Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvis du hadde en 1962 Gibson


catweezle

Anbefalte innlegg

Hvis du hadde en 1962 Gibson les paul custom, BB, FLW, single cutaway (kun 3 produsert) serienummer: 51115

hva hadde du gjort ?

A - beholdt den og fortsatt å spille i det lokale køntrybandet

B - solgt den og levd resten av livet på Bahamas (ok spøk, men du tar poenget...?)

C - noe annet (fortell)

Endret av catweezle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde byttet den til meg, mot en Strat-copi, en 15w transistorforsterker, og en klem :)

men seriøst:

behold den, og ta godt vare på den i køntrybandet, og ikke la en spjæling av et metallhode få ramponere den

Jo takker for rådet, men har et par(!) gitarer. At denne les paulen faktisk er produsert i 1962 og derfor har en helt annen verdi enn en tilsvarende fra f.eks 1973, begriper jeg meg ikke på. 1973 les paulen er mye kulere på alle måter.

Men morsomt

Bahamas, here I come

Endret av catweezle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder...

plis

ok ....men serienummeret er 53335 ...beklager, tok 51115 fra 'top of my head'

poster bilder i morgen eller deromkring ...men var altså mest ute etter råd her, og dessuten, hvor mye er disse gitarene egentlig verdt? ...og hvorfor?

Tipper jeg kunne gjort en minst like god jobb på en 1000 kroners squire. (er det det de heter? fender kopier fra fender, har aldri hatt en sånn, men tipper de er bra gitarer)

edit: liker ikke denne gitaren engang, bruker'n aldri

Endret av catweezle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takker for rådet, men har et par(!) gitarer. At denne les paulen faktisk er produsert i 1962 og derfor har en helt annen verdi enn en tilsvarende fra f.eks 1973, begriper jeg meg ikke på. 1973 les paulen er mye kulere på alle måter.

Men morsomt

Bahamas, here I come

? :huh:

Det er vel eigentleg ein kjent sak at kvaliteten på Gibson-gitarer sank ut over 70-talet. Så ut over det eg veit av informasjon, så ville eg mykje heller satt pengene på ein 60-tals Gibson enn ein 70-tals Gibson.

Endret av Toften
Lenke til kommentar
Del på andre sider

? :huh:

Det er vel eigentleg ein kjent sak at kvaliteten på Gibson-gitarer sank ut over 70-talet. Så ut over det eg veit av informasjon, så ville eg mykje heller satt pengene på ein 60-tals Gibson enn ein 70-tals Gibson.

hvorfor skulle Gibson produsere gitarer av dårligere kvalitet ettersom de fikk mer og mer kunnskap om hvordan gitarer burde produseres? Sannsynligvis er de sist produserte les pauls'ene de beste noengang produsert. Dessuten disse gamle modellene har en masse svakheter som skjelden er omtalt i forum som dette. De er tunge, og lyden i dem er 'ullen' - originalmick'er uten diskant og bass, som var typisk for forsterkere på denne tiden. Men 1973 buckerne hadde masse trøkk, '62buckerne var en ny og pregløs oppfinnelse. disse gitarene gikk altså ut av produksjon i 1962. De var regnet som 'obsolete', i 1961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skulle Gibson produsere gitarer av dårligere kvalitet ettersom de fikk mer og mer kunnskap om hvordan gitarer burde produseres? Sannsynligvis er de sist produserte les pauls'ene de beste noengang produsert. Dessuten disse gamle modellene har en masse svakheter som skjelden er omtalt i forum som dette. De er tunge, og lyden i dem er 'ullen' - originalmick'er uten diskant og bass, som var typisk for forsterkere på denne tiden. Men 1973 buckerne hadde masse trøkk, '62buckerne var en ny og pregløs oppfinnelse. disse gitarene gikk altså ut av produksjon i 1962. De var regnet som 'obsolete', i 1961

Ikke tenk på å bytte ut pickups en gang (om du noensinne har gjort det). Ha ALT så originalt som mulig, og selg når du får et bra tilbud. Greit nok at gitaren er verdt mye, men de er ikke akkurat lett å omsette med tanke på prisen.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skulle Gibson produsere gitarer av dårligere kvalitet ettersom de fikk mer og mer kunnskap om hvordan gitarer burde produseres? Sannsynligvis er de sist produserte les pauls'ene de beste noengang produsert. Dessuten disse gamle modellene har en masse svakheter som skjelden er omtalt i forum som dette. De er tunge, og lyden i dem er 'ullen' - originalmick'er uten diskant og bass, som var typisk for forsterkere på denne tiden. Men 1973 buckerne hadde masse trøkk, '62buckerne var en ny og pregløs oppfinnelse. disse gitarene gikk altså ut av produksjon i 1962. De var regnet som 'obsolete', i 1961

ps: gibson humbuckers er alle produsert etter samme modellen, eneste forskjellen er at det er færre "tvinninger" på nyere modeller(=høyere output =mer heavy lyd). Det er enkelt å produsere en 1961, 1970 eller hva du vil modell humbucker. Det kreves ikke at du er en rocketscientists, for å gjøre dette. har tvinnet om flere mic'er selv, men alltid med hjelp av en profesjonell

Sorry, ingen magi her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skulle Gibson produsere gitarer av dårligere kvalitet ettersom de fikk mer og mer kunnskap om hvordan gitarer burde produseres? Sannsynligvis er de sist produserte les pauls'ene de beste noengang produsert. Dessuten disse gamle modellene har en masse svakheter som skjelden er omtalt i forum som dette. De er tunge, og lyden i dem er 'ullen' - originalmick'er uten diskant og bass, som var typisk for forsterkere på denne tiden. Men 1973 buckerne hadde masse trøkk, '62buckerne var en ny og pregløs oppfinnelse. disse gitarene gikk altså ut av produksjon i 1962. De var regnet som 'obsolete', i 1961

ps: gibson humbuckers er alle produsert etter samme modellen, eneste forskjellen er at det er færre "tvinninger" på nyere modeller(=høyere output =mer heavy lyd). Det er enkelt å produsere en 1961, 1970 eller hva du vil modell humbucker. Det kreves ikke at du er en rocketscientists for å gjøre dette. har tvinnet om flere mic'er selv, men alltid med hjelp av en profesjonell

Sorry, ingen magi her

Hadde en Gibson Explorer '83, som så ut som det kuleste etter coca cola, men låt som en fanta uten kullsyre. En kjapp omtvinning av mic'ene endret alt. Tvinnet den om til en '73 les paul (som for meg er den ultimate gitaren gjennom alle tider, ok fins et par stratocasters som også låter, har et par)

Endret av catweezle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.