Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den perfekte gitaren til meg


ElkoGuitarist

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg ute etter ny gitar, som dere har sikkert skjønt.

Vel, i dag har jeg vært rundt i gjøvik for å se etter noe som kunne vært for meg.

Jeg så den nydelige Gibson Les Paul Standard Faded 50's gitaren som var på musikkbørsen, den var kun for 12 000 kr,- med hard case og sånt.

Det jeg også prøvde var både den Gibson gitaren og ESP eclipse EC-1000 gitaren som de hadde.

Jeg vil nok innrømme at Gibson gitaren var bedre, fordi lyden og selve kroppen var mer behagelig. Hva tror dere ?

Men jeg spiller for det meste Rock, Heavy metal, og i den duren. Tror dere at Gibson gitaren duger nok til å få til noen sikkelig metal shred solos? :P

Hvis dere har noen andre gitarer som dere tror at det hadde passet meg, gjerne kom mer forslag og link til gitaren.

Til slutt vil jeg bare spørre de som har gibson gitar eller noe liknendes om de er fornøyd med kjøpet og om de har angret på det noe gang?

Jeg vil gjerne at dette kjøpet blir et kupp, sånn at jeg ikke angrer meg etterpå o.s.v.

Mvh,

Elko. :D

PS. Iron Maiden Rocks!; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Gibson SG, og jeg har lyst til å bytte ut stock-pickupsene, og da med aktive. Synes ikke de duger til de "tyngre" sakene. Men nå er jo passive vs. aktive mer eller mindre en smakssak.

Det virker hvertfall som du liker LP'en bedre, så hvorfor ikke gå for den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Jeg ute etter ny gitar, som dere har sikkert skjønt.

Vel, i dag har jeg vært rundt i gjøvik for å se etter noe som kunne vært for meg.

Jeg så den nydelige Gibson Les Paul Standard Faded 50's gitaren som var på musikkbørsen, den var kun for 12 000 kr,- med hard case og sånt.

Det jeg også prøvde var både den Gibson gitaren og ESP eclipse EC-1000 gitaren som de hadde.

Jeg vil nok innrømme at Gibson gitaren var bedre, fordi lyden og selve kroppen var mer behagelig. Hva tror dere ?

Men jeg spiller for det meste Rock, Heavy metal, og i den duren. Tror dere at Gibson gitaren duger nok til å få til noen sikkelig metal shred solos? :P

Hvis dere har noen andre gitarer som dere tror at det hadde passet meg, gjerne kom mer forslag og link til gitaren.

Til slutt vil jeg bare spørre de som har gibson gitar eller noe liknendes om de er fornøyd med kjøpet og om de har angret på det noe gang?

Jeg vil gjerne at dette kjøpet blir et kupp, sånn at jeg ikke angrer meg etterpå o.s.v.

Mvh,

Elko. :D

PS. Iron Maiden Rocks!; )

Hvis du spiller mer metal enn vanlig klassisk rock er jo selvfølgelig ESPen bedre. Du vil fint få til en metal lyd med Gibson gitaren, men det blir likevel ikke så bra som ESPen. Det er sånne valg som det som plager meg mest av alt i verden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp brukt, så slipper du å gå på en økonomisk smell om gitaren skulle vise seg å ikke innfri 100%. :)

Støtter denne.

Kjøper du brukt, så kan du sikkert selge gitaren til samme pris senere. Kjøper du nytt, så mister du mange tusenlapper på å selge selv om gitaren bare er noen uker/måneder gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du ikke at Gibson LP er har tung nok lyd til metal, så er det ikke verre enn å bytte bridgepickupen.

Kan koste deg rundt 1000kr, men får du solgt den gamle til rundt 5-600kr så går du ikke såå mye i minus.

Sjekk ut Seymour Duncan Distortion f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært en mulighet.

Men har dere noe peiling på Dean gitarer, om det er noe bra vare ?

Vel Dean B. Zelinsky, grunnleggeren av Dean sluttet i Dean og startet opp DBZ fordi han følte han ikke lenger kunne stå for kvaliteten og den generelle retningen Dean går i. Og det er blant en del gitarister jeg har snakket med enighet om at Dean har tapt seg. Har ikke prøvd nok til å utale meg på egen erfaring dog. Får du tak i en eldre modell derimot skal det vist være godsaker..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser anbefalinger av DBZ i alle tråder, jeg =o

Men har du prøvd dem skikkelig, Rocktrond?

Grenser til spam dette? :D

Greit nok - jeg nevner DBZ nå og da - men om dere ser på svaret mitt her, så hverken anbefaler eller prøver jeg å selge inn DBZ. Og i et par andre tråder har jeg spesifikt sagt at jeg ikke vil annbefale dem før jeg har fått dem inn til butikken og testet dem selv (har bestillt 13 stykker).

Ser at det dere har litt glimt i øyet når dere sier det dere gjør, og jeg er faktisk i tvil om hvor mye/ofte jeg skal/kan nevne/anbefale egne produkter. Jeg vil gjerne at folk skal kjenne til alternativene - men jeg har absolutt ikke lyst til å bli sett på som noen spammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.