Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Legender! Hvem er din legende?


WillaGibbs

Anbefalte innlegg

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Merker at musikksmaken min er annerledes enn mange her! Har knapt hørt om noen av de dere ramser opp.

Men mine topp 3 internasjonalt

David Gilmour

Mark Knopfler

BB King

Og topp 3 i norge

Øystein Sunde

Robert Burås

Øystein Greni

Der har dere meg =)

Joda, helt greit, men er de LEGENDER? Eller er det bare at du synes de er flinke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, helt greit, men er de LEGENDER? Eller er det bare at du synes de er flinke?

Altså, Mark Knopfler, David Gilmour og BB King er LEGENDER, håper for Guds skyld at jeg ikke er den eneste som synes det. I Norge er det vel ingen gitarlegender meen synes Øystein Sunde er nærmest av de norske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Mark Knopfler, David Gilmour og BB King er LEGENDER, håper for Guds skyld at jeg ikke er den eneste som synes det. I Norge er det vel ingen gitarlegender meen synes Øystein Sunde er nærmest av de norske

Der har du muligens dine ord i behold, men hva gjør de til legender? Er det slik at synsing er et kriterium for legendestatus? Jeg vet ikke, men jeg SYNES at Keith Richards er en legende, og det har ikke bare med gitarspill å gjøre, men veldig mange betegner ham som en levende legende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legende-preik er gøy. Kommer ikke på noen av 'dagens artister' som fortjener legendestatus egentlig. Jack White om 15 år kanskje? Han driver jo med en del greier nå, langt ifra bare The White Stripes... To andre band + Third Man Records. Har dog ikke noe virkelig god grunn til hvorfor han fortjener det. Audun over her kan kanskje bidra, han er jo så glad i bluesgutten fra Detroit. happy.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant!

Det gjelder kanskje ikke hver gang, men en typisk slik tråd:

-Den startes av noen som ikke har så mange poster og som digger Kirk Hammet og har veldig lyst til å fortelle om det.

-Så kommer det flere til som ramser opp en drøss hver, stort sett Satriani, Vai, Malmsteen og de vanlige.

-Deretter kommer de som absolutt må dra frem en eller annen obskur gitarist nesten ingen har hørt om. Denne posten består av bare ett navn og begrunnes ikke.

-Noen spør hvem denne gitaristen de aldri har hørt om før er.

-Personen som nevnte gitaristen undrer seg da stort over hvor lite folk følger med, denne gitaristen har jo gjort utrolig mye opp gjennom. Mye studioarbeid mest sannsynlig.

-Deretter slenger et par andre av de litt mer etablerte gutta seg med på opphaussingen av den fortsatt jævli obskure gitaristen og det blir en hel del namedropping.

-Noen har garantert fått skrive en melding eller to med fyren på et gitarforum, og kan stolt fortelle om hva denne utrolige gitaristen skrev til ham en gang for åtte år siden.

-Tråden dør ut fordi dette egentlig ikke er så interessant.

-Ett år og ti måneder senere livner plutselig tråden til igjen da en fersking med tre innlegg fisker den frem igjen for å fortelle at hans legende er Galder i Dimmu Borgir, eller kanskje han tafatte duden i Nightwish. Og tar med at det er over hans forstand at ingen har nevnt noen av de før.

Fuck it.

Synes dette innlegget oser av en nedlatende holdning overfor dine medforumister, men jeg ser jo at du får støtte fra moderator så da er det vel greit.

David Gilmour og Steve Lukather er mine legender. Og sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette innlegget oser av en nedlatende holdning overfor dine medforumister, men jeg ser jo at du får støtte fra moderator så da er det vel greit.

David Gilmour og Steve Lukather er mine legender. Og sånn er det.

Kanskje man ikke trenger å ta alle innlegg like høytidelig, og at det kan være noe humor inne i bildet?

Uten at jeg engasjererer meg så veldig, så synes jeg dette var en morsom beskrivelse av utviklingen i en slik tråd. Vi er alle medskyldige på ett eller annet tidspunkt, vi få som poster noe. De fleste bare leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miles Davis

Michael Brecker

Pat Metheny

Bill Evans

Allan Holdsworth

Dexter Gordon

Jack DeJohnette

Keith Jarrett

Nå er riktignok ikke alle døde ennå, hvis det er det som skal til for noen å kvalifiseres som en legende. Men det er ganske sikkert at samtlige kommer til å få legendestatus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legende-preik er gøy. Kommer ikke på noen av 'dagens artister' som fortjener legendestatus egentlig. Jack White om 15 år kanskje? Han driver jo med en del greier nå, langt ifra bare The White Stripes... To andre band + Third Man Records. Har dog ikke noe virkelig god grunn til hvorfor han fortjener det. Audun over her kan kanskje bidra, han er jo så glad i bluesgutten fra Detroit. happy.gif

Hvis noen av kriteriene er at man ikke kan eller vil synge reint, og spille på så dårlig satt opp gitar at man begynner å blø, så.... :lol:

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.