Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Legender! Hvem er din legende?


WillaGibbs

Anbefalte innlegg

Kanskje det ikke er en logikk, men jeg vil heller kalle Pink Floyd en legende (kan man si det?) Enn bare Gilmour, han er den beste gitaristen jeg veit om men det at han er/var en del av Pink Floyd er større. :P Eric Johnson kan vi vel droppe selv om jeg likern. Men synes Hendrix, SRV og Clapton fortjener legendestatus mer enn Gilmour. Men Pink Floyd fortjener det kanskje mest av alle, etter min mening :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden det i dag er 40år siden The Beatles ble oppløst,

er det en legende jeg syns skinner mer enn alle andre.

JOHN LENNON

Begrunnelse:

Leder av det første engelske bandet som slo igjennom i USA, og dermed resten av verden.

Uten tvil den musikalske sjefen for engelsk rock og pop fra '63, og ut 60-tallet.

Derav mannen som banet vei for den engelske bølgen som dominerte musikken i flere tiår etterpå.

Stones, Kinks, Who, Cream, Deep Purple, Jeff Beck, Led Zeppelin, Black Sabbath, o.s.v, o.s.v.

Til og med Hendrix måtte til England for å bli stjerne, og Ozzy er klar på at det var The Beatles som fikk han til å starte med musikk.

(eeeh, at Ozzy er klar hørs jo litt rart ut)

Men poenget er at det ikke er sikkert at vi hadde fått denne engelske bølgen hvis det ikke hadde vært for John Lennon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men er rimelig lei pentaton wankingen hans etter å ha hørt for mye på han :P

Soloene er vel så som så, men han har tross alt gjort mye fett uten at jeg vil mistenkes for å være blodfan, og Ozzy har hatt bedre gitarister. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zakk er en meget begavet gitarist, men han burde skjerpe seg litt med den tankeløse, 'random' pentaton-wankinga og konsentrere seg mer om det musikalske budskapet. Etter min mening er han i sitt ess når han kombinerer sakte og raske partier og bygger opp til et klimaks på den måten, istedenfor å trå til med raske pentatonløp ustanselig, noe som ender i at alt drukner i en eneste pentatonisk grøt uten noen særlige melodier å holde seg fast i og orientere seg etter.

"No More Tears"-soloen er jo et godt eksempel på hvordan det bør gjøres. :D

Lurer på hva som gikk av Ozz som ikke fikk erstattet ham med noen annen enn han der kjedelige gitaristen fra Firewind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.