Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ENGL Special Edition


Anbefalte innlegg

Oh, Engl Screamer är, enligt mig, en RÅbra förstärkare, helt kanon. Jag köpte toppen (och körde den tillsammans med ett Marshall TSLC 212-kabinett) och blev så blown away att jag måste köpa comboen också (så att jag har en hemma och en i repis).. men allt är ju subjektivt, testa själv :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oh, Engl Screamer är, enligt mig, en RÅbra förstärkare, helt kanon. Jag köpte toppen (och körde den tillsammans med ett Marshall TSLC 212-kabinett) och blev så blown away att jag måste köpa comboen också (så att jag har en hemma och en i repis).. men allt är ju subjektivt, testa själv :) .

Tenkte meg det. Så jævli bra ut fra reviews!

Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått testet Savage 120, men hvis den er litt i nærheten av Savage SE så er den mye nærmere SE EL34 både med tanke på lydkarakter og allsidighet. Den har selvsagt ikke alle mulighetene som SE EL34 har, men det er en helt annen amp enn Fireball. Som jeg nevnte tidligere... Er du veldig glad i lydkarakteren til Fireball så kjøp den andre i tillegg, ikke i stedet for :)

Som småbarnspappa så har jeg måttet prioritere litt annerledes enn før, så jeg prøver å se etter muligheter til å frigjøre litt penger. Samtidig har jeg jo slettes ikke lyst til å være uten en Engl heller, så hvis noen er interessert i en SE EL34, og kan tilby f.eks. en Savage 120 eller Blackmore-topp som delbetaling, så send meg en PM.

Savage og Savage SE er veldig forskjellige.

Jeg hadde gamle Savage 120toppen til T. Østby som er brukt på Conception og Ark platene.

Det var av de første håndbyggde og i følge Tommy Newton(Tysk stjerneprodusent) som hadde den i studio så låt den bedre enn alt av serieprod nyere Engl.

Tore leide en Savage SE til en turne og sa at den låt dritt i forhold til Savage`n.

Hadde Powerball her samtidig som Savage`n og Sav`n gjorde egentlig alt mye bedre synes jeg.

Så hvorfor ikke prøve å finne en gammel Savage brukt :)

Er jo som regel endel "smoke and mirrors" med at de eldre altid er best osv, men noen ganger stemmer det jo og.

Når et selskap blir større skjer det ofte at det blir litt costcutting og forandringer for mer effektiv produksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savage og Savage SE er veldig forskjellige.

Jeg hadde gamle Savage 120toppen til T. Østby som er brukt på Conception og Ark platene.

Det var av de første håndbyggde og i følge Tommy Newton(Tysk stjerneprodusent) som hadde den i studio så låt den bedre enn alt av serieprod nyere Engl.

Tore leide en Savage SE til en turne og sa at den låt dritt i forhold til Savage`n.

Savage 120 har jeg som sagt ikke fått testet. Grunnen til at jeg byttet ut Savage SE til fordel for SE EL34 var enkelt og greit at sistnevnte gjorde alt Savage SE gjorde, bare bedre. I tillegg har den mange muligheter spesielt i mellomtonen til å låte mere "modern" enn Savage SE har. SE EL34 er kort og godt en mye bedre forsterker.

Når det gjelder din opplevelse av forskjellene mellom Savage 120 og Savage SE, hvordan kan du beskrive dem? Tenker på en litt mer nyansert beskrivelse enn at den låter dritt i forhold ;)

Hadde Powerball her samtidig som Savage`n og Sav`n gjorde egentlig alt mye bedre synes jeg.
Jeg har eid Fireball, men aldri prøvd Powerball. Sistnevnte sies jo å skal ha samme voicing som Fireball, og som nevnt i tidligere innlegg her så er hele lydkarakteren forskjellig på Fireball og Savage/SE EL34. Jeg mener derfor at dette blir to forsterkere til helt forskjellig bruk, og derfor ikke blir rett å direkte sammenligne. Liker du lydkarakteren til Powerball så vil den være best, mens er du ute etter lydkarakteren til Savage så vil nødvendigvis Powerball oppleves som dårligere mens den egentlig bare er annerledes. Mener nå jeg i alle fall...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.