Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Høykvalitets skinnreim med låsefunksjonalitet?


Konnis

Anbefalte innlegg

Skal sannsynligvis plukke med meg en Explorer en av de nærmeste dagene, og da vil jeg legge litt penger i en ordentlig reim. Regner med at jeg er ute etter skinn; er ute etter en reim som jeg kan stå lenge med uten at det gnager/trykker for mye.

Men det er en ting jeg lurer på: Er det en fordel om reima er semsket på innsiden?

Ikke semsket:

+ gitaren glir fritt, man kan endre "posisjon" når man vil

- man må holde halsen oppe

Semsket:

+ man har gitaren i en posisjon hele tiden (halsen i samme høyde), trenger ikke holde oppe gitaren

- man er "låst" til den "posisjonen"

eller?

Burde jeg gå for en reim som er semsket på innsiden eller ikke? Har en Morgan skinnreim allerede, men bruker den ikke av 2 grunner: 1, den er alt for kort, og 2, Les Paulen "glir" nedover så jeg sliter med å holde oppe halsen.

Hva foretrekker dere?

hvis det blir stor aktivitet her endrer jeg tittelen til "den store reim-tråden"

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semsket er grusomt. Så fort man kommer i en livesituasjon merker man hvor pyton det er at gitaren er «limt» til skuldra. Med mindre man er John Petrucci eller en tilsvarende geek som står pal i ro hele tida og ikke koser seg med deg man gjør, da :lol:

De fleste skinnreimer er altfor korte også. Fysj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre man er John Petrucci eller en tilsvarende geek som står pal i ro hele tida og ikke koser seg med deg man gjør, da :lol:

Skulle så veldig gjerne hoppet og sprunget og "rocka" på scenen, men da blir gitarspillet så veeeldig mye dårligere :(

Ser ikke på meg selv som geek, men heller problemer med "multiple tasking".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo en mellomting. Jeg klarer fint å f.eks. headbange som faen når jeg spiller rytmegitar. Må riktignok roe ned litt når jeg spiller solo da :P Men å stå som en statue innenfor en sirkel på 30cm, DET blir for tafatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss spiller musikk hvor musikken er god nok til å stå i sentrum. Andre må belage seg på sceneshow ala Hannah Montana for å kapre ungpigernes hjerter. Forskjellen på musikk og teater er ikke alltid så stor. :P

Hva er da poenget med en konsert?

Kan du ikke bare høre det på cd e.l. Blir akkurat samme opplevelsen.

Endret av Grohl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er da poenget med en konsert?

Kan du ikke bare høre det på cd e.l. Blir akkurat samme opplevelsen.

Mange artister som bruker playback live, likevel er konsertene en annen opplevelse pga koregrafi og helheten som underholdning. Teater. Om man spiller musikk er det nok med å sitte på en jazzstol og spille litt ut. Folk knipser og blir ekstatiske! :lol:

Edit: Forresten, kom til å tenke på han som la gitaren på gulvet og dæljet løs med tamburin. Dersom lav gitar og høy aktivitet er jamført god livefremføring har han vunnet allerede. :D

Edit2: Kom til å tenke på videregående, der hadde vi et eget tema som gikk på presentasjon av musikk. Kan ikke huske fra pensum at hverken sprett, hopp eller lav gitar var et kriterium. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange artister som bruker playback live, likevel er konsertene en annen opplevelse pga koregrafi og helheten som underholdning. Teater. Om man spiller musikk er det nok med å sitte på en jazzstol og spille litt ut. Folk knipser og blir ekstatiske! :lol:

Edit: Forresten, kom til å tenke på han som la gitaren på gulvet og dæljet løs med tamburin. Dersom lav gitar og høy aktivitet er jamført god livefremføring har han vunnet allerede. :D

Edit2: Kom til å tenke på videregående, der hadde vi et eget tema som gikk på presentasjon av musikk. Kan ikke huske fra pensum at hverken sprett, hopp eller lav gitar var et kriterium. :)

Likevel drar man på konsert når man kan få samme opplevelsen på cd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant fram min Morgan skinnreim som jeg hadde lagt bort, og denne funket knall til Ibanezen (som skal være i en fornuftig spillehøyde, ikke pose-høyde :P). Kanskje jeg bare kjøper en lenger tunge til den... *ide*

Men da får jeg ikke låsefunksjonalitet! Og be-reimer kun 1 av 3 elgitarer.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel drar man på konsert når man kan få samme opplevelsen på cd.

Får ikke samme opplevelsen på CD. Tror ingen har sagt det. Men for de aller fleste stilarter er ikke opplevelsen avhengig av om du er gummiball eller behersket på scenen. Tror Petrucci (som opprinnelig ble nevnt) og tilsvarende musikere foretrekker å spille riktig heller enn å se kule ut. For noen er det kult å spille riktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.