Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pantera


Jonathan

Anbefalte innlegg

hahahaaha... du er kongen Bungle!

musikeren er ikke en flink musiker om musikken han spiller ikke er av høy kvalitet. om musikken din er bra, har du ferdigheter som musiker. begge to er helt avhengige av hverandre. så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 206
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

aiwass :

pøh om du hører på mye mettal som gutta har mer peiling på musikk enn de jeg hører på .. Sett en teori- og ferdighets-prøve mellom Dimebag og Lars Horntveth .. Så skal vi se hva som skjer.. Dimebag er ikke musiker , han er underholder..

Angående den nye diskusjonen:

En musiker er god om den kan gi fra seg de følelser og stemninger , lettere sagt fortelle en historie ved musikken. Ikke la musikken bli en ting , ikke la musikk bli noe som ligger bak i kafeen helt passivt. Dette er noe som skjer mer og mer med folks ører , de hører ikke på hva som skjer , de hører på DET ... det er lissom ikke noe mer , og det er detta jeg blir så sinna på ... En god musiker må ha alt , melodi , rytmer , men han må vite hvordan han skal slå det sammen til å bli en bra låt med noe mening i ...

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..... en ALLSIDIG musiker må gi fra seg følelser og stemninger !!

(får alltid lyst til å skrive Følse og ikke følelse hehe)

men.... en dreven musiker kan også gi fra seg en følelse og en stemning ....... som for eksempel Dimebag .... han kan jo ikke annet en Groovy gittar riff .... aggresivt ..... men det er'n jo god på ! hehe

behøver ikke være noe mening i ei låt vettu Nilse ..... APESHIT !! ;)

finns nok av såkaldte tekniske band som bare spiller instrumentalt .... improviserer uten mål og mening ..... men det kan likevel være tøft ...... eller hür ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående den nye diskusjonen:

En musiker er god om den kan gi fra seg de følelser og stemninger , lettere sagt fortelle en historie ved musikken. Ikke la musikken bli en ting , ikke la musikk bli noe som ligger bak i kafeen helt passivt. Dette er noe som skjer mer og mer med folks ører , de hører ikke på hva som skjer , de hører på DET ... det er lissom ikke noe mer , og det er detta jeg blir så sinna på ... En god musiker må ha alt , melodi , rytmer , men han må vite hvordan han skal slå det sammen til å bli en bra låt med noe mening i ...

Nilsefix

Folk oppfatter musikk veldig forskjellig fra hverandre. Jeg hører på klassisk musikk og Beatles, og det er den beste musikken etter min mening. Den musikken gir meg veldig mye, fordi den inneholder så sinnsykt mye bra elementer.

Andre hører på Metal når de vil høre bra musikk, og det er helt greit. Jeg hører på Metal når jeg vil høre energisk musikk som både fenger og får meg i godt humør.

Jeg driter egentlig i musikernes tekniske ferdigheter, så lenge musikken er bra i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ all musikk være über-teknisk for at den skal være bra? Må en musiker ha doktorgrad innen musikkteori for at han skal være en bra musiker?

Clapton er ingen stor tekniker, og -uten at jeg vet noe konkret om det- du skal ikke se bort fra at han ikke sitter på det store teoretiske grunnlaget heller, men jeg hører ingen som klager på han som gitarist..

Har svart på Muthins innlegg om dimebag før, og må si meg enig i det han sier om at man ikke skal ta alt for god fisk hva stjernene forteller om musikken de har laget. Men man skal ikke ta alle historier fra veien så bokstavelig heller.. Ja, Zyruz (husker ikke hva han egentlig heter..) som spiller (spilte ihvertfall) i Satyricon er en bedre teknisk og teoretisk musiker enn Dimebag. Er det da sagt at Dimebag = shit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er med dere Bungle og Nilsefix ;-)

Dream Theater kan ikke kategorieseres som annet en Progressiv musikk, noen album er heavyere en andre, men for all del Dream Theater er ikke generelt "metal".. det primitive ordet forbinner jeg med mye av den dritten som blir sendt på Svisj på nrk2 på Torsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yiiikes ........ den svisj driiiten kunne man spart seg for ..... hvem i hule heite klarer å sitte forran kopekassa å høre på sånnt skrammel ?

Takk for støtten Anders ......

da starter vi folkeaksjonen MOT skrammel på offentlig TV og Radio ...

like skjenerende for en ikkerøyker å komme inn i et røykerom som det er for meg å bli lyd forurenset av skrik og vræl !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp den er jeg med på, haha du skulle sett her om dagen han derre kisen med hestehale (som styrer "greia" på torsdager) sier : Her er eit splunka brå band frå kongsvinger" også kommer det noe fæle folk med kritthvite tryner og langt farga svart hår, vokalisten skrek hele tiden og gitaristen var "så" tøff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

like skjenerende for en ikkerøyker å komme inn i et røykerom som det er for meg å bli lyd forurenset av skrik og vræl !

Altså, du kaller deg selv mr. bungle. Jeg gjetter da at du liker mr. bungle. Har du hørt den særeste shiten de har på Disco Volante? Eller outro'n til My Ass Is On Fire. He he... Det er også skrangel (selv om det er steintøft da) :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimebag er ikke musiker , han er underholder..

Nilsefix

Jeg vet at Dimebag viser fingeren til alle dere som disser han. Så lenge han får spille i band, drikke sprit, beer, wine, osv. og stikke innom The Club House (strippeklubben til Dime og Vinnie) så er han fornøyd med det han har oppnådd.

Vil si at Dime har inspirert mange unge håpefulle gitarister som er interessert i metal. Fyren har laget noen udødelige riff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aiwass :  

pøh om du hører på mye mettal som gutta har mer peiling på musikk enn de jeg hører på .. Sett en teori- og ferdighets-prøve mellom Dimebag og Lars Horntveth .. Så skal vi se hva som skjer.. Dimebag er ikke musiker , han er underholder..

Jeg sa altså IKKE Dimebag. Dimebag er en musikalsk neandertaler, men kan som sagt spille gitar.

Noen gang hørt om Alex Skolnick? Fredrik Thordendahl? Bakgrunn i ekstremmetall har de begge, men er likevel drevne jazz/fusion-gitarister. Dessuten er listen over svingode metal-trommiser praktisk talt uten ende, og da mener jeg ikke de som bare kan spille fort. Jan Axel von Blomberg (Hellhammer) er en av Norges beste session-trommiser, og har spilt alt fra black metal til prog til barnesanger (har glemt hva CD'en het, men det har han altså). Andre nevneverdige ekstremmetall-trommiser er Derek Roddy, Tim Yeung, Nick Barker, Kevin Talley, Flo Mounier, Janic Bercier, John Longstreth, Asgeir Mickelson, Sean Reinert, Daniel og Adrian Erlandsson, Matte Modin.... the list goes on. Keyboardisten i Dimmu Borgir er forresten en ekstremt dyktig klassisk pianist.

Jeg skulle ikke engang behøve å nevne band som Adagio, Dream Theater, Symphony X, etc. (ja, de er metal de óg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa at musikerens ferdighet på instrumentet ikke har noe med musikkens kvalitet å gjøre, og det holder jeg fast ved. Musikk er kunst, og er 100% subjektivt; ferdighet er objektivt - ren fakta, og kan bedømmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.