Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Legender! Hvem er din legende?


WillaGibbs

Anbefalte innlegg

Nå skal hardt sies hva som faktisk er en "legende" så jeg kan ikke slenge inn favoritt artistene mine her, Men:

John Entwistle er legendarisk for måten han forandret lyden og måten å spille en bass på, De fleste basstoner du hørern. i dag er er rettogslett etterkommere av at John Entwistle senket høyden bassen, Sktudde opp drive og Diskant på ampen og begynte å spille med pekefinger og langefinger i stedet for tommelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du sagt det før til meg ? Kanskje ikke legender men gitarister jeg ser opp til, kan legge til Buddy Guy og Øystein Greni :D

Langt i fra. Var ikke deg jeg mente. Flere av de du har på lista kan vel forsvare en legendestatus, men når det blir ramset opp mer eller mindre obskure favorittgitarister som mange, til og med på et gitarforum, ikke har hørt om, da blir jeg litt skeptisk til definisjonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt i fra. Var ikke deg jeg mente. Flere av de du har på lista kan vel forsvare en legendestatus, men når det blir ramset opp mer eller mindre obskure favorittgitarister som mange, til og med på et gitarforum, ikke har hørt om, da blir jeg litt skeptisk til definisjonen. :)

Ikke sant!

Det gjelder kanskje ikke hver gang, men en typisk slik tråd:

-Den startes av noen som ikke har så mange poster og som digger Kirk Hammet og har veldig lyst til å fortelle om det.

-Så kommer det flere til som ramser opp en drøss hver, stort sett Satriani, Vai, Malmsteen og de vanlige.

-Deretter kommer de som absolutt må dra frem en eller annen obskur gitarist nesten ingen har hørt om. Denne posten består av bare ett navn og begrunnes ikke.

-Noen spør hvem denne gitaristen de aldri har hørt om før er.

-Personen som nevnte gitaristen undrer seg da stort over hvor lite folk følger med, denne gitaristen har jo gjort utrolig mye opp gjennom. Mye studioarbeid mest sannsynlig.

-Deretter slenger et par andre av de litt mer etablerte gutta seg med på opphaussingen av den fortsatt jævli obskure gitaristen og det blir en hel del namedropping.

-Noen har garantert fått skrive en melding eller to med fyren på et gitarforum, og kan stolt fortelle om hva denne utrolige gitaristen skrev til ham en gang for åtte år siden.

-Tråden dør ut fordi dette egentlig ikke er så interessant.

-Ett år og ti måneder senere livner plutselig tråden til igjen da en fersking med tre innlegg fisker den frem igjen for å fortelle at hans legende er Galder i Dimmu Borgir, eller kanskje han tafatte duden i Nightwish. Og tar med at det er over hans forstand at ingen har nevnt noen av de før.

Fuck it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå tro at alle gitarister har hørt om de jeg ramset opp, men kan innrømme at Syd Barret, Øystein Sunde og Buddy Guy kanskje ikke fortjener noen legendestatus :D

Kruneh:

Synes det er greit jeg, fin mulighet til å sjekke opp gitarister man aldri har hørt på/om før :)

Endret av Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå tro at alle gitarister har hørt om de jeg ramset opp, men kan innrømme at Syd Barret, Øystein Sunde og Buddy Guy kanskje ikke fortjener noen legendestatus :D

Buddy Guy, kanskje... Øystein Greni, definitivt ikke. Som jeg prøver å få fram, og som kruneh implisitt sier, er ikke det å være flink til å spille det samme som at man er en legende. Hverken død eller levende. Jeg mener også at det skal mer til enn å ha vært kjent i 2 år...

Edit: Nå mener også jeg at trådtittelen "Hvem er din legende" er feil i seg selv, da intet enkeltindivid kan "bestemme" hvem som er legende og ikke. Hadde trådtittelen vært "Hvem synes du burde hatt legendestatus", hadde situasjonen vært annerledes.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.