe sånt, sorry for dårlig engelsk)

Jeg er veldig glad I 80tallsmusikk og han er en av grunnene til at jeg fikk en strat med Floyd Rose nå, slik at jeg kunne prøve å spille 80talls klassikere, Da han i et intervju sa at han brukte en strat-type gitar med Floyd Rose på 80tallet.

Jeg skal ta med meg bestevennen min på dette, som også er en stor fan av Lukather.

Vær så snill? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er konkurransen avsluttet, og vinnerene er kåret! Vi har da på en måte 3 vinnere! :P

Jeg synes Syndromet burde få dem siden han var den første i tråden som ville gi bort begge 2.

Evt burde jeg få dem slik at jeg kan gi dem til Syndromet slik at han kan gi dem bort. ;) (bare så jeg ikke bryter reglene i konkurransen ved å poste noe urelatert) Da er det jo 4 personer som vinner, både jeg, Syndromet og de to vennene hans.

4>2 Do the math...

Som betyr at vinner nr. 1 er:

Jeg bør få dem fordi jeg har to kamerater som forguder toto, og spessielt Luke, over alt på jord, og som ikke har penger til konserten. Tror de kunne trengt et lite avbrekk fra en hard hverdag, og da hadde noe som dette vært perfekt for dem. Selv er jeg på ferie rundt de tidene og har ikke mulighet til å delta selv, så jeg hadde gitt billettene til de to overnevnte.

Og vinner nr 2 er:

Vil du vite hvorfor jeg bør få dem? Ikke? Neivel, here it goes uansett:

Da jeg var fjorten år var jeg veldig fan av Toto, og ikke minst den fantastiske gitarspillingen til Steve Lukather. Jeg lå våken hver kveld og lyttet til disse mesterlige soloene, fraseringene, og bare den ulovlig smude tonen han presser ut av gitaren med alle sine krefter. Det er noe så organisk, noe så levende i gitarspillet hans. Anyways, tiden gikk, jeg ble mer kynisk og voksen, og Lukather havnet på hylla sammen med min barnlige uskyldighet. I dag logget jeg på forumet, og så til min store overraskelse og glede en mulighet til å kunne gjenoppleve dette, om enn for en liten stund, bare noen timer. Å kunne være tilbake i denne ukompliserte tilværelsen vi kaller barndom, og å kunne gjenoppvekke denne fjortenåringen som lå hver natt og lyttet til flytende gitarlyd. Er det virkelig så mye å be om? Bare for et par timer? Eller har det kyniske samfunnet tatt overhånd, slik at en eller annen morbid metallfyr skal kunne ta med kjæresten sin på en kopnsert de kommer til å kaste bort på øl og roting? Jeg bare spør, ja, for jeg har et spørsmål: Kan jeg være en av de to (eller fire, da) heldige?

Gratulerer til Syndromet og Eivind August! Jon Arve vil ta kontakt med dere ASAP. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdaget Toto for noen år siden. Og Steve har blitt en inspirasjon for meg. HVER gang TOTO har vært i Norge etter dette, eller jeg har hatt billetter så har det kommet opp JOBB. Og det er ikke hvilke som helst jobb heller. Det var i denne tiden jeg drev med lyd og lys for et av de største firmaene innen dette i Norge.

Så jeg ga opp billetter og opplevelse for at andre skulle få oppleve en annen konsert en annen plass i Norge. Er ikke det generøst? :)

Jeg sverget til at jeg skulle få oppleve TOTO live en dag, men det kom aldri til det.........

Også denne gangen har dette vært vanskelig å planlegge pga....... jobb!!! Jeg har faktisk jobbet nattskift med 12,5t dager siden midten av Mars!!!

Det sliter på det ene og det andre.....

Det å kunne få oppleve Steve, live, før jobben setter inn igjen hadde vært en opplevelse uten sidestykke og jeg ville aldri glemt den gangen jeg fikk se og lytte til de geniale ideene hans live i form av musikk....

Hvis jeg ikke er så heldig å vinner så hadde jeg satt stor pris på om det kom et lite "reisebrev" her inne på GF etter konserten :)

Ahh :......EDIT: He he litt i det seineste laget der kanskje.... Gratulerer så mye! Ha en fortreffelig konsert! :) :) :)

Endret av Pål V
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.