Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ENGL Special Edition


Anbefalte innlegg

Dette er litt av ein interessant amp. Eg har veldig sansen for ENGL, og powerballen min leverer i massevis. Men eg er sugen på nye ting å skru på. Denne ampen har blitt brukt ein god del av Necrophagist, men ellers er det ingen eg kjenner til som har den. Har sett eit par youtube-videoar, men det er jo ikkje mykje å gjera seg klok på, sjølv om det høyrest dritbra ut i det fleste tilfelle. Ampen går for ca. 35.000 ny, så nykjøp er heilt uaktuelt. Men finst det i det heile tatt butikkar som har denne inne? Er det nokon på forumet som har prøvd denne, og kanskje til og med samanlikna med Powerball elle Fireball? Mat meg med kunnskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

spz her på forumet har en, men vet ikke hvor aktiv han er. Prøv en PM. Sjekk http://www.myspace.com/domitheband for noen låter fra bandet. Ikke helt din spillespil da, men noen av låtene har ganske feite riff. The Shepherd er ganske snasen!

Hvis ikke har du alltids http://netmusicians.org/?section=amp&v...Engl%20SE%206L6

Jeg skal nok klare å få tak i en slik billigere, men du har sett deg ut et av de dyreste beistene i verden ;) Tror faktisk jeg kan fikse en Herbert billigere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spz her på forumet har en, men vet ikke hvor aktiv han er. Prøv en PM. Sjekk http://www.myspace.com/domitheband for noen låter fra bandet. Ikke helt din spillespil da, men noen av låtene har ganske feite riff. The Shepherd er ganske snasen!

Hvis ikke har du alltids http://netmusicians.org/?section=amp&v...Engl%20SE%206L6

Jeg skal nok klare å få tak i en slik billigere, men du har sett deg ut et av de dyreste beistene i verden ;) Tror faktisk jeg kan fikse en Herbert billigere...

Jeg ville heller gått for en vellkjent Herbert :P

Prøvde en i bergen, ganske sweet lyd i dem!

føler ENGL er litt overpriced.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler ENGL er litt overpriced.

Likevel så koster de fleste Mesa og Diezel amper mer enn de fleste ENGL.

ENGL-kabinetter blir regnet som noen av de feteste på markedet for tiden (sammen med Mesa sine da).

ENGL blir mer og mer populært. Og mange som skaffer ENGL sverger til disse ampene.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smakssak.

Har funne ut at det blir ikkje total økonomisk katastrofe for meg å skaffa SE670, men er framleis litt usikker på om Axe-FX hadde vore vel så fornuftig. Jammen ikkje lett det her. Men det er ingen som har sett ein SE670 i butikk i landet? Kan reisa langt for å prøva ein slik. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en slik. God amp med mange muligheter. Den andre gitaristen i det tidligere bandet mitt hadde en powerball så det har naturlig nok vært mye sammenligning. SEen drukner powerballen. Den har også en god del mer og finere mellomtone(noe powerballen mangler) og mindre fizz. Man kan få mange gode lyder fra powerballen men SEen gjør de lydene ti ganger bedre + en haug med andre lyder. Det er som om de tok en powerball, fikset alt som er "galt" med den og la til en haug med fancy funksjoner. Det eneste jeg ikke liker med den er at den ikke har separat EQ for hver kanal og kanskje ikke så brukervennlig som den burde vært. Derfor har jeg nå en Invader 100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invaderen er en god del billigere ja. Betalte rundt 22000 for min. Invaderen kan gjøre mye av det SEen kan og jeg vil påstå den er bortimot like allsidig selvom de i utgangspunktet låter ganske forskjellig. Ihvertfall så er den enklere å bruke.

Man får uansett ENGLlyden med begge ampene. kanal 3 på invaderen leverer standard engl lyd så det holder. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har problemer med min Line 6 Relay G70 live. Den har fungert bra i mange år, men det har blitt mer ustabilt de siste årene. Til info så bruker de andre i bandet G30 fra Line 6. På soundchecks så funker alt fint. Jeg kan gå rundt hele scenen og mister ikke lyden. Men under konserten, med folk (og mobiltelefoner) i salen, så kan jeg knapt bevege meg bort fra mottakeren uten av jeg mister signalet.. Er det noe jeg kan gjøre for å løse dette eller er hele oppsettet utdatert? Det merkelige er riktignok at G30, som er en dårligere og eldre modell, funker helt fint for de andre i bandet.. 
    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.