Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den perfekte gitaren til meg


ElkoGuitarist

Anbefalte innlegg

Hvis du spiller mer metal enn vanlig klassisk rock er jo selvfølgelig ESPen bedre. Du vil fint få til en metal lyd med Gibson gitaren, men det blir likevel ikke så bra som ESPen. Det er sånne valg som det som plager meg mest av alt i verden :P
Det kommer jo helt an på hvilke lydpreferanser man har, en vanlig Les Paul er en prima "metalgitar" det.

Et annet poeng er jo at om Eclipsen har EMG-pickuper så passer den særs dårlig til klassisk rock, mens Les Paulen ikke har noen "feil" hva metal angår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DBZ = Dragon Ball Z? :lol:

Neida, men kjøp den du liker beste selv. Eventuelt vent til du har en klar favoritt uavhengig av spillbarhet. Om du digger en gitar nok så lærer du deg å like den ;) Det gjorde jeg med Goldtopen min (selv om det bare tok 2 minutter)

edit: Har forresten en uberfet Ibanez DT-155 til salgs. SI ifra om du er interessert ;)

Endret av orsvend
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet poeng er jo at om Eclipsen har EMG-pickuper så passer den særs dårlig til klassisk rock

Fail.

Har spilt Thin Lizzy, Tom Waits og Rolling Stones på en EC-1000 med 81/60, gjennom en JCM800. Funka som fy.

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gidd å velg gitar utfra pickups den har da.

Kjøp en LP Custom viss du har råd, sett en Seymor DUncan SH-6Distortion i bridge. så ahr du en gitar som funker til alt fra rock til metal.

Tar deg 10 min å lodde alt av og på og koster ca en tusing ekstra.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fail.

Har spilt Thin Lizzy, Tom Waits og Rolling Stones på en EC-1000 med 81/60, gjennom en JCM800. Funka som fy.

Spilte metal på "57" strat og epi valve jr, og det gikk jo fint det, men er jo uten tvil ikke helt optimalt.

Hvis du ikke er kresen nok til å høre at EMG og det meste innen klassisk rock funker heller dårlig så kan du jo i utgangspunktet kjøpe nesten hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi snakker om EMG i denne sammenheng snakker vi om en Eclipse med 81/60, og når jeg tenker klassisk rock tenker jeg mer Cream, Zeppelin osv.

Gilmour er typen som fint kunne funnet på å bruk en Twin og en Rectifier samtidig, er jo lite utstyr han IKKE har brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dire straits har brukt emg. jeg har mulighet til å spille ALT med mine emg, fra en fin clean til en spiss brit til en røff punk til et heftig sololøp på emg 60(brige) og fra en blå blues til en tjukk r&r til en dyp rytmesak til ex metal på emg 85(neck).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilte metal på "57" strat og epi valve jr, og det gikk jo fint det, men er jo uten tvil ikke helt optimalt.

Hvis du ikke er kresen nok til å høre at EMG og det meste innen klassisk rock funker heller dårlig så kan du jo i utgangspunktet kjøpe nesten hva som helst.

Tja, om du mener at «funker dårlig» vil si at lyden ikke blir kliss lik Jimmy Page sin så har du vel et poeng. Mener det har vært snakk på forumet her om at mye av lyden sitter i fingrene? Er ikke helt uenig der, ihvertfall. Jeg vet akkurat hva slags lyd jeg vil ha, og jeg syns den lyden jeg hadde funka jævlig bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.