Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Behringer


Anbefalte innlegg

Har skjekket ut effektpedalene til Behringer på gitarhuset og har funnet ut at prisen på disse er unormalt lav til å være den typen effekter.

Er det noen som har erfaringer med de om de er dårlige kopier, eller om de er bra?

Endret av Gitarhenrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er kopier.

De er ganske bra.

Vi hadde en A-B test mellom Behringer og Boss for noen måneder siden, og det var så godt som ingen forskjell. Cluet er at Behringer plukker opp utdaterte patenter og lager helt lovlige kopier til en mye rimeligere pris.

Hvis du vil ha helt greie effekter er det sikkert helt ok.

Sjekk youtube, mye eksempler der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville holdt meg unna.

Tok med meg en delay hjem fra den lokale musikksjappa, som jeg leverte inn dagen etterpå.

Den farga lyden så j@#lig og det var en suselyd fra boksen alà "stiv kuling", djeezez!!

Billig bokser = Billig lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en del av dem selv, og egentlig er de helt ok.... Til den prisen kan jeg godta litt 'svinn'. En OD100 jeg har har blitt ødelagt i strømpluggen, bruker nå en slags batteriadapter på den..

Har DD400 Digital Delay, helt ok, og FX600 Multi effekt, bruker mest phaser og chorus på denne, helt ok..

OD100 låter vel egentlig helt likt med Boss OS-2...

Også har jeg en Bass V-Amp (multieffekt for bass/gitar/keyboard), og den er jammen helt ok den også!!

For de med et stramt budsjett så må jeg si Behringer er et brukbart alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av grunnen til at behringerpedaler er så billige er pga. billige komponenter og billig konstruksjon. Plast tvers gjennom! Jeg ville ikke stolt på en sånn pedal I alle fall. Godt mulig at mange av dem låter greit, har aldri prøvd, men billige komponenter og dårlig bypass tilføyer gjerne en del støy, og fjerner litt diskant og slik selv når den er av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en behringer Bass EQ. Har prøvd den på gitarampen min med gitar. Den gjorde no jobben. Fikk den for 50kr elns, husker ikke.

Man skal ikke sammenligne kvaliteten og lyden på dyre og billige pedaler.

Til pengene, så vil jeg si at Behringer er ganske ok/greit.

Men det betyr ikke at det nødvendigvis er bra. Men eg ville ikke kalt det for drit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sagt at det er et rimelig greit alternativ når man skal sette seg inn i hvordan ulike effekter fungerer. Har aldri hatt noe Behringer, men det er da gjennomgående at slike billige effekter er helt greit, iallefall for prisen man får, men man kan da ikke sammenligne dem med pedaler i høyere prisklasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både veldig gode erfaringer, og veldig dårlige erfaringer med Behringer.

Min regel nå er å teste det jeg kjøper. Altså teste akkurat den gjenstanden, ikke samme bare samme modell.

Behringer har (/hadde?) dårlig kvalitetskontroll! Best å prøve synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Behringer- tuner, og en Korg Pitch Black. Begge gjør jobben, og er like nøyaktige. Korgen oser kvalitet, og er litt kjappere. Det er forskjellen.

Ellers mener jeg en del av Behringer- hetsingen er ren snobberi, lydmessig sett.

Skal man ut på vegen og gjøre 200 jobber, hadde jeg ikke valgt Behringer, men på gutterommet gjør det etter min mening samme nytten som hoity- toity- pedaler. I hvert fall når trommeslageren og bassisten klemmer i veg.

En sak skal de ha kritikk for- patenten for å åpne batterirommet er ikke bra. Det bør man gjøre når man har god tid, og egnet vertøy for hånden.

Det var jeg som lagde den AB- testen på Behringer og Boss, folket var meget i tvil..

Skal lage en ny blindtest på "Møkkaberhinger" versus vintage SM 58, men har bestemt meg for å ikke starte noe nytt før Glorocasteren er ferdig. Da skal dere få testet gullørene og avgjøre om kroner 99 låter like bra som en tusenlapp.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Behringer chorus pedal som helt plutselig slutta å funke, prøvde med både batteri og adapter, men den ville ikke virke. Kan jo hende det var noe med akkurat den pedalen, men personlig ville jeg ikke stolt på Behringer stompboxene i live sammenheng, ihvertfall ikke de aller billigste.

Endret av campCKY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.