Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

HJELP Brutal feedback fra 5150


Anbefalte innlegg

Det viser seg at det er EMG pickup'en (bridge) på ESP gitaren som er problemet. Fikk tilbake LP'en min i dag og testa den på 5150'n. Ikke noe annet enn normal feedback ved bruk av vreng.

Får prøve å ta ut EMG'en og lodde den inn på nytt eller no, se om det kanskje hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra eurotubes:

"We also get lots of calls from players who think they have microphonic tubes because they get lots of feedback in the high gain channel of their amp. One way to check and see if it's your guitar feeding back or microphonic tubes is to simply roll the volume down on the guitar when it starts to feed back and if the feedback stops then it's your guitar, if it keeps going with the guitar off then it's your tubes."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen min hadde akkurat samme problemet med sin Eclipse. Den begynte plutselig å feede som pokker. Det som hadde skjedd var at han hadde revet av loddinga til jack-inputen på ett eller annet vis. Låt ihvertfall forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen min hadde akkurat samme problemet med sin Eclipse. Den begynte plutselig å feede som pokker. Det som hadde skjedd var at han hadde revet av loddinga til jack-inputen på ett eller annet vis. Låt ihvertfall forferdelig.

PÅ min låter det ikke forferdelig det er bare jeg må skru decimatoren så veldig opp å det ødelegger substainen veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått over gitaren til trådstarter, og alt så bra ut (det er jeg som har Mesa'en vi testa på). Gikk over loddinger og sjekka tilkoblingene til pickupene og alt så greit ut og satt som det skulle. Jeg har nok uttalt at det kunne være et mikrofonisk preamprør (ikke utgangsrør) men det virker definitivt som om problemet ligger i gitaren. Kan det ha blitt et brudd eller "halvveisbrudd" i spolen i bridge-pickupen hans? Virker ikke som det er dårlig kontakt eller noenting noe sted. Batteriet er ferskt (men som dere sa; dårlig batteri skulle jo bare gitt dropp i lydnivå, ikke feedback). Jeg justerte pickupen hans litt ned (den satt veeeldig tett inntil strengene) og det hjalp litt lydmessig, men det tona nok bare problemet ned litt, hvis det likevel er brudd et sted.

Brudd i spolen er vel ikke akkurat noe man fikser...? Må vikle opp hele pickupen i så fall, hehe :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo EMG: Ta ut EMG'en i fra neck og sett den inn i bridge. Bytt de om. Så ser du om problemet dukker fortsatt er i bridge eller om det forflytter seg til neck.

Skjer det sistnevnte så er det pickupen det er noe gale med. Viss det fortsatt feeder i bridge, så er det noe annet enn pickup som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen min hadde akkurat samme problemet med sin Eclipse. Den begynte plutselig å feede som pokker. Det som hadde skjedd var at han hadde revet av loddinga til jack-inputen på ett eller annet vis. Låt ihvertfall forferdelig.

Uhm, du mener altså loddinga var på en eller annen måte ødelagt på jack kabelen han putta i i gitaren? Kabelfeil og ikke gitarfeil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.